printlogo


کد خبر: 206375تاریخ: 1398/12/7 00:00
سوژه

خبری که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است
لغو لیگ قهرمانان آسیا
تا اطلاع ثانوی؟



کنفدراسیون فوتبال آسیا موافقت کرد که یک مسابقه از رقابت‌های ای‌اف‌سی کاپ بین تیم‌های القادسیه و الظفر لبنان که قرار بود دیروز (سه‌شنبه) برگزار شود را به خاطر ویروس کرونا به تعویق بیندازد. موضوعی که باعث شد اخبار زیادی در فضای مجازی در ارتباط با لغو کلیه مسابقات لیگ قهرمانان امسال منتشر شود. در همین ارتباط اما حساب توئیتری arabsport7 در توئیتی این موضوع را رد کرد.
در این توئیت نوشته شده است: «فوری؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا به تعویق انداختن یا لغو مسابقات لیگ قهرمانان 2020 را منتفی دانسته و تأکید کرده است که بازی‌ها برگزار می‌شود. تنها ممکن است برخی از مسابقات به خاطر شرایط خاص کشورها یک تعویق جزئی داشته باشند. با این وصف این موضوع که همه بازی‌ها لغو یا مسابقات کلاً برگزار نشود منتفی است.»
البته که شرایط انتشار و شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر نه فقط در آسیا که در جهان رو به افزایش بوده است و شاید ادامه این روند AFC را مجبور کند که تعداد بازی‌های بیشتری از هفته‌هایی که در پیش دارد را لغو کند.
یکی از بزرگترین موانع بر سر برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان پیش‌رو، مسأله پروازها است که با توجه به موضوع کرونا شکل جدی‌تری به خود گرفته است. در روزهای دوازدهم و سیزدهم اسفند سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا قرار است در امارات به مصاف حریفان‌شان بروند اما آخرین وضعیت پروازهای امارات به ایران و به عکس، این کار را غیرممکن می‌کند.
سه تیم ایرانی برای پرواز به امارات ابتدا باید به دوحه بروند و چون دوحه پروازی به امارات ندارد آنها باید به مسقط بروند و از آنجا راهی امارات شوند. با توجه به اینکه هر روز محدودیت‌های مرزی کشورها به خاطر شیوع ویروس کرونا شدیدتر می‌شود این احتمال هست که هر روز وضعیت پروازها با مشکلات بیشتری مواجه شوند. این خبر نیز منتشر شده که قطر مسافران ایرانی و کره‌ای را ١۴ روز قرنطینه می‌کند. موضوعی که می‌تواند برگزاری هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا را نه فقط در غرب که در آسیای شرقی نیز با چالشی جدی مواجه کند. در حال حاضر ایران و کره جنوبی و البته چین بیشترین چالش را با این موضوع دارند.  البته جالب است بدانید دیروز (سه‌شنبه) پروازهای بین امارات و بحرین نیز بدون اعلام قبلی لغو شده که نشان‌دهنده شیوع کرونا دست‌کم در یکی از این دو کشور است اگرچه آنها به دلیل مسأله مهم توریسم تمایلی به انتشار دقیق اخبار ندارند.
علی‌رغم اینکه در حساب توئیتری منتسب به AFC موضوع لغو و تعویق مسابقات رد شده است اما گفته می‌شود که احتمالاً کنفدراسیون فوتبال آسیا تا امروز تصمیم جدی‌تری در این رابطه بگیرد. تعویقی که حتی می‌تواند منجر به لغو رقابت‌های امسال شود چرا که جای دادن هر چند هفته از مسابقات در تقویم شلوغ اردیبهشت و خردادماه آسیا تقریباً امکان ناپذیر است. البته این در شرایطی است که ممکن است مسابقات ملی پیش‌رو در فیفا‌دی فروردین نیز تحت تأثیر شیوع کرونا قرار بگیرد.




لغو پرواز پرسپولیس به امارات

باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که پرواز این تیم به امارات لغو شده است. در شرایطی که قرار است پرسپولیس و التعاون در امارات به مصاف هم بروند اما باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که بلیت اعضای این تیم به امارات لغو شده و گفته می‌شود تا هفته آینده هم پروازی نخواهد بود. مدیر روابط عمومی پرسپولیس در این خصوص به سایت رسمی سرخ‌ها گفت: «بازی لغو نشده اما مسأله فعلاً مشکل پرواز به امارات است. روز گذشته تأییدیه کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری این بازی در ورزشگاه الوصل دبی دریافت شد. تاکنون هم ایمیلی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر لغو یا تعویق بازی به باشگاه اعلام نشده است.» قدوسی درباره اینکه گفته می‌شود کشور امارات پروازهای خود به ایران و بالعکس را لغو کرده و با این شرایط تکلیف بازی این هفته پرسپولیس و التعاون چه خواهد شد، تأکید کرد: «ما در چند روز گذشته توسط بخش اقتصادی باشگاه پرسپولیس بلیت‌های سفر به دبی را تهیه کردیم و امیدوار بودیم‌ بلیت‌ها کنسل نشده و مشکلی ایجاد نشود ولی معاون اقتصادی باشگاه دقایقی قبل اعلام داشتند پرواز از سوی ماهان لغو و بلیت‌های صادره کنسل شده است. پروازهای رفت و برگشت از ایران به امارات و بالعکس یکی یکی در حال لغو هستند و یا همگی لغو شده‌اند و برخی آژانس‌های هواپیمایی هم به ما می‌گویند هیچ پروازی انجام نمی‌شود.»


Page Generated in 0.0056 sec