printlogo


کد خبر: 199655تاریخ: 1398/9/6 00:00
ویسی: ویلموتس می‌خواست تغییراتی به وجود آورد ولی موفق نبود
بعد از کی‌روش باید یک مربی بزرگ می‌آوردند

ناصر قراگزلو


 عبدالله ویسی سرمربی سابق تیم شاهین بوشهر که به دلیل بعضی از بی‌مهری‌ها عطای کار را در این تیم به لقایش بخشید در مورد برنامه‌هایش برای آینده حرف می‌زند. او همچنین از شرایط پیش آمده برای تیم ملی صحبت می‌کند و نظراتش را در این ارتباط بازگو می‌کند.
 
چه زمانی قرار است به ایتالیا بروی؟
 برای دیدن بازی اینترمیلان و رم که هفته آینده برگزار می‌شود شنبه به ایتالیا می‌روم. البته این برنامه با مساعدت آقای استراماچونی و کمک ایشان فراهم شده که باید از ایشان تشکر کنم. در این رابطه قرار است چند جلسه هم بر سر تمرین تیم اینتر حاضر شوم تا به معلومات خودم اضافه کنم و با سبک جدید و علم روز بیشتر آشنا شوم.
اما قرار بود به بلژیک و یک کشور اروپایی دیگر هم بروی.
 بله، قرار بود با ویلموتس در این رابطه صحبت کنم و ... که این امر مهیا نشد به همین دلیل هم فعلاً فقط برنامه ایتالیا در برنامه کاری من قرار دارد و برای بازدید از کشورهای دیگر برنامه ندارم.
دوران دوری از فوتبال به نظر خیلی سخت می‌گذرد.
 بالاخره دنیای فوتبال اینگونه است که روزی در فوتبال هستی و روز دیگر نیستی البته من از چند تیم لیگ یکی پیشنهاد کار داشتم اما دوست ندارم در لیگ یک کار کنم، به همین دلیل هم فعلاً در تیمی مربیگری نمی‌کنم.
در رابطه با تیم سابقت چه نظری داری، شاهین موفق به بقا در لیگ نوزدهم می‌شود؟
 فکر می‌کنم میشو مربی بدی نباشد و به نظرم یکجورهایی می‌توان تیم شاهین را در لیگ برتر نگه داشت و حفظ کرد البته مشکلاتی هم هست که امیدوارم برای شاهین دردسرساز نشود.
منظورتان چه مشکلاتی است؟
 عده‌ای هستند که در باشگاه شاهین دخل و تصرف دارند، نفراتی که امیدوارم مسئولان رده بالای شاهین اجازه دخالت به آنها ندهند تا ان‌شاءالله تیم شاهین در بازی‌های بعدی‌اش هم موفق شود و سهمیه‌اش را در لیگ برتر حفظ کند.
در مورد دو باخت بد تیم ملی کشورمان مقابل بحرین و عراق چه نظر فنی داری و فکر می‌کنی چه دلایل فنی در شکست تیم ملی‌مان تأثیر‌گذار بود؟
 ویلموتس سعی کرد تغییراتی را در تیم ملی ما حاکم سازد که این امر در عمل محقق نشد و تیم ملی ما موفق نبود. متأسفانه بعد از دو باخت هم مردم ما ناراضی هستند چون دو باخت بد را متحمل شدیم. فوتبال در حال حاضر بزرگترین خوشحالی مردم محسوب می‌شود به همین دلیل نباید این شادی از مردم گرفته شود.
به نظرتان ویلموتس در تیم ملی موفق می‌شود و باید حفظ شود؟
 من تصمیم گیرنده نیستم.
نظر شخصی‌تان بیشتر ماندن ویلموتس است یا کنار گذاشتن ایشان؟
 در دنیای مربیگری هر مربی که نتیجه نگیرد کنارش می‌گذارند. اصلاً اگر خود من هم در یک تیم باشگاهی در سه بازی موفق نشوم کنارم می‌گذارند و این چیز عجیبی نیست به همین دلیل هم موافق کنار گذاشتن ویلموتس هستم.
چرا فدراسیون در جذب ویلموتس اشتباه بدی را مرتکب شد؟
 فدراسیون بعد از کی‌روش باید یک نام بزرگ را جذب می‌کرد مثلاً علی دایی را می‌آوردند یا یک مربی خارجی بزرگ را جذب می‌کردند، مربی که نام بزرگی داشته و در عمل هم موفق باشد.
با این شرایط به نظر بدتان نمی‌آید یک مربی ایرانی جایگزین ویلموتس شود.
 بله، ما در ایران مربیان داخلی خیلی خوبی داریم و به نظرم آنها هم می‌توانند در تیم ملی ما موفق شوند چون توان فنی و تجربه بالایی دارند.
الان بحث حضور برانکو مطرح است، در رابطه با حضور او چه نظری دارید؟
 حتماً در قیاس با ویلموتس، برانکو مربی خیلی خوبی است مربی که به همه چیز فوتبال ما آشناست و همه در ایران دوستش دارند به همین دلیل درصد موفقیت این مربی بالاست و طبیعی است که همه موافق حضور این مربی به جای ویلموتس باشند.

 


Page Generated in 0.0044 sec