printlogo


کد خبر: 199653تاریخ: 1398/9/6 00:00
فوتسال

حضور افغان‌ها منتفی شد
تورنمنت مشهد سه تیمه برگزار می‌شود!
 با توجه به برگزاری مسابقات مرحله نهایی قهرمانی فوتسال آسیا در اسفند ماه سال جاری، کمیته فوتسال تورنمنت دوستانه‌ای را جهت آماده‌سازی مناسب تیم ملی فوتسال در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس برگزار می‌کند.
پیش از این قرار بود تیم ملی فوتسال کویت نیز علاوه بر اسلواکی و بلاروس به مشهد سفر کند اما با وجود اعلام رسمی (کتبی) و حتی اعلام برنامه پروازی، این تیم از حضور در تورنمنت فوق انصراف داد.
مسئولان ایران برای جلوگیری از کاهش تیم‌های این تورنمنت، رایزنی با افغانستان را در دستور کار قرار دادند اما در نهایت سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال، مخالفت خود را با حضور افغانستان در این تورنمنت اعلام کرد.
پایین بودن سطح فنی افغانستان از یک سو و آسیایی بودن این تیم و نزدیک بودن سبک بازی‌اش به ایران از جمله دلایل منتفی شدن حضور افغانستان در مشهد عنوان شده است.
به این ترتیب ایران، اسلواکی و بلاروس سه تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها خواهند بود.
 این تورنمنت از ۱۰ تا ۱۳ آذر در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و تیم ملی هم اردوی آماده‌سازی خود را از بعدازظهر روز پنجشنبه در مشهد آغاز می‌کند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتسال به این شرح است:
علیرضا صمیمی، محمد شجری، مهدی جاوید (آذربایجان شرقی)
سعید احمد‌عباسی، حمید احمدی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده (اصفهان)
بهزاد عظیمی، باقر محمدی، قدرت بهادری (خراسان رضوی)
طاها نعمتیان، مهدی کریمی (مرکزی)
سپهر محمدی، فرهاد توکلی، احمد اسماعیل‌پور، حسین طیبی (لژیونرها)
تیم ملی فوتسال ایران خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. این رقابت‌ها اسفندماه به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود.
 
کیفیت از کمیت مهم‌تر است
ناظم‌الشریعه: نباید با افغانستان بازی می‌کردیم
 سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره منتفی شدن حضور کویت و افغانستان در تورنمنت بین‌المللی فوتسال مشهد می‌گوید: «اعتقاد دارم کیفیت مهم‌تر از کمیت است. تمام تیم‌ها برایمان قابل احترام هستند و رنکینگ جهانی حریفان برای برگزاری بازی تدارکاتی مهم است. ما در این چند سال با تیم‌های خوب اروپایی بازی کرده‌ایم و از سوی دیگر نباید در سال جام ملت‌ها، با تیم‌های آسیایی از جمله افغانستان بازی کنیم.»
او در همین رابطه توضیح می‌دهد: «اگر هم با حضور کویت در این تورنمنت موافقت کردیم به خاطر این بود که این تیم چند سال از فوتسال آسیا دور بود. به هر حال این تورنمنت را با حضور بلاروس، اسلواکی و ایران برگزار می‌کنیم.»
 
 عضو جدید هیأت رئیسه فوتسال:
به نفع فوتسال تصمیم می‌گیرم، نه باشگاه!
 علیرضا جنتی، مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند به عنوان عضو جدید هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال انتخاب شده است. او که مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند است، تأکید دارد که در هیأت رئیسه قرار نیست به نفع باشگاه خود تصمیمی بگیرد.
 او در همین رابطه می‌گوید: «در انجام وظیفه خود ثابت خواهم کرد که اینگونه نخواهد بود و تصمیماتی که می‌گیریم به نفع فوتسال است نه تیم و باشگاه خاصی. اعضای قبلی در حد توان خود زحمت کشیدند. با وجودی که یک سال و نیم بود عمر هیأت رئیسه به پایان رسیده بود اما مجمع برگزار نشد. با برگزاری انتخابات سازمان لیگ، دوستان، بزرگی کرده و به من اعتماد کردند و امیدوارم در هیأت رئیسه منشأ اتفاقات خوب باشم.»
مدیرعامل باشگاه گیتی پسند با اشاره به مشکلات اقتصادی که روی باشگاهداری در فوتسال هم تأثیر گذاشته، توضیح می‌دهد: «ما در این چند سال تجربه زیادی کسب کردیم و سعی کردیم از بحران‌های اقتصادی به سلامت عبور کرده و اجازه ندهیم تیم دچار مشکل شود. با وجود همه این مشکلات و سختی‌های تیم‌داری، خوشبختانه گیتی‌پسند شرایط خوبی دارد و با تمام قوا در ادامه لیگ شرکت می‌کنیم.»
جنتی در مورد وضعیت گیتی‌پسند در لیگ و اینکه آیا این تیم قهرمان خواهد شد، می‌گوید: «هم‌اکنون در رتبه دوم جدول هستیم. مزیت تیم ما این است که با وجود داشتن بازیکنان بزرگ هیچ حاشیه‌ای نداریم. البته مصدومیت‌های بازیکنان برنامه کادر فنی را دچار مشکل کرده با این حال با قدرت در لیگ شرکت کرده و به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنیم.»
 


Page Generated in 0.0060 sec