printlogo


کد خبر: 199649تاریخ: 1398/9/6 00:00
مرور چند باره فدراسیون فوتبال بر آنچه با ویلموتس گذشت
از ویلموتس، فقط حضور و نظارت خواستیم




امیر‌مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال، صبح دیروز (سه‌شنبه) در برنامه زنده تلویزیونی درباره پیام توییتری ویلموتس صحبت کرد. صحبت‌هایی نه چندان جدید اما برخاسته از استیصالی که فدراسیون فوتبال در حال حاضر درگیر آن است. او یک بار دیگر تأکید کرده که در مکاتبات با ویلموتس از او چه درخواست‌هایی داشته‌اند و او چه گلایه‌هایی از فدراسیون فوتبال داشته. مروری برای آنکه ببینیم آیا تهدید ویلموتس می‌تواند فدراسیون فوتبال را به دردسر بیندازد یا نه؟
علوی می‌‌گوید: «مسئولیت ارتباط با سرمربی تیم ملی بر عهده دپارتمان امور بین‌الملل است که از طریق ایمیل بلافاصله بعد از بازی با عراق، نامه‌نگاری‌های متعددی با ویلموتس انجام دادند. این مذاکرات ادامه دارد و در بحث فرآیند قراردادی که بین ویلموتس و فدراسیون فوتبال قرار داشت تنها موردی که ممکن است مورد نظر ایشان در این متن منتشر شده باشد، بحث دیرکرد پرداخت حقوق بود.»
علوی در پاسخ به اینکه آیا در ایمیل به ویلموتس از او درخواست شده بیاید و شروط جدیدی گذاشته شده، تأکید می‌کند: «هیچ شرط و شروط جدیدی در این‌باره مطرح نشده بلکه شروطی که در حوزه بندهای قرارداد است مدنظر است. مثلاً نظارت ویلموتس بر تیم‌های ملی دیگری که در فدراسیون فوتبال در رده پایه فعالیت می‌کنند، بحث حضور او در مسابقات باشگاهی، جلسات و همایش مرتبط با فدراسیون فوتبال و در این مقطع زمانی مهم حضور جامع او و متمرکز شدن در ایران بسیار مورد تأکید است.»
سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره دلیل عدم حضور ویلموتس در ایران می‌گوید: «چیزی که فدراسیون فوتبال انجام می‌دهد بر اساس حضور قطعی ایشان است و ‌حتماً تا پایان بازی‌های تیم ملی در خرداد سال آینده آقای ویلموتس باید در کشورمان حضور داشته باشند تا برنامه‌های خودشان را پیش ببرند اما در ماه‌های اخیر این مربی زمان کمتری از قراردادش را در ایران گذرانده است.»
علوی تأکید می‌کند: «چون فرآیند رساندن پول به این مربی زمان می‌برد، او زمان کمتری را در ایران سپری می‌کرد اما اکنون که پرداخت پول انجام شده و فدراسیون فوتبال به تعهدات خود پایبند بوده الزام قطعی این است که سرمربی تیم ملی در کشورمان حضور قطعی داشته باشد.»
او در پاسخ به اینکه آیا ویلموتس به دنبال لغو قرارداد با ایران است، می‌گوید: «قبل از بازی با عراق او تقاضای فسخ قرارداد را داد و در این زمینه اشاره داشت که به دلیل عدم پرداخت مطالبات در دو ماه گذشته مایل به پایان همکاری است اما فدراسیون با تمهیداتی این پرداخت را انجام داد. بنابراین این موضوع از دید من منتفی است.»
سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری یک جلسه بین ویلموتس و وکلای او با ریاست فدراسیون فوتبال تأکید می‌کند: «در این جلسه در امتداد مکاتبات صورت گرفته بین ویلموتس و فدراسیون فوتبال در هفته‌های گذشته و به ویژه بعد از بازی با عراق، مباحثی به صورت شفاهی و قطعی مطرح می‌شود و تا هفته آینده اطلاع‌رسانی دقیق خواهیم داشت.»
علوی درباره جدی بودن فسخ قرارداد می‌گوید: «چون فرآیند در حال انجام است اجازه بدهید من در این زمینه موضع رسمی نگیرم اما  حتماً در این زمینه با روشن شدن مباحث اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»
 


Page Generated in 0.0047 sec