printlogo


کد خبر: 199647تاریخ: 1398/9/6 00:00
تیم ملی

اتفاق جدید در شطرنج بین فدراسیون و مربی بلژیکی
نیمکت خالی سن‌ترویدن، توپ در زمین ویلموتس


پس از شکست تیم ملی به عراق، واکنش اولیه فدراسیون فوتبال حمایت از ویلموتس بود، ولی خیلی زود ورق برگشت و مشخص شد که این رابطه به پایانش نزدیک شده. فدراسیون پس از بررسی بیشتر به این نتیجه رسید که باید از ویلموتس عبور کند و مربی بلژیکی هم که در ابتدا رابطه خیلی گرمی با کارفرمای ایرانی‌اش داشت، تمایلی به ادامه این پروژه نشان نمی‌دهد.
آنچه در روزهای اخیر بین فدراسیون و ویلموتس جریان دارد، شطرنج راه دوری است که در آن هرکدام تلاش می‌کند به کمترین زیان و بیشترین سود ممکن برسد.
هرچند در روزهای گذشته شایعه تماس فدراسیون با برانکو شنیده شد، ولی نه تاج نه مربی کروات آن را تأیید نکرد. اخراج ویلموتس گران تمام می‌شود و فدراسیون علاقه‌ای به این کار ندارد. مذاکره با برانکو هم حکم عبور از مربی بلژیکی را دارد و رسانه‌ای شدن این تماس‌ها اتفاق جالبی برای فدراسیون نیست. به همین خاطر مدیران فدراسیون در مصاحبه‌های روزهای اخیر تأکید دارند که به همکاری با ویلموتس ادامه می‌دهند و مربی بلژیکی هم طبق مفاد قرارداد باید روزهای بیشتری در تهران باشد. ویلموتس علاقه‌ای به حضور در تهران ندارد و به نظر می‌رسد این روشی است تا او تحت فشار قرار بگیرد و مجبور به استعفا شود.
ویلموتس هم برای پایان این رابطه ترفندهای خودش را دارد. پیشنهادات باشگاه‌های بلژیکی مدتی است که او را ترغیب کرده به همکاری‌اش با تیم ملی پایان بدهد، ولی او ترجیح می‌دهد اخراج شود تا بتواند پول بیشتری از فدراسیون فوتبال دریافت کند. استعفا، همان چیزی که طرف ایرانی می‌خواهد، پول زیادی نصیب او نمی‌کند. توییت اخیر ویلموتس و اعلام نارضایتی‌اش از رفتار فدراسیون و عمل نکردن به مفاد قرارداد در همین مسیر است. همسر و مشاور اصلی ویلموتس وکیل است و آنها می‌خواهند با زیر و رو کردن مفاد قرارداد راهی برای متهم کردن طرف ایرانی پیدا کنند.
این یک جنگ فرسایشی است و هرکدام از طرفین به انتظار اشتباه طرف مقابل نشسته است. در این نزاع رمز پیروزی صبوری و زمان پارامتر طلایی است، ولی خبری که دیروز منتشر شد، ویلموتس را در موقعیت تصمیم‌گیری قرار داده است. باشگاه سن‌ترویدن مارک بریس، سرمربی‌اش را برکنار کرد و ویلموتس به نوشته رسانه‌های بلژیکی گزینه اصلی جانشینی به شمار می‌رود. او اگر می‌خواهد این فرصت را از دست ندهد باید زودتر تصمیم بگیرد و تکلیف پرونده‌اش در ایران زودتر معین شود. انتظار برای دریافت حکم اخراج ممکن است به معنی از دست رفتن این فرصت باشد، در حالی که با استعفا از تیم ملی می‌تواند این شغل را به دست آورد.
خوشبختانه زمان به زیان فدراسیون فوتبال نیست و طرف ایرانی می‌تواند برای انتخاب سرمربی جدید صبر کند. شاید به همین خاطر است که ویلموتس در توییتر اختلاف با فدراسیون فوتبال را علنی کرده و می‌خواهد تکلیف هرچه زودتر یکسره شود یا کارفرمایش را وادار به اشتباه کند.

 



برای دریافت مطالبات از پرسپولیس
برانکو دوباره به دیدار سفیر رفت



بعد از جنجالی که دیدار نخست برانکو ایوانکوویچ با سفیر ایران در کرواسی به پا کرد و بحث جدی جایگزینی او در تیم ملی فوتبال ایران را به راه انداخت، او بار دیگر به دیدار سفیر ایران رفته است. دیدار برانکو با محمدرضا صادق، سفیر ایران در کرواسی البته پیگیری مطالبات او از پرسپولیس عنوان می‌شود اما واقعیت این است که پرداخت مطالبات برانکو از پرسپولیس یکی از پیش‌شرط‌های حضور او در تیم ملی فوتبال ایران هم هست و خواه ناخواه نمی‌توان این دو را جدا از یکدیگر دید. برانکو که گویی از این بازی خوشش آمده و زمزمه‌های حضور در تیم ملی را دوست دارد، با انتشار عکسی از دیدار دومش با سفیر ایران، در صفحه شخصی خود نوشته است: «دیدار خوبی را با سفیر ایران در‌خصوص ورزش داشتم. با احترام از آقای سفیر خواستم تا برای حل مشکل من با پرسپولیس تلاش کرده و کمک کند.»

 


Page Generated in 0.0052 sec