printlogo


کد خبر: 199631تاریخ: 1398/9/6 00:00
فوتبال آسیا

گومیس: جام باشگاه‌های جهان
با ارزش‌ترین جام است


الهلال سرانجام طلسم ناکامی‌های خود در ACL را شکست و توانست اولین قهرمانی در دوره جدید و سومین قهرمانی در تاریخ باشگاه‌های آسیا را به ویترین افتخاراتش اضافه کند. موفقیتی بزرگ که رویای دو دهه گذشته سران این باشگاه متمول و طرفدارانش در ریاض را محقق کرد. بافتیمبی گومیس ستاره فرانسوی الهلال که عنوان آقای گلی آسیا و همینطور بهترین بازیکن فصل ACL2019 را به خود اختصاص داد، بعد از بازگشت به عربستان در ویدئویی کوتاه روی صفحات اجتماعی خود با تشکر از هم‌تیمی‌هایش در راه تحقق رویاهایش با الهلال، نوشت: «از همه شما سپاسگزارم که در راه این موفقیت‌ها و رسیدن به رویایم با الهلال کمکم کردید. همه شما را دوست دارم، همینطور طرفداران الهلال که در قلب من جا دارند.»
ستاره فرانسوی در ادامه از تلاش‌ها برای رسیدن به رویایی دیگر در الهلال، این بار در جام باشگاه‌های جهان 2019 در دوحه قطر خبر داد و مدعی شد این تورنمنت برای آنها از هر جام دیگری با ارزش‌تر است.




بازیکن اوراوا: الهلال قوی‌تر از ما بود




روز یکشنبه الهلال عربستان با تکمیل برتری خود مقابل اوراوا ردز ژاپن در فینال لیگ قهرمانان، قهرمانی آسیا را به دست آورد. در این بازی برتری الهلال مقابل حریف ژاپنی محسوس بود و اوراوا حتی در خانه خود هیچ شانسی برای پیروزی برابر قهرمان عربستان نداشت. دایکی هاشیوکا، یکی از بازیکنان جوان تیم اوراوا ردز بعد از شکست در فینال به خبرنگار‌ان اف‌سی گفت: «ما هیچ گزینه‌ای نداریم، مگر اینکه نتیجه را قبول کنیم. فکر می‌کنم الهلال یک تیم بسیار فوق‌العاده است. اگر ما سطح خودمان را از نظر شخصی و تیمی بهبود ندهیم، ممکن نخواهد بود به قهرمان تبدیل شویم.»
این بازیکن جوان ژاپنی صادقانه از قدرت الهلال صحبت می‌کند: «من درباره جنبه‌های انفرادی صحبت می‌کنم، مثل برنده شدن، به ثمر رساندن موقعیت‌ها و دیگر مسائل. بازیکنان حریف ما واقعاً عالی بودند و همه چیزشان را برای برنده شدن در دوئل‌ها می‌گذاشتند. البته ما هم قطعاً خوب کار کردیم ولی فکر می‌کنم با وجود تلاش بیش از حدی که کردیم، من یک تفاوت در تیم‌ها حس کردم. تیم حریف بازیکنان بسیاری از تیم ملی عربستان در ترکیب خود داشت و این چیزی بود که من بخواهم خودم را مقابل آن آزمایش کنم. من حس می‌کنم هنوز چیزهای زیادی است که در آن ضعف دارم. اگر بخواهم که در بالاترین سطح رقابت کنم، باید پیشرفت زیادی داشته باشم. من دوست دارم به بازیکنی تبدیل شوم که روی تیم تأثیر بگذارم. قطعاً باید به بازیکنی حیاتی برای تیم تبدیل شوم.»




کری‌خوانی رئیس النصر برای الهلال



رئیس سابق باشگاه النصر در واکنش به قهرمانی الهلال، رقیب سنتی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، آن‌هم بعد از نزدیک به دو دهه ویدئویی طعنه‌آمیز را در توئیتر منتشر کرد که این اقدام با جنجال‌های فراوانی در فضای رسانه‌ای عربستان توأم شد. سعود آل سویلم که در مقطعی ریاست باشگاه النصر را برعهده داشت، در فیلمی که منتشر کرد یک فردی را نشان داد که از خاطرات قهرمانی تیمی صحبت می‌کند که 19 سال از قهرمانی‌اش می‌گذرد. این فیلم بیش از 780 هزار بازدید داشت و 27 هزار کامنت در پی داشت تا جنجال ساز شود. آل سویلم به خاطر قهرمانی که فصل گذشته با النصر به دست آورد و موفق شد در یک رقابت دیدنی و جذاب در هفته پایانی جام را از دست الهلال خارج کند، در بین طرفداران النصر از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده و انتشار این فیلم طعنه‌آمیز در واکنش به قهرمانی آسیایی نیز او را محبوبتر کرده است.

 


Page Generated in 0.0042 sec