printlogo


کد خبر: 199627تاریخ: 1398/9/6 00:00
گریزمان مشکل خلاقیت بارسلونا را حل نمی‌کند
شجاع باش والورده


بارسلونا مقابل لگانس برای نخستین بار چهار بازیکن شگفت‌انگیز خود را همزمان در ترکیب اصلی قرار داد اما تنها آنتوان گریزمان تعویض شد و بازیکنی که به جایش آمد، گل زد. لیونل مسی، لوییس سوارس، عثمان دمبله و گریزمان در ترکیب اصلی بودند اما مهاجم فرانسوی در دقیقه 57 بیرون رفت و آرتورو ویدال در دقیقه 79 گل پیروزی را زد.
وقتی بارسلونا در تابستان گذشته برای جذب گریزمان 120 میلیون یورو به اتلتیکومادرید داد خیلی‌ها شگفت‌زده بودند که او چطور می‌تواند در خط حمله بارسلونا بازی کند؛ سؤالی که در صورت موافقت پاری‌سن‌ژرمن با فروش نیمار به بارسلونا جدی‌تر مطرح می‌شد. جرارد پیکه گفته بود بازیکنان کلیدی تیم حاضرند برای تسهیل بازگشت نیمار به تیم، شرایط قراردادشان را عوض کنند و اگر چه مسی هرگونه درگیری با گریزمان را رد کرده اما درباره رابطه این دو با هم تردیدهایی وجود دارد.
کلمان لانگله درباره هم‌تیمی هموطنش گفت: «او تازه آمده و بازی در باشگاهی مثل بارسلونا با همه تیم‌های دیگر فرق دارد. او با استعداد و تلاش دفاعی‌اش به ما کمک زیادی می‌کند چون برای تیم زیاد فداکاری می‌کند، فکر نمی‌کنم مشکلی با گریزمان وجود داشته باشد.»
بعضی انتظار داشتند گریزمان جای سوارس را در مرکز خط حمله بگیرد اما ارنستو والورده به سختی پذیرفت در پستی بازی کند که فصل قبل در اتلتیکومادرید برای آن درخشیده بود. با توجه به جایگاه خلل‌ناپذیر مسی در سمت راست دفاع، گریزمان معمولاً در سمت چپ بازی می‌کند به جای دمبله وقتی فرم ایده‌آل نداشته باشد که البته برای این بازیکن 22 ساله اتفاق رایجی است اما گریزمان آنجا راحت به نظر نمی‌رسد با وجود درخشش مقطعی که بروز می‌دهد از جمله 2 گل که در پیروزی شهریور مقابل بتیس زد. خودش اما امیدوار است: «من یک فلسفه متفاوت فوتبال در یک پست دیگر را می‌آموزم. شما باید یاد بگیرید، پیشرفت کنید و خودتان و حرکات‌تان را منطبق کنید. این اتفاق می‌افتد و من می‌دانم هم‌تیمی‌ها بهترین بازی را از من می‌خواهند، خودم هم همین را می‌خواهم و فکر می‌کنم در مسیر درست قرار دارم.»
اما تنها گریزمان نیست. بارسلونا به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به رئال مادرید در صدر جدول لالیگا قرار دارد اما بازی‌های ضعیف این تیم شایسته مدافع عنوان قهرمانی لیگ و مدعی قهرمانی اروپا نیست. بارسلونا امشب در نوکمپ میزبان دورتموند است بعد از تساوی خانگی بدون گل مقابل اسلاویاپراگ. هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی کار بارسلونا که در بازی آخر خود در سن‌سیرو مقابل اینتر قرار می‌گیرد را برای صعود سخت می‌کند.
والورده بعید است چهار بازیکن را در ترکیب اصلی قرار دهد با توجه به اینکه دورتموند تیم بسیار سخت‌تری نسبت به لگانس است اما اینکه مسی را کمی عقب‌تر به بازی گرفت، نشان می‌دهد والورده به مشکل نداشتن خلاقیت در تیمش پی برده و به دنبال راه حل‌های شجاعانه‌تری است.


بحران دفاعی بارسلونا
بارسلونا چند بازیکن دفاعی اصلی خود را مقابل بوروسیادورتموند در اختیار ندارد. خوردی آلبا با مصدومیت همسترینگ مواجه شده و نلسون سمدو و کلمان لانگله وضعیت مبهمی دارند. جرارد پیکه هم یک جلسه محرومیت خود را پشت سر می‌گذارد و این یعنی ساموئل اومتیتی که سه بار در تمام این فصل به میدان رفته، شانس بازی دارد. ژونیور فیرپو می‌تواند در چپ به جای آلبا بازی کند و سرخی روبرتو توان بازی در راست به جای سمدو را دارد. اگر هم لانگله به بازی نرسد، شاید ژان کلود تودیبو فراخوانده شود.


 


Page Generated in 0.0050 sec