printlogo


کد خبر: 199626تاریخ: 1398/9/6 00:00
نجات فاوره در گرو پیروزی در نوکمپ
اشرف حکیمی، سلاح خاموش دورتموند

بوروسیادورتموند امیدوار است در بازی امشب در ورزشگاه نوکمپ مقابل بارسلونا، اشرف حکیمی یک بار دیگر سلاح خاموشش برای تیراندازی به سمت میزبان باشد تا فشار از روی مربی در آستانه اخراج این تیم، لوسین فاوره برداشته شود. در حالی که دو بازی از مرحله گروهی باقی مانده، تیم آلمانی کاملاً شانس صعود دارد چون تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا در رده دوم گروه F قرار دارد به لطف دو گلی که حکیمی در برد 3 بر 2 سه هفته پیش مقابل اینتر به ثمر رساند اما نتایج ضعیف در بوندس‌لیگا به معنی آن است که فاوره تنها با کسب یک نتیجه خوب در بازی امشب می‌تواند شغلش را حفظ کند و این وظیفه حکیمی و بقیه بازیکنان دورتموند را سخت‌تر می‌کند.
حکیمی که تابستان پارسال به صورت قرضی از رئال مادرید به دورتموند رفته، بازیکن ثابت تیم فاوره بود، در 47 مسابقه برای این تیم 10 گل زده و به عنوان بازیکن ثابت جا افتاده و از پنج گل دورتموند در لیگ قهرمانان، چهار تا را او به ثمر رسانده. در برد 2 بر صفر مقابل اسلاویاپراگ از موقعیت خودش بیرون رفته و بال چپ شده بود تا دو گل بزند. مارکو رویس کاپیتان تیم بعد از آن بازی گفت: «حکیمی فوق‌العاده سریع است و می‌تواند سلاح دورتموند باشد.» حکیمی در روز تولد 21 سالگی خود دو گل دیگر زد در حالی که این بار مدافع جلوزن بود در دیداری که دورتموند دو گل عقب‌افتادگی را جبران و باخت را با پیروزی عوض کرد. حکیمی که در رئال به ندرت فرصت بازی به دست آورد، در دومین فصل حضور قرضی‌اش در دورتموند آزادی لازم را به دست آورده است. خودش به روزنامه آ.اس گفت: «گاهی اوقات شما به چنین تجربه‌هایی نیاز دارید تا بفهمید می‌خواهید کجا بازی کنید. منظورم آمدن به آلمان بود و باید بگویم عالی بود. حالا بازیکن بهتری شده‌ام و مرتب بازی می‌کنم. این اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند خودتان را نشان دهید و با آزادی بازی کنید، من حالا اشرف متفاوتی شده‌ام.»
بازیکن تیم ملی مراکش اگر روی فرم باشد، قدرت و سرعت لازم برای غلبه بر مدافعان رقبا را دارد اما مثل بقیه تیم وقتی بازی دفاعی می‌شود، نیاز به کمک دارد. معمولاً وقتی تیم‌های حریف ضدحمله می‌زنند سرجایش نیست. بعد از اینتر در زمین بایرن بازی کردند که با 4 گل در هم کوبیده شدند. جمعه گذشته هم مقابل پادربورن 3 گل عقب افتاندند هر چند در نهایت به تساوی 3 بر 3 رضایت دادند.
تیم دورتموند در جریان بازی با پادربورن بین دو نیمه سه تعویض داشت که یکی از آنها حکیمی بود. در حالی که میزبان سه گل عقب بود، او پاس گل اول را به جیدون سانچو داد و بعد اکسل ویتسل و رویس گل‌های بعدی را زدند. رویس اما بعد از مسابقه عذرخواهی کرد و مدیر باشگاه، هانس یواخیم واتزکه که ایده کم آورده بود، دست به دامن مارتین لوترکینگ شد. حالا باید حکیمی و بقیه هوای تازه را برای جسم کم‌توان دورتموند آماده کنند.


 


Page Generated in 0.0056 sec