printlogo


کد خبر: 199614تاریخ: 1398/9/6 00:00
خبر کوتاه



غیبت احتمالی برخی ستاره‌های ووشوی ایران در جدال آسیایی
سیفی به هندوستان نمی‌رود

محسن محمدسیفی ستاره ووشوی ایران پس از مشورت با مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا حضور نخواهد داشت. مسابقات ووشوی قهرمانی آسیا در حالی آبان ماه سال آینده به میزبانی کشور هندوستان و در شهر دهلی برگزار می‌شود که تیم ملی کشورمان نیز با ترکیب کامل البته بدون حضور برخی ستاره‌ها و چهره‌های شاخص خود حاضر خواهد شد. محسن محمدسیفی یکی از پرافتخارترین ووشوکاران تیم ملی ایران روز گذشته پس از مشورت با مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو و حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی، به این جمع‌بندی رسیده که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکند اما در مسابقات جام جهانی استرالیا که سال آینده برگزار می‌شود، حضور پررنگی داشته باشد.
سیفی مدال طلای مسابقات جهانی آنکارا در سال ۲۰۱۱، مدال طلای کوالالامپور در سال ۲۰۱۳، مدال طلای جاکارتا در سال ۲۰۱۵، مدال طلای کازان در سال ۲۰۱۷، مدال طلای شانگ‌های در سال ۲۰۱۹ و مدال نقره تورنتو در سال ۲۰۰۹ را در کارنامه ورزشی خود دارد. سیفی در بازی‌های آسیایی گوانگجو، اینچئون و اندونزی موفق به کسب سه مدال طلا شده و در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ماکائو در سال ۲۰۰۸ مدال برنز کسب کرده و مدال طلای مسابقات هوشی‌مینه در سال ۲۰۱۲ را به دست آورده است. این ملی‌پوش سه مدال طلا نیز در مسابقات جام جهانی چین طی سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به دست آورده است.


تکواندوکاران بدون کادر فنی به چین می‌روند
تکلیف خلیفه هنوز مشخص نیست

چهار عضو تیم ملی تکواندو ایران در حالی به مسابقات گرنداسلم اعزام می‌شوند که برای نخستین بار در طول چند سال اخیر کادر فنی این تیم را همراهی نمی‌کند.
سومین دوره رقابت‌های گرنداسلم طی روزهای ۲۷ تا ۳۰ آذرماه به میزبانی چین در شهر ووشی برگزار می‌شود. برای حضور در این مسابقات از کشورمان میرهاشم حسینی، آرمین هادی‌پور، سجاد مردانی و سینا بهرامی ثبت نام کرده‌اند.
در حالی که طی روزهای گذشته شنیده شده بود که این نفرات با مربیگری فریبرز عسگری و علی محمد بسحاق به‌عنوان کادر فنی تیم ملی راهی چین خواهند شد، روز گذشته در حاشیه رقابت‌های لیگ برتر خبری مبنی بر اعزام سید نعمت خلیفه به‌عنوان مربی این تیم در سالن خانه تکواندو منتشر شد.
در رقابت‌های گرنداسلم طبق اعلام فدراسیون جهانی تکواندو به دارنده مدال طلا ۷۰ هزار دلار، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار و نفر سوم ۱۰ هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد. که از این مبالغ بخشی هم باید به مربی پرداخت شود. در یک سال گذشته فدراسیون تکواندو با جدا کردن مسابقات گرنداسلم از برنامه‌های تیم ملی، ملی پوشان را به همراه این مربی به چین اعزام کرده است. جام جهانی نیز که حق مسلم تیم شهرداری ورامین بود به تیم دانشگاه آزاد با این مربی سپرده شد.
مسابقاتی که جوایز آن به دلیل تحریم‌ها به سختی و پس از ماه‌ها به دست ملی پوشان می‌رسد و معلوم نیست چرا رئیس فدراسیون تورنمنت‌هایی با جوایز دلاری را به این مربی سپرده و کادر فنی ملی را از گردونه اعزام خارج می‌کند.
 


Page Generated in 0.0053 sec