printlogo


کد خبر: 199612تاریخ: 1398/9/6 00:00
محک توانمندی کمانداران ایران در جدال آسیایی
فقط یک برنز سهم کامپوند مردان شد




ایران ورزشی- مسابقات تیروکمان قهرمانی آسیا که به میزبانی تایلند تدارک دیده شده است، تا به امروز فقط در بخش کامپوند برای کمانداران کشورمان یک نشان برنز تیمی به همراه داشته است! ملی‌پوشان کماندار کشورمان در دیدار رده‌بندی این مسابقات با شکست کمانداران کشور مالزی صاحب نشان برنز شده و تک مدال کاروان کشورمان را در این تورنمنت دشت کردند اما در بخش تیمی بانوان تیم کامپوند کشورمان نتوانست در دیدار رده‌بندی از پس رقیب خود برآمده و با پذیرش شکست به عنوان چهارمی آسیا بسنده کرد.
اگرچه رقابت‌های تیروکمان قهرمانی آسیا که در کشور تایلند برگزار می‌شد برای کمانداران اعزامی کشورمان از ابتدا به جز شکست و ناکامی، حاصلی را به دنبال نداشت اما نهایتاً ملی‌پوشان کشورمان در بخش تیمی کامپوند موفق شدند در مرحله رده‌بندی با شکست تیم مالزی به مدال برنز قهرمانی آسیا دست یافته و کاروان تیروکمان کشورمان را از حسرت بی‌مدالی در این دوره خارج کنند. در این دوره از پیکارهای قهرمانی آسیا تیم کامپوند مردان در مرحله یک‌چهارم نهایی با ترکیب محمدصالح پالیزبان، دانیال حیدرزاده و نیما محبوبی با نتیجه ٢٢٤ بر ٢٢٠ برابر چین‌تایپه به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.
تیم ایران در این مرحله با نتیجه ۲۲۹ بر ۲۲۱ برابر هند شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. تیم کامپوند مردان در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۲۳۱ بر ۲۲۹ برابر مالزی به پیروزی رسید و به مدال برنز قهرمانی آسیا دست یافت.
همچنین تیم کامپوند بانوان با ترکیب ویدا حلیمیان، راحله فارسی و آرزو طاهریان در نخستین دیدار خود در مرحله حذفی با نتیجه ٢٢٣ بر ٢١٢ برابر ویتنام به پیروزی رسید و به جمع هشت تیم برتر راه یافت.
تیم ایران در یک‌چهارم نهایی با نتیجه ٢٣١ بر ٢٢٨ برابر چین‌تایپه به پیروزی رسید و به نیمه نهایی راه یافت. کمانداران ایران در نیمه نهایی با نتیجه ۲۲۹ بر ۲۲۱ دیدار را به تیم هند واگذار کردند و از راهیابی به فینال بازماندند. تیم ایران در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۲۳۱ بر ۲۲۷ برابر قزاقستان شکست خورد و به جایگاه چهارم آسیا رسید.
در ادامه این رقابت‌ها و در ریکرو تیمی بانوان، تیم ایران با ترکیب زهرا نعمتی، نیلوفر علیپور و شیوا شجاع‌مهر برابر مغولستان با نتیجه ٥ بر ٤ به برتری رسید و به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافت. تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ٦ بر ٢ مغلوب چین شد و از صعود به نیمه نهایی بازماند. تیم ریکرو مردان نیز با ترکیب رضا شبانی، میلاد وزیری و صادق اشرفی در دور دوم مسابقات حذفی با نتیجه ٦ بر صفر برابر قزاقستان شکست خورد و حذف شد. شاید به جرأت بتوان گفت، اگرچه کادرفنی تیم ملی ریکرو و کامپوند ایران در این دوره از رقابت‌ها برای اینکه دنبال کسب نتیجه بودند، سراغ چهره‌های قدیمی و باتجربه‌ای همچون میلاد وزیری و ویدا حلیمیان در دو بخش مردان و زنان رفته بودند اما در نهایت نتایج ضعیف و ناامیدکننده ثبت شده در این رویداد بین‌المللی نشان داد که حال و روز این روزهای تیروکمان ایران خوب نیست زیرا کادرفنی تیم‌های ملی حتی با متوسل شدن به مهره‌‌‌های باتجربه و قدیمی خود هم نتوانستند نتایجی فراتر از آنچه در چند سال گذشته کسب کرده بودند را تکرار کنند. نتایجی که بیانگر خالی بودن دست مسئولان این رشته ورزشی در مسیر المپیک از پشتوانه‌ و پدیده است.

کمانداران کامپوند
بهتر از ریکرو بودند
در رقابت‌های آسیایی تایلند سوای عملکرد مدالی، شرایط انگیزشی و روحی کمانداران کامپوند اعزامی به این دوره از رقابت‌ها به نسبت ملی‌پوشان ریکرو در وضعیت بهتری قرار داشت زیرا در نهایت مدالی که برای کاروان اعزامی ایران به این دوره از رقابت‌ها به دست آمد نیز در بخش کامپوند بود. تیم ملی تیروکمان کشورمان در بخش کامپوند انفرادی مردان توسط محمدصالح پالیزبان در دور سوم حذفی با نتیجه ١٤٦ بر ١٤٤ برابر کمانداری از مالزی به برتری رسید. این ملی‌پوش در دور چهارم با نتیجه ١٤٣ بر ١٤٢ برابر کماندار ویتنامی شکست خورد و حذف شد. ویدا حلیمیان نیز در این مرحله با نتیجه ١٤٣ بر ١٤٢ برابر نماینده اندونزی شکست خورد و حذف شد.
به این ترتیب رقابت‌های تیروکمان قهرمانی آسیا با کسب یک مدال برنز در کامپوند مردان و یک عنوان چهارمی توسط کامپوند بانوان به پایان رسید. این مسابقات برای کسب سهمیه انفرادی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و کمانداران ریکرو زنان و مردان روز پنجشنبه هفته جاری نیز قرار است برای کسب سهمیه ورودی به مصاف رقبای خود بروند.

 


Page Generated in 0.0054 sec