printlogo


کد خبر: 199609تاریخ: 1398/9/5 00:00
جنگ استقلال برای جام شروع شد

فرشاد کاس‌نژاد


 تیمی با پیروزی‌های پی‌درپی، با نمایش‌های جذاب و بردهای پرگل همیشه در وحشت از دست دادن ریتم خود بازی می‌کند. تیم‌ها در روزهای اوج هم گاهی با وحشت پیش می‌روند. همیشه شکست‌های پی در پی هولناک نیستند، بلکه حفظ تیم در شرایط خوب هم پیچیده و ترسناک است. استراماچونی تعطیلات لیگ را بی‌شک با چنین اضطرابی پشت سر گذاشت و می‌دانست که بازی اول بعد از تعطیلات چقدر می‌تواند برای پاره شدن نوار پیروزی‌ها خطرناک باشد.
حریف استقلال این‌بار تیمی نبود که استقلال بتواند پیش از بازی به گل‌های پرشمار و پیروزی قاطعانه فکر کند. استقلال باید در قائمشهر با احتیاط به یک پیروزی کم‌گل و نزدیک می‌رسید و این چهره سیاستمدارتری از استقلال را لازم داشت.
تیمی که چندین هفته نمایش‌های هجومی و پیروزی‌های پرگل را پشت سر گذاشته، برای هر حریفی راحت‌تر آنالیز می‌شود. بازی باز و حمله‌های پرشمار و تثبیت روش‌های گلزنی استقلال در هفته‌های گذشته، حریف را به شناخت بهتری از روش‌های استقلال رسانده بود. نساجی بهتر از حریفان دیگر استقلال بلد بود با استقلال بازی کند و بخصوص در نیمه دوم تبحر نساجی حاصل همین شناخت و آگاهی‌اش از روش‌های استقلال بود.
برای استقلال لازم بود که پیروزی‌هایی با سیاست بیشتر و بازی اقتصادی را نیز تمرین کند. پیروزی‌های پرگلی برای استقلال رقم خورده بود که تکرارش همیشه ممکن نیست. استقلال اگر می‌خواهد در کورس قهرمانی باقی بماند، اتفاقاً به نمایش‌هایی مثل دیروز بیشتر نیاز دارد، اینکه بتواند از دل یک بازی سخت ۳ امتیاز بیرون بکشد.
سختی‌های بازی با نساجی قابل پیش‌بینی بودند. آن حال و هوای فوق‌العاده ورزشگاه قدیمی قائمشهر و جنگجویی و خوشفکری تیم‌های رضا مهاجری، روز سختی را برای استقلال رقم زد. این بهترین اتفاق برای استقلال بود، دقیقاً در روزی که پس از هزار و اندی روز از پرسپولیس سبقت می‌گرفت و به صدر جدول نزدیک می‌شد. نساجی در بهترین روز استقلال در جدول، بهترین هشدار را به استقلال داد. استقلال هر لحظه می‌دید که کارش سخت می‌شود.
استقلال برای حضورش در کورس حالا تیم باتجربه‌تری شده. استقلال می‌داند که تثبیت این موقعیت سخت است و به روندی باکیفیت و طولانی نیاز دارد. حفظ این کیفیت در دوره‌ای طولانی در لیگ، استراماچونی را بهتر به ما معرفی خواهد کرد.
استراماچونی پیش از دو بازی سخت و سرنوشت‌ساز مقابل سپاهان و شهرخودرو بسیار نیاز داشت که بازی با نساجی را تجربه کند. مشابه آن فشار نساجی، در بازی با سپاهان و شهرخودرو می‌تواند در بسیاری از دقایق بازی چند برابر باشد و استراماچونی دیروز با بخشی از آن در قائمشهر مواجه شد. دو بازی آینده استقلال می‌تواند بازی‌های مرگ و زندگی باشد و ۳ امتیاز سخت مقابل نساجی بهترین تجربه برای آبی‌ها بود.
استقلال به روزگاری رسیده که به مربی‌اش اعتماد دارد. استقلال حالا می‌داند که با اتکا به استراماچونی می‌تواند از بازی‌های سخت گذر کند و این سرمایه برای استقلال آسان و ارزان به دست نیامده است. استقلال به روزگاری رسیده که مهاجم کوچک بوشهری‌اش گل‌های سرنوشت‌ساز می‌زند و شماره ۱۰ او دیگر انتقادبرانگیز نیست. هیچ‌کدام از اینها را استقلال آسان به دست نیاورده. استقلال بدترین روزها را پشت سر گذاشته و به این روزها رسیده. حفظ این موقعیت در دو بازی سنگین آینده، استقلال جدید را به هوادارانش معرفی می‌کند، استقلالی که برای جام می‌جنگد.

 


Page Generated in 0.0062 sec