printlogo


کد خبر: 199601تاریخ: 1398/9/5 00:00
کالدرون: مردم یا پیشکسوتان هر چه می‌خواهند بگویند
خوب بازی می‌کنیم اما خوب گل نمی‌زنیم

گابریل کالدرون در نشست خبری قبل از بازی با صنعت نفت آبادان گفت: دیدار مقابل صنعت نفت آبادان بازی مهمی برای ماست، همانطور که می‌دانید یک فینال است که باید از آن عبور کنیم. جام حذفی برای همه تیم‌ها مهم است و ما هم می‌دانیم که این جام چقدر اهمیت دارد. باید از این مرحله به سلامت عبور کنیم و برای این کار باید مسئولیت‌پذیر باشیم. حریف در بازی‌های لیگ برای ما مشکل ایجاد کرد و می‌دانیم که فردا (سه‌شنبه) کارمان مقابل نفت آبادان چقدر سخت است.
 
شایعه شده مدیریت باشگاه به شما اولتیماتوم داده است.
 من با قوانین فوتبال آشنا هستم. هیچ اولتیماتومی به من داده نشده و مسأله‌ای که من را نگران می‌کند، مسئولیتی است که بر عهده‌مان قرار داده شده و باید این بازی را ببریم و فقط هم به این موضوع فکر می‌کنم. باشگاه نیز هر زمان هر تصمیمی که مربوط به خودشان است، می‌توانند اتخاذ کنند.
در بازی قبل برانکو تشویق شد و علیه برخی بازیکنان شعار دادند. این حاشیه‌ها از تیم دور شده است؟
 آنچه مشخص است اینکه بازیکنان ما همیشه دوست دارند برنده باشند و قطعاً شکست برای آنها سخت است. من سعی می‌کنم به بازیکنان اطمینان بدهم که باید برای بردن نهایت تلاش‌شان را انجام داده و از همه مهم‌تر متحد باشند. اگر این اتحاد وجود داشته باشد تأثیرگذاری خیلی زیادی خواهد داشت. مسأله مهم دیگر گلزنی است که در تمام طول هفته کار می‌کنیم تا این مشکل حل شود.
یکی از پیشکسوتان از شما انتقاد کرده که چرا مدام ترکیب تیم‌تان را تغییر می‌دهید؟
 قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان 3 برد و یک تساوی در کارنامه‌ داشتیم و ترکیبی که در بازی آخر به میدان رفت همان ترکیب 4 بازی قبل بود به جز شجاع خلیل‌زاده که به دلیل محرومیت از ترکیب دور شد. این یعنی اینکه ترکیب تیم ما تغییری نداشته است. چیزی که باید مد نظر قرار دهیم، نبود بازیکن گلزن در تیم است ضمن اینکه ما بدون بازیکن خارجی این نتایج خوب را کسب کردیم. هیچ تیم بزرگی در دنیا پیدا نمی‌شود که بتواند بدون بازیکن گلزن و بازیکن خارجی قهرمان شود. رئال مادرید فصل پیش وقتی رونالدو را از دست داد به شدت دچار مشکل شد اما ما واقعاً خوب جلو آمده‌ایم. در همین بازی آخر که باختیم 19 شوت به دروازه حریف داشتیم اما نتوانستیم گل بزنیم. در حالی که روی ضربات مجدد دروازه‌مان باز می‌شود که این در فوتبال طبیعی است. به هر حال باید این روند را تغییر داده و از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. در دو بازی آخرمان در تهران 36 شوت به سمت دروازه زدیم اما هیچ‌یک گل نشد و این اصلاً آمار خوبی نیست. این یعنی اینکه ما خوب بازی می‌کنیم اما خوب گل نمی‌زنیم. مردم یا پیشکسوتان هر چه می‌خواهند بگویند اما من حقیقت را گفتم.
بشار رسن و جونیور با نظر شما در پرسپولیس هستند. چرا می‌گویید تیم‌تان بازیکن خارجی ندارد؟
 بشار در ابتدای فصل با مشکل آسیب‌دیدگی مواجه شد. ما او را کم کم احیا کردیم اما بعد از بازی که در ترکیب اصلی قرار گرفت راهی عراق شد و به خاطر مشکل پاسپورت نتوانست در بازی بعد حاضر شود. الان هم که می‌بینید به خاطر همراهی تیم ملی کشورش در بازی فردا (امروز) حاضر نیست و هنوز به ایران برنگشته است. راجع به جونیور تأکید می‌کنم که او نهمین انتخاب من بود بنابراین نمی‌شد انتظار داشت خواسته‌های ما را برآورده کند. وقتی شما سراغ گزینه نهم می‌روید چنین گزینه‌ای ممکن است خوب باشد که این اتفاق رخ نداد.
در تاریخ 20 مرداد در مصاحبه‌ای گفته بودید تضمین می‌دهید جونیور خوب باشد.
 من می‌توانم گارانتی کار خودم را بدهم اما بازیکن خارجی شرایط خاص خودش را دارد. او باید بتواند خود را با شرایط وفق بدهد و این بستگی به خودش دارد. شما می‌گویید جونیور گران‌ترین بازیکنی بوده که پرسپولیس جذب کرده اما او ارزان‌ترین گزینه‌ از بین 8 گزینه دیگر بود که باشگاه به خدمت گرفت.
چرا نمی‌پذیرید که جونیور انتخاب خودتان بوده؟ آیا واقعاً شما مسئولیت این انتخاب را برعهده نمی‌گیرید؟
 در مورد جونیور نظر نهایی را من دادم اما تأکید می‌کنم او انتخاب نهم من بود. به باشگاه گفتم بازیکن جوانی است و ممکن است در آینده موفق شود اما ظاهراً باشگاه به دنبال ارزان‌ترین گزینه بود که سراغ جونیور رفت. در بازار نقل و انتقالات ممکن است بازیکنی به پول ایران قیمتش بالا باشد اما قیمت او در بازار جهانی پایین است. با این رقم فقط می‌شد بازیکن جوانی به خدمت گرفت که ممکن است در‌ آینده جواب بدهد یا نه یا اینکه بازیکن خارجی 36، 37 ساله که برای گذراندن دوران آخر فوتبالش به ایران بیاید. چیزی که من از الان به شما می‌گویم این است که تیمم توانایی این را دارد که 19 شوت در یک بازی به سمت دروازه بزند و این همه موقعیت ایجاد کند.
آیا بازیکنان معرفی شده از سوی باشگاه به شما پیش از این در بین گزینه‌های شما قرار داشتند یا نه؟
 نه. باشگاه به من 3 بازیکن معرفی کرده است که یک نفر از آنها را برای جذب شدن به تیم تأیید کردم. ضمن اینکه باید بگویم هیچ تضمینی نیست که این انتخاب همه خواسته‌های ما را برآورده کند. همانطور که شما نمی‌توانید تضمین دهید علیپور آقای گل می‌شود. در مورد بازیکن جدید هم تا زمانی که مذاکرات پیش نرفته نامی از او نمی‌برم.


Page Generated in 0.0066 sec