printlogo


کد خبر: 199598تاریخ: 1398/9/5 00:00
کابوس حذف در آزادی
آماری که پرسپولیس را می‌ترساند

مربیان پرسپولیس در سال‌های اخیر همیشه باخت‌هایی تلخ و خانگی را در جام حذفی تجربه کرده‌اند که این به نوعی نقطه اشتراک آنها نیز هست.
برانکو ایوانکوویچ دو سال پیش در حالی که پرسپولیس را برای قهرمانی در لیگ برتر هدایت می‌کرد، در جام حذفی مقابل صنعت نفت به میدان رفت. فرشاد احمدزاده در دقایق نخست برای سرخ‌پوشان گلزنی کرد اما در ادامه صنعت نفت بازی را به تساوی کشاند و در پنالتی موفق به حذف قرمزها در ورزشگاه آزادی شد. تیم برانکو به جز آن باخت و قهرمانی سال پیش، دو حذف خارج از خانه مقابل قشقایی و ذوب‌آهن را هم تجربه کرد.
حمید درخشان در فصل 94-93 پرسپولیس را تا نیمه نهایی جام حذفی هدایت کرد. در بازی نیمه نهایی تیم او با ذوب‌آهن روبه‌رو شد که حدود 50 هزار هوادار نیز برای حمایت از سرخ‌پوشان به ورزشگاه آزادی رفتند. پرسپولیس در آن بازی با گل محمد نوری از حریف پیش افتاد اما در دقایق پایانی اخراج اومانیا روند بازی را تغییر داد و نتیجه 2 بر یک شد.
علی دایی که دو قهرمانی حذفی را برای پرسپولیس کسب کرده بود، در تهران حذف نشد اما باخت تلخ و خارج از خانه را در کارنامه ثبت کرد. تیم او در فصل 93-92 باوجود پیش افتادن از فولاد با گل عباس‌زاده، در نهایت به این تیم باخت و از جام حذفی کنار رفت.
یحیی گل‌محمدی پرسپولیس را تا فینال جام حذفی پیش برد و در دیدار نهایی نیز شاگردان او دو بار از سپاهان جلو افتادند ولی در نهایت یک باخت خانگی دیگر باعث شد دست پرسپولیس از جام کوتاه بماند.
یک سال پیش از آن تیم نامتوازن حمید استیلی در آزادی مقابل استقلال تهران صف‌آرایی کرد. این بازی دربی به صورت متعادل پیش رفت اما استقلال سرانجام سه گل زد و برنده بازی شد. محمد نوری یک پنالتی را در این بازی از دست داد.
 


Page Generated in 0.0058 sec