printlogo


کد خبر: 199594تاریخ: 1398/9/5 00:00
فوتسال

تورنمنتی که قرار بود با تیم‌های اروپایی برگزار شود
افغانستان جایگزین کویت می‌شود؟


کمیته فوتسال قصد داشت در سال منتهی به جام ملت‌های آسیا و بالا بردن آمادگی تیم ملی فوتسال، تورنمنت چهارجانبه‌ای را با حضور تیم‌های اروپایی در ایران برگزار کند. درخواست سیدمحمد ناظم‌الشریعه از مسئولان کمیته فوتسال این بود که در این تورنمنت تیم‌های اروپایی شرکت کنند تا دست تیم ملی برای دیگر حریفان آسیایی‌اش رو نشود.
در همین ارتباط مذاکراتی با اسلواکی، بلاروس و اوکراین، سه کشور اروپای شرقی صورت گرفت و این کشورها حضورشان در تورنمنت مشهد در آذرماه را تأیید کردند. با این حال اوکراین بعد از چند روز زیر توافقش زد و اعلام کرد که به ایران سفر نمی‌کند.
کمیته فوتسال ایران برای جلوگیری از کاهش تعداد تیم‌ها و باتوجه به زمان اندک باقی‌مانده تا تورنمنت، از کشور کویت دعوت کرد تا برای حضور در این رقابت‌ها، به ایران بیاید. کویت هم ابتدا با این درخواست موافقت کرد اما از روز گذشته زمزمه‌های لغو سفر کویتی‌ها مطرح شد.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد مسئولان فدراسیون فوتبال کویت اجازه سفر تیم ملی فوتسال این کشور به ایران را نداده‌اند و حتی اردوی ملی کویتی‌ها تعطیل شده است تا ملی‌پوشان این کشور به باشگاه‌های خودشان بازگردند.
بعد از مسجل شدن انصراف کویت از تورنمنت مشهد، مسئولان کمیته فوتسال یک بار دیگر برای انتخاب تیم جایگزین دست به کار شده‌اند. هر چند که هنوز اندک امیدی برای تغییر نظر کویتی‌ها وجود دارد و مسئولان سیاسی کشور هم در حال رایزنی هستند.
مسابقات مشهد هفته آینده برگزار می‌شود. با این حساب دیگر فرصت کافی برای مذاکره با تیم‌های مدعی و قدرتمند و یا تیم‌هایی که صدور ویزای آنها زمان می‌برد، نیست. به همین خاطر کمیته فوتسال سراغ فدراسیون فوتبال افغانستان رفته و از این کشور دعوت کرده است تا در این تورنمنت در کنار ایران، اسلواکی و بلاروس حضور یابد.
از آنجا که بیشتر بازیکنان افغانستان در مشهد ساکن هستند و مشکلی برای سفر به ایران ندارند، به نظر می‌رسد حضور این تیم در تورنمنت چهارجانبه قطعی است.
 

 


منصوری: دلم نمی‌خواست با این فدراسیون فوتبال کار کنم

 


کریم منصوری، عضو پیشین هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال و یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های فوتسال از این رشته ورزشی کنار رفت. کسی که جای خالی‌اش حالا در فوتسال حس می‌شود اما خودش دلیل حضور نداشتنش را اینطور بیان می‌کند: «اگر می‌خواستم باشگاه‌داری کنم می‌توانستم. هجده سال تیم‌داری کردم اما همه دروغ گفتند. الان دایه‌های دلسوزتر از مادر برای فوتسال تصمیم می‌گیرند ضمن اینکه باشگاه‌داری در فوتسال درآمدی ندارد. اتفاقاً معتقدم در هیأت رئیسه باید کسانی باشند که وابستگی نداشته باشند. اساسنامه را برای لجاجت با من و آقای نجاریان تغییر دادند و اگر به شیوه قبلی بود، هم من و هم آقای نجاریان در هیأت رئیسه می‌ماندیم. با تغییراتی که انجام دادند عملاً قدرت باشگاه‌ها را کم کردند و کار دست فدراسیون افتاده است در حالی که متولی اصلی فوتسال باشگاه‌ها هستند.»
مدیرعامل باشگاه منحل شده شهید منصوری قرچک درباره مشکلات فوتسال می‌گوید: «مشکل اصلی فوتسال ما تجربه است و متأسفانه آدم‌های باتجربه کمتر در ارکان فوتسال ما به کار گرفته شده‌اند. من ۱۲ سال در سازمان لیگ بودم و خسته شدم اما دیگران بیایند و ببینیم چه گلی به سر فوتسال می‌زنند. در مدتی که من بودم سعی کردم باندبازی نکنیم، درست تصمیم بگیریم، رفیق‌بازی نداشته باشیم و در راستای منافع باشگاه‌ها قدم برداریم. برای سازمان لیگ ساختمان خریدیم، ساز و کار آن را مرتب کردیم و به این موضوع تأکید کردیم که هیأت رئیسه باید تصمیم‌گیر باشد.»
آیا او یکی از منصوبان مهدی تاج در سازمان لیگ خواهد بود یا نه؟ عضو پیشین هیأت رئیسه سازمان لیگ به این سؤال اینطور پاسخ می‌دهد: «من مشکلی با تاج ندارم اما فکر نمی‌کنم مرا انتخاب کند چون می‌گویند باشگاه ندارم. البته خودم هم خسته شدم اما فوتسالی هستم و فوتسالی‌تر از من نیست. امیدوارم قدر امثال آقای نجاریان را بدانند و تاج او را به هیأت رئیسه برگرداند.»
منصوری در مورد احتمال بازگشت به فوتسال و تیم‌داری در این رشته می‌گوید: «تا وقتی وضعیت اقتصادی اینگونه است تیم‌داری هم سخت است. الان هزینه‌ها دو برابر شده و واقعاً تیم‌داری سخت است و گرچه بارها فکر بازگشت به سرم زده اما با این شرایط تیم‌داری اشتباه خواهد بود.»

 


Page Generated in 0.0064 sec