printlogo


کد خبر: 199593تاریخ: 1398/9/5 00:00
پیام توییتری ویلموتس: وضعیت غیرقابل تحملی برایم به وجود آوردند
فدراسیون فوتبال: تکلیف سرمربی تیم ملی تا دوشنبه آینده مشخص می‌شود

تصمیم برای تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که از یکشنبه رسانه‌ای شد، هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. خبرها به گوش ویلموتس رسیده و واکنش توییتری او را در پی داشته است. سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران در این پیام توییتری از خود دفاع کرده و فدراسیون فوتبال را متهم به نقض جدی قرارداد کرده است. اتفاقی که شرایط را برای ادامه همکاری ویلموتس و دستیارانش غیرقابل تحمل کرده است.
او دیروز (دوشنبه) در حساب توییتر خود نوشته است: «شایعات منتشر شده در رسانه‌های ایران را دیده‌ام و این شایعات به هیچ وجه صحت ندارند. واقعیت این است که وضعیتی غیر قابل تحمل برای من و دستیارانم به دلیل نقض جدی قرارداد توسط فدراسیون فوتبال ایران ایجاد شده است.»
ویلموتس حتی فدراسیون فوتبال را تهدید کرده که از طریق وکلایش پیگیر نقض قرارداد از سوی فدراسیون فوتبال خواهد بود: «این پرونده در دست وکلای من است. بیشتر از این نمی‌توانم چیزی بگویم.»
درست است که فدراسیون فوتبال موضوع مذاکره با برانکو را تأیید نکرد اما اتهام مذاکره با برانکو از سوی فدراسیون فوتبال در زمان قرارداد با ویلموتس اگر به اثبات برسد، بدون شک این اختیار را به سرمربی بلژیکی تیم ملی ایران می‌دهد که علیه فدراسیون شکایت کند.
با این حال اما روز یکشنبه که موضوع حضور برانکو در تیم ملی فوتبال ایران رسانه‌ای شده است، جلسات پی‌درپی مهدی تاج با اعضای هیأت رئیسه و رؤسای کمیته‌های فدراسیون فوتبال شروع شده تا راهی پیدا کند برای راضی کردن ویلموتس به فسخ کم‌هزینه قرارداد که این پیام توییتری ویلموتس به وضوح نشان می‌دهد که او به این راحتی با فدراسیون فوتبال راه نمی‌آید و جدایی او غرامت سنگینی برای فدراسیون فوتبال به دنبال خواهد داشت.
همه این اتفاقات اما نمی‌تواند به طور جدی پرونده تغییر سرمربی تیم ملی را ببندد. جلسه مهدی تاج با وزیر ورزش، بدون شک می‌تواند تکلیف نهایی را در این رابطه مشخص کند.
هرچند که فدراسیون فوتبال فعلاً از هر اظهارنظر رسمی درباره سرمربی تیم ملی فوتبال خودداری می‌کند. منبع آگاهی در فدراسیون فوتبال اما به ایران ورزشی گفت تا دوشنبه هفته آینده نتیجه نهایی درباره وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال مشخص خواهد شد.
آنچه تاکنون درباره ویلموتس به مسئولان فوتبال و ورزش کشور ثابت شده، این است که او نمی‌خواهد در ایران حضوری مداوم داشته باشد. که اگر چنین بود بعد از بازی با عراق، فیفادی را در ایران و کنار تیم می‌گذراند. او اما حتی حاضر نشد همراه با تیم به ایران بازگردد. همین موضوع هم البته واکنش فدراسیون فوتبال را در پی داشت و همان زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به ویلموتس تذکر داده شده است که به مفاد قرارداد خود پایبند باشد. فدراسیون فوتبال حتی در همان بیانیه تأکید کرده بود که روند فعلی تغییر می‌کند.
حالا اما این ویلموتس است که فدراسیون را متهم به نقض قرارداد کرده تا فوتبال ایران با یک خارجی دیگر وارد یک جنگ حقوقی جدید شود. قراردادی که هیچکس از مفاد آن اطلاع ندارد. فدراسیون فوتبال هم دقیقاً به همین دلیل هرگز حاضر به انتشار این قرارداد نمی‌شود تا هیچکس نتواند دلیل اصلی حضور نداشتن ویلموتس در ایران و ناتوانی فدراسیون در حفظ او داخل ایران را بداند.


علوی: برانکو نه، هیچ چیز را تأیید و تکذیب نمی‌کنیم
 امیرعلوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفتگو با بخش خبری شبانگاهی تلویزیون درباره تصمیم فدراسیون فوتبال درباره سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «در چند روز آینده در این رابطه تصمیم گیری و اطلاع رسانی می‌شود.»
او درباره روند مذاکره فدراسیون فوتبال با برانکو ایوانکوویچ تأکید کرد: «اینکه در بیانیه فدراسیون فوتبال گفته شده بود اخبارمنتشر شده نه تأیید می‌شود و نه تکذیب، منظور مذاکره با آقای برانکو نبوده است. فدراسیون فوتبال در شرایطی نیست که فعلاً موضوعی را تأیید یا تکذیب کند.»

 


Page Generated in 0.0049 sec