printlogo


کد خبر: 199592تاریخ: 1398/9/5 00:00
نصیرزاده: پخش اینترنتی، کمک مالی به باشگاه‌ها است



بالاخره قرار است که برنده مزایده حق پخش اینترنتی مسابقات لیگ برتر مشخص شود. موضوعی که می‌تواند یک نقطه عطف در بخش اقتصادی فوتبال ایران باشد.
چندی قبل فدراسیون فوتبال آگهی مزایده‌ای برای واگذاری حق پخش اینترنتی مسابقات لیگ برتر منتشر کرد تا آی‌پی‌تی‌وی‌هایی که مایل به خرید و گرفتن حق پخش این مسابقات هستند بتوانند با ارائه بالاترین پیشنهاد برنده این مزایده شوند. هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی و نماینده باشگاه‌ها در هیأت رئیسه سازمان لیگ درباره این موضوع توضیح می‌‌دهد: «واقعیت این است که 75 درصد از درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی است و باشگاه‌های ایرانی از این پول محروم هستند.»
او همچنین در این رابطه می‌گوید: «به همین دلیل تصمیم بر این شد که حق پخش اینترنتی مسابقات واگذار شود و این موضوع بعد از طرح در هیأت رئیسه سازمان لیگ در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون که در مشهد برگزار شد به تصویب رسید.»
نصیرزاده همچنین تأکید می‌کند: «با توجه به اینکه اصول قراردادی باید مراعات می‌شد کمیسیون الزام کرده بود که واگذاری به صورت مزایده باشد و مزایده یعنی هر کسی پول بیشتری بدهد می‌تواند صاحب حق پخش شود.»
او با بیان اینکه واگذاری حق پخش اینترنتی می‌تواند بخشی از مشکلات مالی باشگاه‌ها را حل کند، در این رابطه توضیح می‌دهد: «با این کار بخشی از مشکلات باشگاه‌ها حل خواهد شد. در حال حاضر غیر از دو سه باشگاه دیگر باشگاه‌ها نتوانستند بیش از 20 درصد از قراردادهای‌شان را پرداخت کنند.»

 


Page Generated in 0.0047 sec