printlogo


کد خبر: 196955تاریخ: 1398/7/23 00:00
حافظه تاریخی


مجتبی رفیعی

8 سال پیش در چنین روزی تیتر یک روزنامه ایران‌ورزشی به اظهارنظر علی دایی سرمربی وقت تیم راه‌آهن اختصاص داشت.
او که تیمش فردای همان روز قرار بود با استقلال بازی کند، معتقد بود استقلال بهترین تیم ایران است و هر تیمی آرزو دارد بازیکنان استقلال را در اختیار داشته باشد.
 او بازی با استقلال را هیجان‌انگیز دانسته بود: «استقلال و پرسپولیس تیم‌های پرطرفداری هستند که حضور تماشاگران در بازی‌های آنها هیجان و جذابیت بازی را افزایش می‌دهد. حساب این بازی با بازی‌های دیگر جدا است و با توجه به اینکه راه‌آهن و استقلال خوب بازی می‌کنند، بازی جمعه ما بسیار جذاب و تماشایی از آب در خواهد آمد.»
ملاک ارزیابی استقلال برای دایی، بازی این تیم در انزلی نبود: «اگر بازی استقلال مقابل ملوان را که در شرایط بد جوی و زمینی انجام شد، کنار بگذارید و به سایر بازی‌های این تیم نگاه کنید، خواهید دید که این تیم بر‌خلاف خیلی از تیم‌ها از نوسان کمتری برخوردار بوده است. بی‌اغراق می‌گویم که استقلال در حال حاضر بهترین تیم ایران است. این تیم بازیکنان خیلی خوب دارد که کار ما را برای پیروزی برابر آنها سخت می‌کند.»
دایی در ادامه با بیان اینکه هر مربی‌ آرزو دارد بازیکنان استقلال را در اختیار داشته باشد، گفت: «به طور حتم هر مربی با داشتن بازیکنان باکیفیت کار راحت‌تری دارد و راحت‌تر می‌تواند نکات تاکتیکی‌اش را به تیم دیکته کند. داشتن بازیکنان استقلال آرزوی هر مربی است البته باید بگویم بازیکنان راه‌آهن هم بسیار زحمت می‌کشند و با تلاش روز‌افزون و انگیزه بالایی که دارند سعی می‌کنند نتایج بد هفته‌های قبل را جبران کنند.»
دایی که عقیده داشت پیروزی احتمالی راه‌آهن برابر استقلال باعث می‌شد این تیم وارد یک روند رو به رشد شود، به این پیروزی امیدوار بود: «به دیدار با استقلال با دید دیگری نگاه می‌کنیم. نتیجه‌ این بازی خیلی می‌تواند به پاک کردن نتایج نه چندان خوب هفته‌های قبل ما کمک کند و همین موضوع انگیزه دو چندانی به بازیکنان ما داده است. ما می‌خواهیم یک شروع دیگر را برای خود رقم بزنیم تا به موفقیت‌های آینده دست پیدا کنیم.»
دایی درحالی به این موارد اشاره کرد که حاضر نشد برخلاف قبل حرفی درباره پرسپولیس بزند. در سوی دیگر این مقابله، پرویز مظلومی ایستاده بود که اطمینان داشت می‌تواند استقلال را با سربلندی از بازی با راه‌آهن بیرون بیاورد: «فردا‌شب بازی سختی در پیش داریم و راه‌آهن از کادر فنی و بازیکنان کارآمدی سود می‌برد اما ما برای رسیدن به صدر جدول باید 3 امتیاز بازی را به دست آوریم.»
مظلومی در حالی دایی را مربی کارآمدی می‌دانست که سال قبل 2 بار او را شکست داده بود! سرمربی استقلال تیمش را مدعی قهرمانی می‌دانست: «استقلال مدعی اصلی قهرمانی است و به همین دلیل افرادی هستند که در انتظار ناکامی ما هستند اما مجموعه استقلال با قدرت ایستاده و به کار خود ادامه می‌دهد.  از مدیریت گرفته تا کادر فنی و بازیکنان همه یکدل و یکصدا به دنبال قهرمانی هستند و تا اینجا ثابت کرده‌اند درصدی کوتاهی نمی‌کنند.»‌







 


Page Generated in 0.0058 sec