printlogo


کد خبر: 196948تاریخ: 1398/7/23 00:00
ستاره


لژیونر تاریخ‌ساز در ترکیب بحرین
هلال احمر!

برخلاف تیم ملی ایران که لژیونرهای اروپایی فراوانی را در ترکیب خود دارد؛ بحرین تنها یک بازیکن شاغل در اروپا دارد. محمد الحردان هافبک ۲۱ ساله بحرینی‌ها که عضو تیم دسته دومی وِلی بولد کلاب بود به تازگی از لیست این تیم کنار گذاشته شده و بدون باشگاه است. با این حساب تنها بازیکن شاغل در اروپای بحرینی‌ها عبدالله یوسف هلال به حساب می‌آید.
مهاجم 26 ساله و 194 سانتی‌متری بحرین در سال 2018 باشگاه المحرق را ترک کرد و به تیم بوهمیانس جمهوری چک پیوست. وی بعد از یک دوره کوتاه مدت، مورد توجه بهترین باشگاه کشور یعنی تیم اسلاویاپراگ قرار گرفت. هلال در دوره اول حضورش نتوانست برای اسلاویا به میدان برود و دوباره به بوهمیانس قرض داده شد اما در ابتدای این فصل به‌عنوان یکی از مهره‌های قابل اتکا به تیم پراگی برگشت.
او در این فصل در ۶ بازی برای تیم اسلاویا به میدان رفته و یک پاس گل هم داده است. آنها با 6 امتیاز اختلاف نسبت به ویکتوریا پلژن صدرنشین لیگ چک به شمار می‌روند. با این حال اوج کار عبدالله یوسف هلال وقتی بود که به‌عنوان اولین بازیکن بحرینی تاریخ فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را پیدا کرد.
اسلاویا پراگ در گروه مرگ این فصل چمپیونزلیگ با تیم‌های اینتر، بارسلونا و دورتموند همگروه شد. آنها در اولین گام به ورزشگاه جوزپه مه‌آتزای میلان رفتند و با نتیجه یک بر یک میزبان قدرتمند خود یعنی اینتر را متوقف کردند. هلال در دقیقه 79 به زمین آمد تا به خط دفاع تیمش کمک کند و از گل زده حفاظت کند. اتفاقی که رخ نداد و بارلا، هافبک اینتر در دقیقه 92 موفق شد گل تساوی‌بخش را به ثمر برساند اما عبدالله یوسف هلال به یک تاریخ‌سازی بزرگ رسید.
حالا این مهاجم بلند‌قامت امید اصلی گلزنی بحرین مقابل ایران در کنار اسماعیل عبداللطیف باتجربه به حساب می‌آید و مدافعان ایران باید مراقب او و قد و قامت بلندش باشند. این بازیکن به همراه سردار آزمون تنها بازیکنان داخل زمین در بازی امشب هستند که در این فصل لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته‌اند. با این تفاوت که سردار 2 گل زده و هلال تنها 11 دقیقه به میدان رفته است.



 


Page Generated in 0.0052 sec