printlogo


کد خبر: 196945تاریخ: 1398/7/23 00:00
خبر

 نقش همسر بحرینی در انگیزه مدافع تیم‌ملی


 بازی ایران - بحرین از همان انتخابی جام جهانی 2002 که بحرین به سود عربستان بازی کرد و جلوی موفقیت ایران را گرفت، به یک رقابت شدید تبدیل شد. هرچند سه سال بعد تیم برانکو، سرخورده از صعود به فینال توانست با یک بازیکن کمتر و کلی غایب 4 بر 2 بحرین را شکست دهد و حداقل مدال برنز را به گردن بیاویزد.
مصاف دو تیم یک سال بعد در منامه و تهران تکرار شد که این بار بحرین با شکست یک بر صفر، حکم صعود ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ را در شبی به یادماندنی در تهران امضا کرد و مرهمی شد بر داغ صعود نکردن به جام جهانی ۲۰۰۲.
اکنون بحرین که به تازگی توانسته قهرمان غرب آسیا شود، در خانه پذیرای شاگردان ویلموتس است و این فرصت را دارد که صدر جدول را از تیم ملی پس بگیرد هرچند تیم ملی نشان داده با ویلموتس راه گلزنی را به خوبی بلد است.
محمد علوی، بازیکن پیشین تیم ملی که چندین بار در برابر بحرین بازی کرده، خاطرات جالبی از تنش و درگیری میان بازیکنان دو تیم دارد. علوی به خاطر ملیت ایرانی - بحرینی با خنده خاطراتش را مرور می‌کند و گهگاه از تنش و تقابل خودش با همسرش می‌گوید.
او صحبت‌هایش را با اشاره به بازی ایران - بحرین در بازی رده‌بندی جام ملت‌های آسیا و انگیزه بالای ایران برای جبران انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ شروع می‌کند: «جدای از آن اتفاقات من انگیزه‌های دیگری هم داشتم. همسر من ایرانی - بحرینی است و در خانه هم حساسیت خاصی وجود داشت. دوست داشتم هر طور شده بحرین را ببریم و با موفقیت به خانه بیایم (می‌خندد). الان هم درباره بحرین صحبت می‌کنم باید مراعات کنم و حواسم را جمع کنم که یک موقع چیزی درباره بحرینی‌ها نگویم.»
علوی درباره بازی هجومی تیم ملی و برخی مشکلات تیم در وظایف تدافعی توضیح می‌دهد: «هنوز عملکرد ویلموتس را به طور کامل ندیده‌ایم. فعلاً تفکرات کی‌روش بر این تیم غالب است. ویلموتس نیاز به زمان دارد که افکارش را روی تیم پیاده کند. تیم ملی اکنون هجومی‌تر شده و ما کمتر دفاع می‌کنیم ولی من بازی منطقی کی‌روش را بیشتر دوست داشتم.»
علوی تأکید می‌کند: «قرار نیست همیشه با کامبوج بازی کنیم و بازی‌های دشوار و سخت ما شروع نشده است. باید به خوبی آماده شویم و بتوانیم بدون مشکل با تیم‌های قدرتمند بازی کنیم.»
 


 نصرتی: بحرین نسبت به آن سال‌ها افت کرده


 محمد نصرتی که سابقه بازی مقابل بحرین و گلزنی به این تیم را در کارنامه دارد، در آستانه این بازی می‌گوید: «تیم بحرین نسبت به آن سال‌ها که ما مقابل‌شان بازی می‌کردیم و حساسیت بازی‌های ایران و بحرین هم زیاد بود، اُفت کرده است. با این حال بحرین تیمی است که به لحاظ شرایط فیزیکی می‌تواند برای تیم ملی دردسرساز شود. آنها به لحاظ فیزیکی همیشه تیم خوبی دارند و البته به نظرم بازی با بحرین یک پیش بازی خوب برای ویلموتس و بازیکنان تیم ملی است تا آماده بازی با عراق شوند. بازی با عراق مهم‌ترین بازی ما در این مرحله از انتخابی جام جهانی است که امیدوارم بتوانیم اول بحرین و سپس عراق را شکست بدهیم.»
او با اشاره به حساسیت‌های بازی با بحرین و توصیه‌اش به بازیکنان تیم ملی را اینطور بیان می‌کند: «بازی در منامه و در مجموع کشورهای حوزه خلیج‌فارس همیشه برای ما با حساسیت روبه‌رو بوده است. تماشاگران بحرینی معمولاً با بلندگو روی اعصاب بازیکنان راه می‌روند و زمان ما اینطور بود که برخی بازیکنان بحرینی هم که فارسی بلد بودند، جملاتی را می‌گفتند که بازیکنان در زمین تحریک شوند. به نظرم اگر شرایط اکنون هم اینگونه باشد، بازیکنان نباید به جنگ روانی اهمیتی بدهند، چون به‌هرحال ما در زمین به لحاظ فنی بالاتر از بحرین هستیم.»
نصرتی درباره عملکرد فنی ویلموتس اینطور می‌گوید: «یکی از جابه‌جایی‌های درست ویلموتس، عقب آوردن سردار آزمون و حضور او پشت مهاجمان است. او اکنون آزادی عمل بیشتری هم پیدا کرده است و فکر می‌کنم سردار هم پست فعلی‌اش را بیشتر دوست دارد، چون می‌تواند علاوه بر گلزنی، آزادی عمل هم داشته باشد. به عقیده من این جابه‌جایی بسیار کلیدی بود.»
او تأکید می‌کند: «شاید اکنون نتوان به صورت دقیق روی کار ویلموتس نظری داد و آن را ارزیابی کرد. به‌هرحال او هنوز بازی رسمی مقابل تیم‌های قدرتمند نداشته است و شاید در دور بعدی بازی‌های مقدماتی جام جهانی کار ویلموتس بیشتر به چشم بیاید اما خوشحالم که او یک کمک مربی بزرگ ایرانی را کنار خودش دارد. وحید هاشمیان به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران که گل‌های مهمی هم برای ایران زده است، می‌تواند کمک بزرگی برای تیم ملی باشد. او خودش هم مهاجم بوده است و به نظرم در بالا رفتن آمار گلزنی تیم ملی می‌تواند به مهاجمان کمک کند.»


Page Generated in 0.0046 sec