printlogo


کد خبر: 196942تاریخ: 1398/7/23 00:00
روحانی: بعضی‌ها نگران حضور زنان در ورزشگاه بودند



سیزدهمین نشست مطبوعاتی رئیس‌جمهوری عصر دیروز (دوشنبه) برگزار شد و حسن روحانی در این نشست به سؤال‌های مختلفی پاسخ داد که یکی از این سؤالات به حضور زنان در ورزشگاه‌ها مربوط می‌شود. مطالبی که در پاسخ به سؤالی در همین رابطه مطرح شد‌: «چه روندی طی شد تا زنان در ورزشگاه حضور پیدا کنند و اساساً آیا خودتان تصور می‌کردید که این اتفاق بیفتد یا خیر؟‌»
روحانی در پاسخ به این سؤال گفت: «‌من حتماً پیش‌بینی می‌کردم که این اتفاق می‌افتد. از دولت یازدهم همیشه با وزیر ورزش و وزیر کشور در این رابطه صحبت می‌کردم چون هر دوی اینها برای آماده کردن راه برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها مدخلیت داشتند.
مخصوصاً در یک افطاری، من از پیشکسوتان ورزش و فوتبال سؤال کردم که در زمان رژیم گذشته که زن و مرد همه با هم در ورزشگاه‌ها بودند، این بداخلاقی‌هایی که گاهی نقل می‌شود و جملاتی که به زبان‌ها می‌آید و خیلی با مسائل اخلاقی سازگار نیست، آیا آن‌وقت هم بود؟ این پیشکسوت‌ها گفتند نه چون خانم‌ها در آن زمان در جمع مردها بودند، مردها هم مراعات می‌کردند. از این بابت من خیلی خوشحال شدم.»
روحانی تأکید کرد: «این موضوع را در دولت مطرح کردم. گفتم پس حضور زن‌ها بر‌خلاف آنچه برخی می‌گویند به اخلاق لطمه نمی‌زند، اتفاقاً اخلاق واقعی را در ورزشگاه‌ها و در میادین ورزشی ما بهتر مستقر می‌کند. البته خانم‌های ما بیش از همه دنبال یک زندگی توأم با عفت و اخلاق و فرزانگی هستند و خوب این آزمایش شد.»
رئیس جمهوری در همین رابطه توضیح داد: «ما هر وقت که می‌گفتیم این کار انجام شود، نیروی انتظامی مشکل داشت و مشکلاتی را مطرح می‌کرد. برخی ممکن بود درست باشد و برخی هم در کشور ما نگران بودند. نمی‌گویم جناح خاص یا گروه خاص، یک عده‌ای هم بودند که نگران حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بودند. می‌گفتند خانم‌ها بروند ورزشگاه، چه پیش می‌آید؟ به نظر من، به حمدالله، این کار با موفقیت انجام شد. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.»
رئیس دولت دوازدهم همچنین گفت: «ادامه این روند، اولاً به عهده خود خانم‌هاست که در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند. همچنین به عهده مسئولین ورزشی و نیروهای امنیتی است. امیدواریم روز به روز آزادی مردم در مسائل اجتماعی بیش از گذشته افزایش یابد.»
 


Page Generated in 0.0058 sec