printlogo


کد خبر: 196934تاریخ: 1398/7/23 00:00
خبر

ایرانی‌ها سفید می‌پوشند، بحرینی‌ها قرمز

دیدار تیم‌های ملی فوتبال بحرین و کشورمان از مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز سه‌‌شنبه ۲۳ مهرماه ساعت ۲۰ در ورزشگاه ملی بحرین برگزار می‌شود.
بر همین اساس نشست سرپرستان تیم‌های ایران و بحرین برگزار شد که در این نشست رنگ پیراهن تیم ملی فوتبال ایران سفید و رنگ پیراهن تیم ملی فوتبال بحرین قرمز
اعلام شد.
با اعلام فیفا والنتین کوالنکوف ازبکستانی با کمک آندری سانپکو و تیمور جانیولین این بازی را قضاوت خواهند کرد.
ایلجیز تانتاشو از ازبکستان نیز به عنوان داور چهارم برای این دیدار انتخاب شده است. ناظر داوری از استرالیا و نماینده مسابقه از کشور چین‌تایپه است.

 


ویلموتس کار ناتمام در منامه را تمام می‌کند

شاگردان مارک ویلموتس در حالی سه‌شنبه در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر مقابل بحرین قرار می‌گیرند که تاکنون در ورزشگاه منامه نتوانسته‌اند این تیم را شکست دهند.
ملی‌پوشان ایران در گذشته 5 بار در ورزشگاه منامه مقابل بحرین قرار گرفتند که دو تساوی و 3 شکست حاصل کارشان بوده است.
تیم ملی با هدایت میروسلاو بلاژویچ در مقدماتی جام جهانی 2002، با سرمربیگری علی دایی در یک بازی دوستانه و با هدایت افشین قطبی در سال 1388 مقابل بحرین در خانه این تیم مغلوب شدند.
همچنین در زمان مربیگری برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش نیز تیم ملی در ورزشگاه منامه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا نکرده است.
در چنین شرایطی حالا مارک ویلموتس امیدوار است طلسم ورزشگاه منامه را بشکند.
تیم تحت هدایت مربی بلژیکی مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج دو برد ارزشمند و پرگل را کسب کرده و امیدوار است این پیروزی‌ها در مسابقه سوم مقدماتی جام جهانی نیز ادامه داشته باشد.
البته با توجه به شرایطی که بحرین دارد، بعید است که تیم ملی کار چندان سختی در منامه داشته باشد اما جو این ورزشگاه و سوابق آن نشان می‌دهد همواره بازی‌های ایران و بحرین در خاک حریف گره می‌خورد و به همین خاطر هواداران فوتبال امیدوار هستند طلسم نبردن در بحرین شکسته شود.

 


واکنش سایت فیفا به دیدار ایران و بحرین

سایت فیفا قبل از دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بحرین می‌نویسد: «دیدار با بحرین می‌تواند نخستین آزمون جدی ویلموتس و تیم ملی هجومی ایران باشد. بحرین همان تیمی است که شکست معروف ۳ بر یک را به تیم ملی ایران در راه جام جهانی ۲۰۰۲ کره‌جنوبی - ژاپن تحمیل کرد. هرگونه لغزش از سوی ایران به سود عراق خواهد بود که می‌تواند با برد در زمین کامبوج به صدر جدول گروه راه یابد. بازی‌های این دور از مسابقات مصاف دربی‌های آسیا است. دیدار حساس کره شمالی و جنوبی در پیونگ‌یانگ و دیدار هند و بنگلادش از جمله دیدارهایی است که تیم‌های همسایه در این هفته از رقابت‌ها در سطح قاره آسیا انجام می‌دهند.»




 


Page Generated in 0.0048 sec