printlogo


کد خبر: 196910تاریخ: 1398/7/23 00:00
خبر

دویستمین کلین‌شیت کورتوا

بلژیک مقابل قزاقستان در مرحله مقدماتی یورو 2020 پیروز شد. این بازی برای تیبو کورتوا خاص بود، چرا که او 200امین کلین‌شیت دوران ورزشی خود را در این بازی ثبت کرد. او برای بلژیک، خنک، اتلتیکو مادرید، چلسی و رئال مادرید کلین‌شیت کرده است. بلژیک تمامی دیدارهای خود در مرحله مقدماتی یورو 2020 را برده است. این تیم 30 گل زده و تنها یک گل دریافت کرده است.
کورتوا هفت کلین‌شیت پیاپی برای بلژیک داشته است. آخرین باری که او در دروازه بلژیک گل خورد به بازی با روسیه برمی‌گردد که دنیس چریشف، بازیکن والنسیا دروازه‌اش را باز کرد.
کورتوا در 154 بازی برای چلسی 58 کلین‌شیت، در 154 بازی برای اتلتیکو مادرید 76 کلین‌شیت، در 45 بازی برای خنک 14 کلین‌شیت، در 43 بازی برای رئال مادرید 12 کلین‌شیت و در 78 بازی برای بلژیک 40 کلین‌شیت داشته است.
کورتوا در این فصل در رئال مادرید خوب کار نکرده و تنها یک بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.
او در بلژیک در هر 95/1 بازی یک کلین‌شیت داشته است. این عدد در رئال مادرید هر 59/3 بازی بوده است.

 


انتقاد شدید از فان‌دایک

ویرجیل فان‌دایک، مدافع لیورپول و تیم ملی هلند به دلیل اشتباهی که در بازی مقابل بلاروس داشت با تمسخر کاربران اینترنتی مواجه شده است.
روی یک صحنه، او روی سانتر بازیکن بلاروس و تخمین ارتفاع توپ دچار اشتباه شد و توپ از او گذشت. همان صحنه به گل تبدیل شد. طرفداران فوتبال بلافاصله دست به انتقاد از او زدند و برخی هم گفتند که او را بیش از حد بزرگ کرده‌اند.
هلند از بلاروس دو بر صفر پیش بود که این گل به ثمر رسید. یک طرفدار در توییتی نوشت: «دفاع افتضاح و کند از ویرجیل فان‌دایک.» طرفدار دیگری نوشت: «چه گل ساده‌ای! او مثل مجسمه ایستاد و گل را تماشا کرد!» یک کاربر دیگر هم نوشت: «فان‌دایک باز هم اشتباه کرد.» در توییت دیگری نوشته شده بود: «فان‌دایک گل بسیار مبتدیانه‌ای دریافت کرد.» و توییت دیگری هم به عملکرد کلی او اشاره داشت: «او را در هر حال بیش از حد بزرگ کرده‌اند.»
توپ در حالی به محوطه جریمه هلند سانتر شد که تنها فان‌دایک و استانیسلاو دراهون، بازیکن بلاروس منتظرش بودند. فان‌دایک ارتفاع توپ را اشتباه تشخیص داد و به همین دلیل به توپ نرسید و دراهون پشت سر او توپ را گرفت و به آسانی وارد دروازه یسپر سیلسن کرد.
فان‌دایک همچنین روی گلی که لیورپول در لیگ قهرمانان مقابل ناپولی دریافت کرد هم مقصر بود.


 


Page Generated in 0.0055 sec