printlogo


کد خبر: 196909تاریخ: 1398/7/23 00:00
گزارش
لهستان و روسیه مسافر یورو 2020 شدند




تیم‌های ملی فوتبال لهستان و روسیه صعودشان به مرحله نهایی جام ملت‌های اروپای 2020 را با کسب پیروزی به ترتیب مقابل تیم‌های ملی مقدونیه و قبرس قطعی کردند.
روسیه در مصاف با قبرس، حریف 10 نفره‌اش را با نتیجه 5 بر صفر در هم کوبید تا راهی مرحله نهایی یورو 2020 شود. لهستان هم با کسب پیروزی 2 بر صفر مقابل مقدونیه صعودش را مسجل کرد تا بعد از بلژیک و ایتالیا، دو تیم دیگر هم حضورشان در مرحله نهایی رقابت‌ها را قطعی کنند.
روسیه تحت هدایت استانیسلاس چرچسوف که سال گذشته در خاک خودش تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد، برای رسیدن به مرحله نهایی یورو 2020 فقط کافی بود که در نیکوزیا تن به شکست ندهد تا بعد از بلژیک دومین تیمی باشد که از
گروه I‌ صعود می‌کند.
دنیس چریشف، بال تیم والنسیا هم در دقیقه 9 بازی گلزنی کرد تا تیم میهمان را پیش بیندازد. بعد از او ماگومد اودوئف - کسی که در بازی پنجشنبه شب مقابل اسکاتلند با شلیکی از راه دور گل استثنایی به ثمر رساند - در اواسط نیمه اول اختلاف را برای روس‌ها به دو گل افزایش داد. تمام امیدهای قبرس برای بازگشت به بازی در دقیقه 28 بر باد رفت زمانی که بازیکن این تیم کاستاس لایفیس به دلیل یک تکل بلند روی سرگی پتروف، دفاع کناری روسیه، اخراج شد.
 در ادامه آرتم ژیوبا سومین گل خودش را در دقیقه 79 زد و پس از او هم الکساندر گولووین و دومین گل چریشف، جشنواره گل روس‌ها را کامل کردند. حالا روسیه تمرکز خود را روی تصاحب صدر جدول از بلژیک، تیم اول رده‌بندی فیفا خواهد گذاشت و این شانس را دارد که در بازی بعدی خود در تاریخ 25 آبان، وقتی که میزبان تیم اول رده‌بندی فیفا است این تیم را شکست دهد و به‌عنوان تیم اول گروه به مرحله نهایی برود.
مرحله نهایی یورو 2020، دوازدهم ژوئن سال آینده و در 12 شهر از کشور‌های متفاوت از قاره اروپا برگزار می‌شود که یکی از آنها هم سنت‌پترزبورگ روسیه است.
و اما در گروه G تیم ملی لهستان در شرایطی از مقدونیه پذیرایی کرد که می‌دانست با یک پیروزی صعودش را به مرحله نهایی رقابت‌ها مسجل می‌کند. لهستانی‌‌ها اما با تیمی سرسخت مواجه بودند که امیدوار است به خاطر صدرنشینی در گروهش در لیگ ملت‌های اروپا، از طریق مرحله پلی‌آف شانس صعود به یورو 2020 را کسب کند. گل اول لهستانی‌ها را پرزمیسلاو فرانکوفسکی کمتر از 60 ثانیه بعد از ورودش به زمین بازی به‌عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه 74 به ثمر رساند و آرکادیوژ میلیک هم خیال تیم میزبان را از بابت کسب پیروزی آسوده کرد. با این پیروزی لهستان حاشیه امنیت سه امتیازی‌اش در صدر جدول را حفظ کرد.

 


Page Generated in 0.0049 sec