printlogo


کد خبر: 196897تاریخ: 1398/7/23 00:00
مصاحبه و خبر

واکنش حسن رنگرز به ماجرای تیم پیشکسوتان
منتظر دریافت گزارش هستیم

سخنگوی فدراسیون کشتی به حواشی اخیر تیم ملی پیشکسوتان در رقابت‌های جهانی گرجستان واکنش نشان می‌دهد و از رسیدگی به این موضوع بعد از دریافت گزارش و مستندات خبر می‌دهد.
حسن رنگرز با بیان اینکه مسئولان فدراسیون کشتی منتظر بازگشت تیم پیشکسوتان از رقابت‌های جهانی هستند، می‌گوید: «پیشکسوتان با توجه به زحماتی که در طول این سال‌ها در عرصه کشتی متحمل شده‌اند، برای ما و تمامی اهالی کشتی قابل احترامند. این افراد جایگاه خاصی در کشتی دارند و همواره باید مورد توجه و حمایت مسئولان باشند.»
او ادامه می‌دهد: «نفراتی که به رقابت‌های جهانی گرجستان رفته‌اند اکثراً جزو مربیان سازنده و رؤسای هیأت‌ها هستند که هم‌اکنون دستی بر آتش دارند و مشغول خدمت به این رشته هستند. در نتیجه نمی‌توان بدون اطلاع کافی از اتفاقات رقابت‌های جهانی، موردی را در خصوص نفرات اعزامی مطرح کرد و این کار نیاز به اطلاعات کافی و بررسی مستندات دارد.»
سخنگوی فدراسیون کشتی ادامه می‌دهد: «فعلاً باید منتظر بازگشت تیم و گزارش سرپرست کاروان پیشکسوتان از گرجستان باشیم تا بعد از ارائه گزارش و مستندات کامل از سوی سرپرست به بررسی حواشی اخیر بپردازیم. آنچه مسلم است فدراسیون کشتی با دقت و جدیت لازم، اتفاق‌های اخیر را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد اما پیش از هر اظهارنظر و اقدامی باید منتظر گزارش کامل سرپرست تیم باشیم.»
کاروان کشتی پیشکسوتان ایران در حالی به رقابت‌های جهانی گرجستان اعزام شد که شورای برون‌مرزی وزارت ورزش با اعزام این تیم موافقت نکرد اما این تیم با هزینه شخصی پیشکسوتان و با ویزای توریستی راهی این مسابقات شد. حضور پیشکسوتان کشتی ایران در رقابت‌های جهانی با وجود مخالفت وزارت ورزش و فدراسیون کشتی با اتفاقات و حواشی زیادی نیز همراه شد که طی روزهای اخیر سر و صدای فراوانی در محافل خبری به‌وجود آورد. قرار گرفتن یکی از پیشکسوتان روی سکویی که نماینده‌ای از رژیم اشغالگر قدس نیز روی آن حضور داشته، یکی از نکته‌هایی است که حواشی زیادی را ایجاد کرده است.




شطرنج بزرگ سوئیس
سوپر استاد بزرگ هندی مغلوب مقصودلو شد




استاد بزرگ شطرنج ایران در رقابت‌های بزرگ سوئیس و در مصاف با سوپر استاد بزرگ هندی صاحب برد شد. در ادامه مسابقات شطرنج بزرگ سوئیس و در دور چهارم این رقابت‌ها، پرهام مقصودلو با ریتینگ ۲۶۶۴ مقابل «ویدیت» سوپر استاد هندی با ریتینگ ۲۷۱۸ به یک پیروزی ارزشمند رسید.
در تاریخ شطرنج ایران، نمایندگان کشورمان تا به امروز تنها موفق به شکست دادن ۹ سوپر استاد بزرگ شده‌اند که یکی از آنها برتری مقصودلو مقابل ویدیت است. پیروزی برابر سوپر استاد بزرگ هندی سومین پیروزی مقصودلو در تورنمنت معتبر سوئیس است. او پیش از این مقابل حریفان اسپانیایی و اوکراینی‌اش به پیروزی رسیده بود. با این برد مجموع امتیازات مقصودلو به 5/3 رسید. پرهام مقصودلو در دور پنجم مسابقات بزرگ سوئیس دیروز (دوشنبه) به مصاف «وان هائو» از چین رفت. مسابقات بزرگ سوئیس با حضور ۱۵۴ بازیکن از ۴۲ کشور جهان در 11 دور برگزار می‌شود.
مگنوس کارلسن (۲۸۷۶)، کارونا فابیانو (۲۸۱۲)، سو وسلی (۲۷۶۷) و ویشواناتان آناند (۲۷۶۵) از جمله چهره‌های سرشناس این رقابت‌ها هستند. پرهام مقصودلو نیز به‌عنوان بخت چهل‌و‌هشتم کسب عنوان قهرمانی، تنها ایرانی حاضر در مسابقات است.




۱۰ تیرانداز ایران راهی اردوی هانوفر شدند
آخرین تلاش‌ برای آخرین سهمیه‌ها




۱۰ ملی‌پوش تیرانداز ایران برای حضور در اردوی آمادگی، راهی هانوفر آلمان شدند. مسابقات آسیایی دوحه، آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک برای تیراندازان ایران به شمار می‌رود که از ۱۲ تا ۲۰ آبان ماه برگزار می‌شود. موفقیت در این رقابت‌ها برای ایران که تاکنون تنها دو سهمیه المپیک به دست آورده، اهمیت زیادی دارد. برهمین اساس مسئولان فدراسیون تصمیم گرفته‌اند ملی پوشان را برای اردویی هشت روزه به هانوفر بفرستند تا تیراندازان ایران بتوانند با فشنگ و در شرایط بهتری تمرین کنند. الهه احمدی، نجمه خدمتی، فاطمه کرم زاده، مه لقا جام بزرگ، آرمینا صادقیان، مهیار صداقت، پوریا نوروزیان و امیرمحمد نکونام در رشته تفنگ و گلنوش سبقت‌اللهی و هانیه رستمیان در رشته تپانچه نفراتی هستند که با همراهی الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ و سکینه خدابنده‌لو مربی تیم تپانچه و سرپرستی ناصر رسولی در این اردو حضور دارند. برای ریو، پنج تیرانداز از ایران سهمیه المپیک گرفتند اما برای توکیو روند کسب سهمیه المپیک مثل قبل نیست و همین موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. تیراندازان دیروز (دوشنبه) تهران را به مقصد هانوفر آلمان ترک کردند تا آخرین مراحل آماده سازی خود را زیر نظر الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی دنبال کنند.




شروع لیگ برتر پینگ پنگ از 12 آبان
پتروشیمی با نفت آبادان شروع می‌کند



بیست و هشتمین دوره مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه‌های کشور دوشنبه با حضور ۸ تیم قرعه‌کشی شد.
پتروشیمی بندر امام، دانشگاه آزاد اسلامی، رعد پدافند هوایی، پالایش نفت آبادان، شهرداری کرج، اطلس پویان گیلان، شرکت فراسنگ تهران و آکادمی دبیری تبریز تیم‌هایی هستند که در این فصل از رقابت‌ها حضور دارند. دیدار میان این تیم‌ها در هفته نخست ۱۲ تا ۱۸ آبان ماه برگزار می‌شود. طبق قرعه‌کشی انجام شده، در هفته نخست مسابقات، پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی به مصاف نفت آبادان می‌رود.
 
برنامه دیدارهای هفته نخست لیگ برتر تنیس روی میز به این شرح است:
 پتروشیمی بندرامام - نفت آبادان
دانشگاه آزاد تهران - فراسنگ تهران
اطلس پویان گیلان - آکادمی دبیری تبریز
شهرداری کرج - رعد پدافند هوایی
لیگ برتر تنیس روی میز بانوان هم امسال با حضور ۸ تیم برگزار می‌شود. شهرداری شهربابک، دانشگاه آزاد اسلامی، مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت درین کاشت مانا، سپاهان اصفهان، هیأت گلستان، مس کرمان و اکباتان همدان شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها هستند. لیگ برتر بانوان در ۳ مرحله مقدماتی و یک مرحله پلی‌آف انجام می‌شود که مرحله نخست از ۱۲ آبان ماه به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود.



پس از قهرمانی در لیگ کاراته وان روسیه
اردوی جدید ملی‌پوشان از 28 مهر کلید می‌خورد



مرحله جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان از 28 مهرماه در تهران تشکیل می‌شود.
تیم ملی کاراته کشورمان که در ششمین هفته از لیگ کاراته وان که به میزبانی روسیه برگزار شد به‌عنوان قهرمانی این هفته از رقابت‌ها دست پیدا کرد، قرار است مرحله جدید آماده‌سازی خود را برای حضور در هفتمین هفته از لیگ جهانی کاراته وان اسپانیا در تهران برپا کنند. ملی‌پوشان کاراته کشورمان برای شرکت در هفتمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال 2019، طبق برنامه‌ریزی انجام شده 4 مرحله اردوی آماده‌سازی را پشت سر می‌گذارند.
بر همین اساس، اولین مرحله از این اردوی چهار مرحله‌ای از روز یکشنبه 28 مهرماه در آکادمی ملی المپیک آغاز می‌شود و تا 4 آبان ماه هم ادامه دارد. هفتمین دوره لیگ برتر در مادرید اسپانیا و در تاریخ 8 تا 10 آذرماه برگزار می‌شود.


 


Page Generated in 0.0057 sec