printlogo


کد خبر: 196892تاریخ: 1398/7/23 00:00
تیم گلبال بانوان، پارالمپیک توکیو را از دست داد
سدی به نام قرعه نحس




تیم ملی گلبال بانوان بعد از هشت سال دوری از شرکت در بازی‌های پارالمپیک، برای سومین بار نیز شانس حضور در این بازی‌ها را از دست داد. گلبال ایران در بخش مردان همیشه یکی از بهترین تیم‌های ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک بوده اما در بخش بانوان همین رشته 8 سال است که برای رسیدن به پارالمپیک تلاش می‌کند اما ناکام می‌ماند و حالا این انتظار حضور در پارالمپیک 12 ساله می‌شود.
 البته غیبت این تیم در بازی‌های پارالمپیک به ضعف فنی بر نمی‌گردد بلکه مشکل قرعه نحسی است که در این چند سال اخیر این تیم را رها نمی‌کند و به همین دلیل مسئولان فدراسیون نابینایان و کم بینایان قید اعزام این تیم به مسابقات گزینشی را هم می‌زنند.
تیم گلبال بانوان در دو دوره قبل بازی‌های پارالمپیک لندن و ریو نیز تلاش زیادی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه داشت اما در دو دوره قبل به دلیل حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در مسابقات کسب سهمیه شانس حضور خود را از دست داد و نتوانست سهمیه را کسب کند. در این دوره این امید وجود داشت که شاید بتوانند به پارالمپیک توکیو برسند اما باز هم به دلیل حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی به این مسابقات گزینشی اعزام نمی‌شوند.
 به این ترتیب بعد از دو دوره دوری از حضور در بازی‌های پارالمپیک، گلبال برای سومین بار نیز شانس حضورش را در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دست داد.
تیم ملی گلبال بانوان قرار بود در آذرماه برای شرکت در آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو عازم ژاپن شود که به دلیل حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در مسابقات کسب سهمیه، بانوان گلبالیست برای سومین بار نیز شانس حضور خود را از دست دادند.
البته فائزه توسلی نایب رئیس بانوان فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان در توضیح این اتفاقاتی که برای این تیم رخ داده به مسائل دیگری هم اشاره کرده و مدعی شده که اگر حتی این تیم سهمیه هم می‌گرفت بسیار بعید بود به پارالمپیک توکیو اعزام شود: «از آنجا که سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر مبنای مدال‌آوری است و تنها امکان اعزام ورزشکاران مدال‌آور به پارالمپیک توکیو وجود دارد، حتی در صورت حضور بانوان گلبالیست در مسابقات کسب سهمیه شاید این تیم از سوی کمیته ملی پارالمپیک به توکیو اعزام نمی‌شد.»
توسلی همچنین درباره اینکه بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا تمرینات این تیم برگزار نمی‌شد، ادامه داد: «اگرچه بانوان گلبالیست بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا هیچ اردویی نداشتند و اردوهای آنها به دلیل عدم اعزام به مسابقات تعطیل شده است اما برای حفظ تیم سعی داریم با برگزاری اردوهایی در شهرستان‌ها و ارائه راهکارهایی مانع رها شدن تیم گلبال بانوان شویم.»
این اعزام نشدن به مسابقات شاید به لحاظ روانی آسیب جدی به این تیم بزند و به همین دلیل هم نیاز است که این تیم مورد حمایت قرار بگیرد. برگزاری اردوها و اعزام به مسابقات مختلف بین‌المللی می‌تواند انگیزه این تیم را افزایش بدهد.
 


Page Generated in 0.0049 sec