printlogo


کد خبر: 196886تاریخ: 1398/7/23 00:00
گزارش
بایلز رکورددار مدال در مسابقات ژیمناستیک شد



سیمون بایلز با کسب دو مدال طلا در مواد پرش روی خرک و حرکات زمینی، به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ رقابت‌های قهرمانی جهان در رشته ژیمناستیک تبدیل شد و تعداد مدال‌هایش در این رقابت‌ها را به عدد 25 افزایش داد.
خانم بایلز در حالی کار خود را در آخرین روز رقابت‌ها آغاز کرد که تیمش مدال‌ طلای کلی و خرک را کسب کرده بود. برای خیلی از ژیمناست‌ها چنین چیزی کافی است که دیگر انگیزه‌ای برای رقابت نداشته باشند اما بایلز می‌خواست خودش را در ماده تعادل روی خرک ثابت کند. در بازی‌های المپیک ریو او بعد از آنکه تعادلش را از دست داد به مدال برنز بسنده کرد و سال گذشته هم او در فینال کلی در رقابت‌های قهرمانی جهان از روی خرک افتاد. با این حال ناکامی‌های او از یادها محو شد وقتی که این هفته او یکی از بهترین عملکردهایش را روی خرک انجام داد و 666/15 امتیاز گرفت و حتی یک بار هم تعادلش را از دست نداد.
با کسب مدال طلای این ماده، او تعداد مدل‌های خود در رقابت‌های جهانی را به 25 تا افزایش داد که 19 تای آنها طلاست و ظاهراً این روند همچنان ادامه دارد. بایلز عملکرد تاریخ‌ساز خود را با کسب پنجمین مدال طلایش به پایان رساند.
بایلز در گفت ‌و ‌گو با نشریه یو‌اس‌ای تودی گفت: «این خیلی مهم است که ما به ورزشکاران دختر جوان‌مان آموزش دهیم که وقتی در کاری مهارت دارند آن را بگویند و پا پس نکشند. شما می‌بینید که فقط مردان این کار را انجام می‌دهند و به خاطرش تحسین هم می‌شوند اما زنان کمتر این کار را می‌‌کنند. من اما احساس می‌‌کنم این کار خیلی خوبی است چون به محض اینکه شما احساس کنید در انجام یک کاری خوب هستید و برای آن اعتماد به نفس دارید، آن وقت در انجام آن بهتر کار خواهید کرد. اینکه بگویی در انجام یک کار مهارت داری و بخواهی که انجامش دهی، گستاخی و پررویی نیست. من 5 مدال قهرمانی جهان را دارم و اگر بگویم که من بهترین ژیمناست حال حاضر هستم قطعاً واکنش خیلی‌ها این خواهد بود که «اوه این دختر چقدر مغرور است. نگاهش کنید!» اما نه، حقایق روی کاغذ هستند و خودشان همه چیز را می‌گویند. فکر می‌‌کنم که ما باید این را به دختران جوان‌‌مان آموزش دهیم.»


Page Generated in 0.0053 sec