printlogo


کد خبر: 196058تاریخ: 1398/7/11 00:00
خبر


بازتاب اظهارات دادستان کل ایران در رسانه‌های اروپایی
درخواست حذف ایران از انتخابی


جام جهانی قطر

دیدار ایران و کامبوج ۱۸ مهر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. شاگردان ویلموتس روز ۲۳ مهر نیز میهمان بحرین خواهند بود. قرار است برای اولین بار در یک بازی رسمی تیم ملی ایران بعد از سال‌ها، تماشاگران زن با بلیت‌فروشی رسمی به ورزشگاه بروند.
بعد از انتشار خبرهای مربوط به حضور زنان در بازی ایران – کامبوج، محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران در مراسمی در شهر قم، درباره مسأله ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفته بود که چرا فیفا باید یک کشور را برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها مجبور کند؟ او تأکید داشت که این موضوع اصلاً به فیفا ارتباطی ندارد. nau رسانه کشور جمهوری چک با انتشار این صحبت‌ها و ضمن استناد به اساسنامه فیفا، خواستار حذف ایران از رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر شده است.
در این سایت نوشته شده است: «قدرت فیفا در مسأله ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران زیر سؤال رفته و حذف ایران از انتخابی جام جهانی قطر، کشور همسایه ایران می‌تواند ضربه به موقعی به فوتبال ایران باشد. در ایران زنان 40 سال از ورود به ورزشگاه‌ها محروم شده‌اند و تاکنون نیز تغییری در این وضعیت ایجاد نشده است. این در حالی است که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش ایران از حضور قطعی تماشاگران زن در دیدار ایران و کامبوج خبر داده است.»
krone سایت اتریشی نیز به این صحبت‌ها واکنش نشان داده و نوشته است: «با جدیدترین صحبت‌هایی که در ایران درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها شکل گرفته است، این مسأله همچنان نامشخص مانده است. این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که فیفا اخیراً به فوتبال ایران اولتیماتوم جدی داده تا این مسأله را حل کند.» دی ولت و WZ آلمان نیز در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور نوشته‌اند: «بعد از آنکه مسئولان ایرانی اعلام کردند 4600 صندلی در بازی ایران و کامبوج به زنان اختصاص داده شده، ورود زنان به ورزشگاه‌ها در این کشور هنوز قطعی نیست و دادستان کل این کشور اخیراً موضع منفی خودش را درباره این مسأله اعلام کرده است.»
قرار است فیفا برای نظارت بر حضور زنان در بازی تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال هیأتی را به تهران اعزام کند.

 


Page Generated in 0.0070 sec