printlogo


کد خبر: 196051تاریخ: 1398/7/11 00:00
لیگ قهرمانان آسیا

السد یک - الهلال ۴
رویای بربادرفته ژاوی قبل از بازی برگشت
در نخستین مسابقه دور رفت مرحله نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های السد قطر و الهلال عربستان از ساعت ۱۹ سه‌شنبه شب در استادیوم جاسم بن حمد مقابل هم قرار گرفتند که احمد الکاف عمانی قضاوت این مسابقه حساس را بر عهده داشت. شاگردان ژاوی از همان ابتدا نبض بازی را در دست گرفتند و با پاس‌های پیاپی سعی در ایجاد روزنه از بین خط دفاعی الهلال داشتند. بازیکنان السد پس از آنکه کرنر را کوتاه کار کردند، روی ارسال زمینی حسن الهیدوس از جناح راست زمین و دفع اشتباه گومیس و گل به خودی این بازیکن، پیش افتادند.
گومیس خیلی زود اشتباه خود را جبران کرد و در دقیقه ۳۳ روی اشتباهی که خط دفاعی السد انجام داد، گل تساوی سعودی‌ها برابر نماینده قطر را به ثمر رساند.
در دقیقه ۳۵ الهلال قصد داشت ضدحمله‌ای از جناح راست زمین ترتیب دهد که خطای عبدالکریم حسن را احمد الکاف عمانی به‌طرز مشکوکی اعلام کرد ولی پس از آنکه مدافع چپ ملی‌پوش السد به نشانه اعتراض محکم شوت زد، داور عمانی به او کارت زرد نشان داد. بعد از بالا رفتن اعتراضات به او، الکاف در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره کارت قرمز را نشان داد و کار شاگردان ژاوی را در ادامه بازی سخت‌تر کرد. گل دوم سعودی‌ها در آخرین دقایق نیمه اول و به لطف 10نفره شدن شاگردان ژاوی به ثمر رسید. با شروع نیمه دوم، هر دو تیم موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای به‌وجود آوردند اما دوباره الهلال بود که در دقیقه ۶۰ روی حرکت سریع یاسر الشهرانی از جناح چپ زمین و ارسال کوتاه او، با اشتباه سالم الهجری، مدافع السد، گل سوم را به ثمر رساند. در دقیقه ۶۷ الهلال باز هم روی پاس رو به جلوی محمد البریک و ضربه تمام‌کننده محمد الشلهوب، کاپیتان خود به گل چهارم دست یافت. دو دقیقه پس از آن، نماینده فوتبال قطر با شوت بغداد بونجاح دروازه الهلال را باز کرد اما کمک‌داور دوم آفساید ستاره الجزایری السد را گرفت تا امیدهای صعود این تیم کمرنگ‌تر از همیشه شود. در دقیقه ۸۱ نیز خطای مشکوک به پنالتی برای قطری‌ها گرفته نشد و در نهایت این تیم شکست خانگی ۴ بر یک برابر الهلال عربستان را پذیرفت.
 


انتقاد بونجاح از AFC به‌خاطر نبود VAR
اشتباهات داوری در بازی السد مقابل الهلال در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، بغداد بونجاح را حسابی شاکی کرده است تا جایی که بعد از این بازی، او انتقادهای تندی علیه نبود VAR مطرح کرد. بونجاح، بازیکن کلیدی السد در انتقادی تند از داوری می‌گوید: «داور آشکار به ما ظلم کرد. این یک سیرک داوری بود. بازی بزرگتر از داور بود و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید داور بزرگتر و سرشناس‌تری را برای این بازی انتخاب می‌کرد.» او تأکید می‌کند: «داور با تصمیم‌های خود تمرکز ما را به هم زد. برایم این سؤال وجود دارد که چرا باید در لیگ قطر از VAR استفاده شود اما در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا چنین تکنولوژی را نداشته باشیم؟ ما با نتیجه عجیبی تن به شکست دادیم اما امید خود را از دست نخواهیم داد.»
 


اوراواردز ۲ – گوانگ‌ژو صفر
سرنوشت مشترک کاناوارو و ژاوی
در دومین مسابقه دور رفت مرحله نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا، تیم اوراواردز ژاپن از ساعت ۱۴ دیروز (چهارشنبه) در استادیوم سایتاما میزبان تیم گوانگ‌ژوی چین و شاگردان فابیو کاناوارو بود که کریستوفر بیس استرالیایی قضاوت این بازی حساس را بر عهده داشت.
اوراواردز از همان شروع بازی توپ و میدان را در اختیار داشت و در دقیقه ۱۹ با پاس تاکاهیرو سِکینه و شوت روی پای استثنائی فابریسیو از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه گوانگ‌ژو گل اول بازی را به ثمر رساند و تا پایان نیمه اول برتری یک بر صفر خود را برابر ببرهای جنوب چین حفظ کرد. در نیمه دوم، اوراواردز که حملات خطرناک‌تری نسبت به شاگردان کاناوارو در این دیدار داشت، در دقیقه ۷۵ صاحب یک ضربه کرنر شد که توپ ارسالی از سمت چپ زمین و دفع ناقص هوانگ بوئن را تاکاهیرو سِکینه از فاصله‌ای حدوداً ۲۵متری با شوت تماشایی پای راست به گوشه دروازه گوانگ‌ژو زد تا سامورایی‌ها با ۲ گل پیش بیفتند. در دقیقه ۷۹ تاکاهیرو سِکینه قصد داشت با یک دریبل سرپای زیبا در موقعیت تک‌به‌تک قرار بگیرد که هانوِن دنگ مرتکب خطای هند مشکوک به پنالتی شد اما داور استرالیایی تنها یک ضربه آزاد به سود اوراواردز ژاپن اعلام کرد.
تالیسکا که تلاش زیادی در این دیدار کرده بود، در دقیقه ۸۴ با حرکت پا به توپ از میانه زمین حرکت کرد و به پائولینیو پاس داد که او نیز با پاس پشت پای چشم‌نواز شیهائو، وی را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد تا او با ضربه دیدنی قفل دروازه اوراواردز را بشکند اما کمک‌داور اول بازی آفساید مهاجم تعویضی و گلزن گوانگ‌ژو را گرفت و نتیجه بدون تغییر ماند.
اوراواردز ژاپن که از حمایت فوق‌العاده تماشاگرانش در استادیوم سایتاما بهره می‌برد، در نهایت با حفظ برتری خود توانست با نتیجه ۲ بر صفر گوانگ‌ژوی ژاپن را شکست دهد تا امید زیادی برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.


Page Generated in 0.0058 sec