printlogo


کد خبر: 196042تاریخ: 1398/7/11 00:00
اردوگاه آبی


برای محسن کریمی، پسر نیک باشگاه استقلال
آخر چطور بروم؟

وقتی رباط هر دو پایت پاره می‌شود، وقتی در عرض دو سال با دو مصدومیت سخت مواجه می‌شوی و همزمان تاندون‌های دستت هم آسیبی سخت دیده باید انتظار هر خبری را داشته باشی.
 محسن کریمی روزهای سختی را سپری می‌کند. هافبک - مهاجمی که از تیم‌های پایه استقلال رشد کرد، به مدارج بالا رسید و در تیم بزرگسالان به عنصری مهم بدل شد. او حالا با شرایطی مواجه است که مشخص نیست اساساً بتواند همچون قبل به میادین بازگردد یا نه.
 خبرهای ضد و نقیض حول او نشان از بدی اوضاع دارد. یکی از پایان دوران فوتبالش می‌گوید و دیگری تکذیبش می‌کند. پزشکان استقلال انگار نمی‌خواهند کریمی را در اوج جوانی و سرزندگی ناامید کنند. برای همین می‌کوشند او را دوباره برای حضور در ترکیب استقلال و یا هر تیم دیگری آماده کنند. سرنوشت با محسن کریمی کاری کرده که اکنون باید خودش را برای هر خبری و هر احتمالی آماده کند.
 اگر بنا به بازگشت باشد عملیات بازگشت خیلی سخت و دشوار انجام خواهد شد و اگر بنا به خداحافظی باشد آن هم سخت و ناممکن خواهد بود. آخر کریمی چطور می‌تواند با این سرنوشت کنار بیاید؟ خودمان را به جایش بگذاریم. تمام آینده‌اش را روی این حرفه «فوتبال» استوار کرده؛ ساختن زندگی، ازدواج، کسب درآمد و خیلی فاکتورهای دیگر که برای ادامه حیات هر شخصی اهمیت دارد.
اگر فوتبال در همین نقطه تمام شود، آینده به کلی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و او با وضعیتی قرمز مواجه خواهد شد. شاید اگر از راه فوتبال دستمزدهای آنچنانی گرفته بود، دلش نمی‌سوخت که در این ایستگاه با رویاهایش وداع کند و از صحنه فوتبال دور شود اما جوان رعنای باشگاه استقلال هرگز دستمزدهای آنچنانی نگرفته که حالا از این رفتن دلش به درد نیاید.
هیچ نقطه اتکایی هم وجود ندارد. نه سازمانی، نه ارگانی و نه بیمه‌ای! فوتبالیست شدن قمار است. یا به سرمنزل می‌رسی و شهرت و ثروت را با هم به دست می‌‌آوری یا اینگونه در میانه‌های راه اوت می‌شوی. برای محسن کریمی بدترین حالت ممکن در حال رخ دادن است. عضلات نرم و نه چندان محکم امانش را برده. ‌ای کاش به توصیه مربیان استقلال گوش می‌داد. پرویز مظلومی به او گفته بود که بیشتر روی فیزیک بدنی‌ات کار کن اما دریبل زدن چنان مجذوبش کرده بود که از یاد می‌برد برای این عضلات شکننده نیز باید کاری کند.
 برای محسن کریمی تنها باید آرزو کرد که همچون گذشته دوباره به صحنه برگردد. محسن کریمی هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ فنی یکی از ماندگار‌های فوتبال ایران است. شاید بهتر است در وصف او اینطور بگوییم که به حقش نرسیده وگرنه همین حالا می‌توانست در تیم‌های اروپایی توپ بزند. کریمی بازیکن با ظرفیتی است و مهم‌تر از آن رفتارش را بلد است.
برای بازگرداندن چنین بازیکنی به صحنه بازی باید همه کار کرد. این یک مأموریت بزرگ برای پزشکان باشگاه استقلال است که آنها نیز همچون ما نمی‌‌خواهند این جوان را از دست رفته ببینند. کریمی‌ها ساده به دست نیامده‌اند که ساده از کف بروند.
باشگاه استقلال می‌‌تواند با پرداخت دستمزدهای کریمی جانی تازه به او بدهد و دست کم این پیام را به بازیکنی که سال‌ها برایش زحمت کشید برساند که ما پشتت هستیم و تو را بازخواهیم گرداند.
 


Page Generated in 0.0053 sec