printlogo


کد خبر: 196031تاریخ: 1398/7/11 00:00
پولادسرد



چرا کمیته ملی المپیک به ماجرای رستمی و علی‌حسینی ورود نمی‌کند؟
گفته می‌شود کمیته ملی المپیک در صورتی به ماجرای دو وزنه‌بردار ایران ورود می‌کند که فدراسیون وزنه‌برداری در نامه رسمی درخواست پیگیری موضوع را مطرح کند.
پس از اینکه کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی  برای حضور در مسابقات سوئیس به مشکل برخوردند، این دو وزنه‌بردار برای حل مشکل‌شان از کمیته ملی المپیک کمک خواسته‌اند. رستمی و علی‌حسینی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ نیاز دارند در مسابقات سوئیس شرکت کنند اما به دلیل پایان مهلت ارسال اسامی، میزبان درخواست آنها را برای حضور در مسابقات نپذیرفت.  کمیته ملی المپیک هم ورود به ماجرا را منوط به این دانسته که فدراسیون وزنه‌برداری با ارسال نامه رسمی درخواست این کمک را داشته باشد. با این شرایط اکنون باید منتظر واکنش فدراسیون وزنه‌برداری ماند که چه تصمیمی می‌گیرد و به کمیته ملی المپیک نامه می‌زند یا خیر؟
 البته در این میان بحث زمان هم بسیار اهمیت دارد چراکه مسابقات سوئیس دوم آبان آغاز می‌شود و ایران برای پیگیری مسأله فرصت زیادی ندارد.

 پایان رقابت وزنه‌برداران 96 کیلویی در هفته اول لیگ
رستمی و عبدالحسین‌زاده در صدر
کیانوش رستمی از تیم ایران‌مال و سینا عبدالحسین‌زاده از تیم عقاب در صدر هفته اول رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور ایستادند.
در ادامه مسابقات هفته اول لیگ برتر سال 98 رده سنی جوانان و بزرگسالان باشگاه‌های کشور (یادواره شهدای شرکت ملی حفاری اهواز) وزنه‌برداران دسته 96کیلوگرم روی تخته رفتند.  برهمین اساس، کیانوش رستمی وزنه‌بردار تیم ایران‌مال در ره سنی بزرگسالان که هنوز در شوک اوت شدن از رقابت‌های جهانی به سر می‌برد، همچنین سینا عبدالحسین‌زاده از باشگاه عقاب در رده سنی جوانان با عبور از رقبای خود صدرنشین شدند.  این درحالی بود که رستمی اگر همین وزنه‌هایی را که در رقابت‌های لیگ داخلی ثبت کرد برای حرکات نخست خود در رقابت‌های جهانی تایلند انتخاب می‌کرد قطعاً می‌توانست صاحب یکی از سکوهای قهرمانی وزنه‌برداری جهان شود اما غرور او و تمکین نکردنش از مربیان تیم ملی باعث شد تا این وزنه‌بردار با حذف شدن از گردونه رقابت‌های جهانی هم به خودش ضربه بزند و هم به تیم ملی وزنه‌برداری ایران از لحاظ امتیازی.


Page Generated in 0.0075 sec