printlogo


کد خبر: 196029تاریخ: 1398/7/11 00:00
مصاحبه

رستمی: فدراسیون کمک کند به تورنمنت سوئیس برسم
من نباشم وزنه‌برداری در المپیک مدال نمی‌گیرد


وزنه‌بردار دسته 96 کیلوگرم تیم ‌ملی با بیان اینکه اگر فدراسیون به او کمک کند حتماً می‌تواند به تورنمنت گزینشی سوئیس برسد، معتقد است که اگر او در توکیو نباشد مدال المپیکی هم برای وزنه‌برداری در کار نیست.
کیانوش رستمی، درباره حضور در هفته اول لیگ برتر وزنه‌برداری کشور که در اهواز برگزار شد، می‌گوید: «از مسابقات جهانی تاکنون هنوز یک هفته هم نگذشته است ولی با توجه به قراردادی که با تیم ایران‌مال برای لیگ برتر داشتم و بر اساس حس مسئولیتم برای شرکت در مسابقات در اهواز حضور پیدا کردم. نگذاشتم آمادگی بدنی‌ام از دست برود و تلاش کردم روی یک روال آن را حفظ کنم. پس از اینکه در حرکت یک‌ضرب مسابقات جهانی، آرنج دستم آسیب دید، تلاش کردم شرایطم بهتر شود تا تمریناتم را ادامه دهم. در لیگ برتر توانستم 170 کیلوگرم و 215 کیلوگرم را به ترتیب در یک‌ضرب و دوضرب به ثبت برسانم که بالا بردن این وزنه‌ها برای خودم خیلی امیدوارکننده بود زیرا فکر نمی‌کردم که بتوانم وزنه بزنم. حتی به یکی دو وزنه دیگر نیز برای تست بدنم حمله کردم و دیدم شرایط بدنی‌ام در آمادگی خودش باقی مانده است.»
 
رئیس فدراسیون می‌تواند مشکل ما را حل کند
رستمی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود، با توجه به اینکه ایتالیا و سوئیس درخواست شما را برای شرکت در مسابقات گزینشی المپیک نپذیرفته‌اند، پس احتمالاً المپیک توکیو را از دست می‌دهید، تأکید دارد: «وظیفه ما در برابر فدراسیون وزنه‌برداری این است که تمرینات‌مان را انجام دهیم و در شرایط خوب رکوردی قرار داشته باشیم. بقیه مسائل اداری به فدراسیون مربوط می‌شود. وظیفه فدراسیون است که اسامی ما را برای مسابقات رد کند و تمام کارهای سایت فدراسیون جهانی و تمام برنامه‌ها را رصد کند و جلو ببرد. من به شخصه در این کار هیچ مسئولیتی ندارم و در خصوص ثبت‌نام در سایت جهانی نیز چیزی نمی‌دانم و چیزی هم به ما یاد نداده‌اند. رئیس فدراسیون می‌تواند مشکل ما را حل کند و فکر می‌کنم این اتفاق هم رخ می‌دهد.»
 
تورنمنت ایتالیا، گزینشی المپیک نیست
ملی‌پوش دسته 96 کیلوگرم کشورمان معتقد است: «فدراسیون به من گفته بود که باید به مسابقات ایتالیا بروم که من خودم به رئیس فدراسیون جهانی پیام دادم و او در پاسخ به من گفت که این مسابقات جزو مسابقات گزینشی المپیک نیست! من منتظرم فدراسیون کارهای مربوط به خود را انجام دهد و تابع دستور فدراسیون هستم. آقای علی مرادی با ارتباطاتی که دارد صددرصد این کار را انجام می‌دهد و ما هم زیر نظر او کارها را انجام می‌دهیم تا دوباره برای ایران افتخارآفرینی کنیم.»
رستمی اعتقاد دارد: «چرا همه چیز را در مورد کیانوش رستمی فراموش کرده‌ایم؟ من از خبرنگاران و اصحاب رسانه واقعاً می‌خواهم به من کمک کنند. اگر به من کمک نکنند مطمئن باشید مدال المپیک هم در کار نیست و دیگر کیانوش رستمی هم نخواهیم داشت. 15 سال است که در اوج هستم و هیچ ورزشکاری را به این صورت نداشته‌ایم که افت کند و دوباره برگردد. من در 96 کیلوگرم دوباره می‌توانم در دنیا با همه رقابت کنم. یک زمانی بدنم جا نیفتاده بود ولی امروز دوباره می‌توانم. پس مسیر را برایم حفظ کنید.»
 


Page Generated in 0.0056 sec