printlogo


کد خبر: 196028تاریخ: 1398/7/11 00:00
خبر کوتاه

سقف بازی روی سر اسپرز خراب شد
سیاهچال تاتنهام

Mark Ogden / مارک آگدن

موریسیو پوچتینو بعد از سنگین‌ترین باخت خانگی تاریخ تاتنهام همه را به آرامش دعوت کرد. باخت 7 بر 2 مقابل بایرن‌مونیخ آنقدر تلخ بود که در سوت پایانش فقط هواداران سرمست میهمان حضور داشتند، پوچتینو دو راه داشت و او راه دیپلماتیک را انتخاب کرد به جای اینکه اجازه دهد بعد از بدترین 90 دقیقه دوران مربیگری‌اش ناراحتی‌اش به اوج برسد.
تاتنهام اجازه داد بایرن 20 ضربه به چارچوب دروازه‌اش بزند که هفت تای آنها گل شد و سنگین‌ترین باخت خانگی یک تیم انگلیسی در رقابت‌های اروپایی را رقم زد.
در شب وحشتناک تاتنهام، سرژ گنابری که در دوران پنج‌ساله حضورش در آرسنال در 18 بازی تنها یک گل زده بود، به تنهایی چهار گل زد. پوچتینو اما بعد از مسابقه تلاش کرد از ناراحتی همه بکاهد و انگشت اتهام را به سوی کسی نشانه نرود.
درست چهار ماه قبل تیم پوچتینو در فینال لیگ قهرمانان برابر لیورپول قرار گرفت.
آنها مسابقه را باختند اما صرف رسیدن به این مسابقه دستاورد بزرگی است و علاوه بر آن برای نگرش مربی آرژانتینی توجیه به وجود آورد که مصمم بود روی بزرگترین رقابت تمرکز کند و منابعش را در جام‌های داخلی انگلیس تلف نکند.
پیشرفت قابل توجهی بود و اینکه پوچتینو اسپرز را در مسیر صحیح قرار داده بود، اهمیت داشت اما بعد از آن باخت در واندا متروپولیتانو، اوضاع برای او و تیمش چندان خوب نبوده و این باخت تحقیرآمیز یک هشدار بی‌رحمانه بود.
تاتنهام از ابتدای فصل سه برد، سه باخت و چهار تساوی داشته، با 18 گل زده و همین تعداد گل خورده.
اما موضوع فراتر از بازی در فینال لیگ قهرمانان و باخت به لیورپول است چون تاتنهام سال بدی را سپری می‌کند. بازیکنان پوچتینو در 39 بازی‌شان در سال 2019، 17 برد و 16 باخت داشته‌اند با 62 گل زده و 49 گل خورده و این چیزی نیست که از یک تیم در مسیر پیشرفت انتظار می‌رود.
اسپرز در چاله‌ای افتاده که شاید بیرون آوردنش از آن دیگر کار پوچتینو نباشد. او که بارها از روشن کردن آینده‌اش در باشگاه طفره رفته، شاید دیگر آن انگیزه برای انجام این کار را هم نداشته باشد.
ارزیابی بایرن در این مسابقه آسان نیست به خاطر آنکه اسپرز بیش از حد بد بود. تیم پوچتینو خیلی باز بود و مربی نتوانست کاری برای اصلاحش بکند، ترجیح داد به دنبال گل‌های بیشتر برود وقتی در 10 دقیقه پایانی سقف بازی در حال فروریختن بود.
انتخاب تیم او هم اشکال داشت، کریستین اریکسن روی نیمکت بازی را شروع کرد و خیلی دیر به مسابقه آمد. با خوردن سه گل در پنج دقیقه، بازیکنان تاتنهام کاملاً گیج شده بودند، سرها پایین و شانه‌ها افتاده بود. آیا پوچتینو حرفی برای گوش کردن دارد؟ آیا بازیکنانش گوش می‌کنند؟ این سؤال‌های مهم بی جواب است. تاتنهام در دو بازی خود باید با ستاره سرخ بلگراد بازی کند، پوچتینو درست می‌گوید، او و تیمش باید برگردند اما با شرایط فعلی نشانه‌ای از بازگشت در این تیم دیده نمی‌شود.
منبع: ESPN
 


Page Generated in 0.0055 sec