printlogo


کد خبر: 196025تاریخ: 1398/7/11 00:00
یادداشت

بر رئال مادرید در بازی با بروژ چه گذشت؟
بازگشـــــت بحــــــــران


ریک شارما / Rik Sharma


یک قدم به جلو، دو قدم به عقب. این شرح حال رئال مادرید در این روزها است.
زمانی که به نظر می‌رسید تیم زین‌الدین زیدان سرانجام توانسته دفاع مستحکمی پیدا کند و از اوضاع بد بعد از شکست مقابل پی‌اس‌جی رهایی یابد، آنها باز هم همه را ناامید کردند و نمایشی شرمسارکننده مقابل بروژ داشتند.
مادرید در بازی اول خود در این فصل لیگ قهرمانان مقابل پاری‌سن‌ژرمن که سه مهاجم اصلی خود را در اختیار نداشت، سه بر صفر شکست خورده بود اما آنها بعد از آن سه کلین‌شیت پیاپی در لالیگا داشتند که در دو دوره حضور زیدان در رئال بی‌سابقه بوده است و توانستند سویا و اوساسونا را ببرند و در خانه اتلتیکو مادرید به تساوی برسند. رئال به این ترتیب به صدر جدول لالیگا رسید.
صحبت از بحران فروکش کرد و پرتوهای نور شروع به تابیدن کردند. زیدان و شاگردانش حالا باید با بروژ بازی می‌کردند که دیدار آسانی به نظر می‌رسید و می‌توانست آنها را به طور کامل به روزهای خوب برگرداند.
اوضاع در حدی بود که مربی تیم گرت بیل و خامس رودریگس را به ‌کلی از لیست تیم کنار گذاشت. این دو نفر بهترین بازیکنان رئال در این فصل بوده‌اند.
اما مادرید در ضدحملات تیم بلژیکی بارها متزلزل نشان داد و در نهایت به‌ سختی به تساوی دو بر دو رسید.
رئال مادرید مقابل بروژ اوضاع بسیار بدی پیدا کرد. قهرمان 13 دوره لیگ قهرمانان بار دیگر به مشکل برخورد. آنها با گل دیرهنگام کاسمیرو از تحقیر فرار کردند.
حالا انگار سال‌های سال است که از سه قهرمانی پیاپی آنها در اروپا در سال‌های 2016 تا 2018 گذشته است. مانند بازی با آژاکس در فصل گذشته لیگ قهرمانان (که رئال چهار بر یک باخت)، بروژ هم هر زمان که می‌خواست، می‌توانست از خط دفاعی مادرید عبور کند.
مادریدی‌ها در برابر حملات سریع دچار مشکل می‌شدند و پرسی تائو، بازیکن قرضی برایتون توانست در یک صحنه پشت سر کاپیتان سرخیو راموس توپ را بگیرد و گل امانوئل دنیس را بسازد.
خود این مهاجم هم نفهمید که توپ چطور گل شد. او نتوانست توپ را درست کنترل کند، توپ به هر ترتیب به پای او خورد و تیبو کورتوا هم هیچ کاری نتوانست انجام دهد.
پس از آنکه لوسیانو گالتی در دقیقه 7 بازی رئال مادرید و المپیاکوس در سال 2007 گل زده بود، هرگز سابقه نداشت که رئال تا این حد زود در خانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان گل بخورد.
مادرید در دقیقه 27 اولین ضربه داخل چارچوبش را زد و ضربه سر رافائل واران را سیمون مینیوله، دروازه‌بان سابق لیورپول دفع کرد. پیش از آن رئال تنها دو ضربه زده بود که کمی طرفدارانش را به هیجان بیاورد؛ ضربات تونی کروس و لوکا مودریچ که هر دو با فاصله از کنار دروازه مینیوله رد شده بودند.
آزار در دقیقه 30 سرانجام فرصت شوت‌زنی پیدا کرد اما ترجیح داد به کریم بنزما پاس بدهد و پاس او را هم قطع کردند. اگر او در چلسی بود، بی‌تردید خودش برای زدن گل دست ‌به ‌کار می‌شد.
این بازیکن بلژیکی همچنان ناهماهنگ با تیم بازی می‌کند. او پیش از بازی هم گفته بود که باید بسیار بهتر از این باشد تا بتوان او را بازیکنی کهکشانی دانست.
دقایق به پیش می‌رفتند و آزار نمی‌توانست عملکرد بهتری پیدا کند. این در حالی بود که او آزادی عمل بیشتری پیدا کرده بود تا در زمین بچرخد.
پیش از پایان نیمه اول، دنیس گل دوم را هم زد. خط دفاعی رئال مادرید انگار اصلاً در زمین حضور نداشت و دنیس باز هم نتوانست خودش و توپ را کنترل کند و با این حال دروازه کورتوا را گشود.
ضربه سر سرخیو راموس یک گل را جبران کرد و کاسمیرو در دقیقه 85 بازی را مساوی کرد، آن هم لحظاتی پس از اخراج رود فورمر، کاپیتان بروژ.
بروژ در نیمه دوم فرصت گلزنی خوبی داشت، ولی آلفونس آرئولا نگذاشت که دنیس هت‌تریک کند. این دروازه‌بان فرانسوی که از پی‌اس‌جی به رئال قرض داده شده است، در بین دو نیمه جانشین کورتوا شد که هواداران به نشانه اعتراض برایش سوت می‌زدند.
کورتوا روی این دو گل مقصر نبود اما عجیب آن است که او در چهار بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان 10 گل دریافت کرده است. گزارش‌ها در مادرید حاکی از آن است که کورتوا به دلیل مشکل از ناحیه شکم و بد شدن حالش تعویض شده است اما نمایش‌های او در مادرید باعث شده که حال بسیاری از هواداران بد شود.
مادرید نتوانست گل سوم خود را هم بزند. به این ترتیب آنها در سه بازی خانگی اخیر خود در اروپا پیروز نشده‌اند. پادشاه اروپا به زانو درآمده است.
منبع: سایت گل
 


Page Generated in 0.0051 sec