printlogo


کد خبر: 196024تاریخ: 1398/7/11 00:00
گزارش


بزرگ‌ترین مشکل رئال مادرید در این فصل
آمار ناامیدکننده آزار

رایان بیلی / Ryan Bailey


انتقال ادن آزار به رئال مادرید سال‌ها به طول انجامید. طبیعی است که یک فوق ستاره تلاش کند شایعات درباره انتقالش را تکذیب کند اما این ستاره بلژیکی همیشه روراست بود و می‌گفت که دوست دارد در برنابئو بازی کند.
رئال هم مدت زیادی این هافبک تهاجمی را زیر نظر داشت. زین‌الدین زیدان در سال 2010 که مشاور رئیس باشگاه بود، گفته بود: «من حاضرم با چشمان بسته ادن آزار را جذب کنم.»
به نظر می‌رسید این انتقالی باشد که به سود همه طرف‌ها است. باشگاهی که در فصل‌های اخیر ستاره نخریده بود، یک بازیکن بااستعداد و ارزشمند را جذب کرده بود تا پیراهن شماره 7 آنها را به تن کند.
فلورنتینو پرس، رئیس رئال مادرید مطمئن بود که می‌تواند بخش زیادی از 100 میلیون یورو هزینه انتقال او را با فروش پیراهنش به دست بیاورد. هر چه باشد، خرید بازیکنی که در چند فصل گذشته بهترین بازیکن لیگ برتر بوده است چه مشکلی می‌تواند پیش بیاورد؟
اما شروع آزار در پایتخت اسپانیا ضعیف بوده است. او در پنج دیداری که در این فصل به میدان رفته، نتوانسته حتی یک گل بزند یا پاس گل بدهد. او در فصل گذشته تا اینجای فصل شش گل زده بود و مقابل کاردیف هم هت‌تریک کرده بود. آزار در سپتامبر سال گذشته بهترین بازیکن ماه لیگ برتر شده و توانسته بود ستاره تیم چلسی باشد که تا آن هنگام نباخته بود. شروع فوق‌العاده او در فصل گذشته چلسی ادامه یافت و او با چلسی فاتح لیگ اروپا شد، در جمع سه تیم برتر لیگ برتر قرار گرفت و به فینال جام اتحادیه رسید و این در حالی بود که طرفداران از عملکرد مائوریتسیو ساری، مربی وقت چلسی ناراضی بودند.
اما آمار آزار در رئال مادرید ناامیدکننده بوده است. طبق آمار WhoScored، او در لالیگا در هر بازی به صورت میانگین یک ضربه به سمت دروازه زده، 3/1 پاس کلیدی داده و 3/1 دریبل داشته است. او در چلسی در فصل گذشته در هر بازی 5/2 ضربه به سمت دروازه زد، 6/2 پاس کلیدی داد و 7/3 دریبل هم داشت.
البته تعداد بازی‌های او برای رئال مادرید در حال حاضر بسیار اندک بوده اما مشخص است که آزار نتوانسته در مادرید اوضاع خوبی پیدا کند.
اولین حضور او در ترکیب ثابت مقابل پاری‌سن‌ژرمن بود، شبی که رئال مادرید ترجیح می‌دهد آن را فراموش کند. آزار در شکست سه بر صفر در پارک دو پرنس، هیچ فرصتی ایجاد نکرد و هیچ پاس کلیدی نداد. او در جریان بازی محو بود. در دقیقه 70 بود که او جایش را به لوکاس واسکس داد.
در دربی مادرید مقابل اتلتیکو هم اتفاق مشابهی روی داد و او تنها یک دریبل زد و لمس توپش تقریباً نصف تونی کروس بود. عملکرد توماس پارتی، بازیکن اتلتیکو کاملاً به آزار برتری داشت و او چند بار توپ را از پای آزار ربود. در تساوی خانگی مقابل بروژ هم آزار در بازگشت رئال در نیمه دوم هیچ تأثیری نداشت. او ناآماده به نظر می‌رسد، انگار با تیم جور نیست و نمی‌تواند روی بازی‌ها تأثیر بگذارد.
روزنامه اسپانیایی مارکا نوشته که تنها کهکشانی‌ که پرس برای رئال خریده و شروع بدتری نسبت به آزار داشته مایکل اوون بوده است. او در اولین فصل حضور در اسپانیا اولین گلش را در 19 اکتبر به ثمر رساند اما البته این بازیکن انگلیسی در چهار بازی نخست خود توانست یک پاس گل بدهد و می‌توان گفت که عملکرد او بهتر از آزار بوده است. آیا مسأله این است که چلسی در بهترین سال‌های دوران بازی او بهترین عملکرد را از او گرفته و سپس در بهترین زمان او را فروخته است؟ شاید هم آزار آن بی‌رحمی لازم برای درخشش در سیستم رئال مادرید را ندارد.
منبع: یاهو
 


Page Generated in 0.0056 sec