printlogo


کد خبر: 196019تاریخ: 1398/7/11 00:00
فدرر: چرا به آفریقای جنوبی کمک می‌کنم


راجر فدرر گفته که چرا تا این حد آفریقای جنوبی را دوست دارد که در سال 2003 یک مؤسسه در این کشور بنیان نهاده است. این تنیسور سوییسی به اینکه نژاد مادرش به آفریقای جنوبی برمی‌گردد اشاره می‌کند: «همه چیز به خاطر مادرم است. ما در تعطیلات به آفریقای جنوبی می‌آمدیم تا خانواده‌ام را ببینیم و در همان هنگام بود که فقر را هم می‌دیدم.
در کنار آن، تنیس بازی می‌کردم و تلاش می‌کردم که به بالاترین سطح برسم. این بزرگترین رویای ممکن من بود. اولین موفقیت من در سطح جوانان برایم کمی خاص بود. بعد به مرحله حرفه‌ای رفتم. زمانی که اولین نتایج خوب خود را می‌گیرید، به جمع 10 تنیسور برتر راه پیدا می‌کنید و در یک تورنمنت بزرگ به یک‌چهارم نهایی می‌رسید، با اینکه جوان هستید، درآمدتان بیشتر می‌شود.
به سرعت این سؤالات به ذهن من آمد که چرا آنها فقیر هستند. افراد زیادی هم از من چیزهای مختلفی می‌خواستند. بعد از کمپین‌ها حمایت کردم. من از طریق یونیسف به بچه‌ها کمک کردم، یا به حیوانات، یا به مبارزه با بیماری‌ها اما من می‌دانستم که می‌خواهم چیزی درباره خودم بسازم. به این ترتیب بود که این کارها را شروع کردم.»
او درباره آموزش فرزندان خودش گفت: «من باید به آنها توضیح بدهم که چرا با برخی کارهای‌شان موافقم و با برخی مخالف. من با آنها بحث می‌کنم و برای‌شان حد و مرز تعیین می‌کنم. در دو سال گذشته واقعاً حس کرده‌ام که تأثیر خوبی روی آموزش‌شان گذاشته‌ام.»
 


Page Generated in 0.0049 sec