printlogo


کد خبر: 196016تاریخ: 1398/7/11 00:00
خبر

مسابقات 200متر قهرمانی جهان
مدال از دستان جمیلی لغزید


چند ثانیه هیجان‌انگیز فاصله آدام جمیلی با قهرمانی 200متر جهان بود. فقط باید در 60متر پایانی فرم خودش را حفظ می‌کرد، اما ناگهان پرنده شانس از روی شانه‌اش پرید و همه‌چیز خراب شد؛ طلا به نقره، نقره به برنز و برنز به چهارمی تبدیل شد. اولین مدال جهانی از لای انگشتانش در رفت و برای همین نمی‌توانست در اعترافات بعد از مسابقه جلوی اشک‌هایش را بگیرد: «خیلی ناراحتم. تعادلم را از دست دادم و هیچ‌چیز گیرم نیامد. همه‌چیز یک‌دفعه خراب شد. مثل آماتورها دویدم، باورم نمی‌شود. فرصت خیلی خوبی بود.»
زمان 03/20 ثانیه او بهترین عملکردش در این فصل بود اما نوآه لایلز آمریکایی نخستین قهرمانی جهانش را با زمان نه‌چندان فوق‌العاده 83/19 ثانیه به‌دست آورد. آندره دی‌گراس کانادایی با 95/19 ثانیه نقره گرفت و الکس کینونس اکوادوری با 98/19 ثانیه به برنز رسید.
جمیلی که در المپیک 2016 ریودوژانیرو با سه‌هزارم ثانیه اختلاف نسبت به آخرین مدال، در رده چهارم قرار گرفت، ادامه داد: «نرسیدن به رکورد زیر 20 ثانیه ناامیدکننده است. مدال دست من بود، چهارمی با هشتمی فرقی ندارد، با شانزدهمی هم همینطور. وقتی روی سکو نروی چه اهمیتی دارد چندم شوی. این اتفاق نیفتاد اما مطمئنم اگر به توکیو بروم، می‌توانم کاری کنم.»



هت‌تریک تاریخی پرنده روس

ماریا لاسیتسکین این هفته در رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جهان در دوحه تاریخ‌ساز شد وقتی که نام خود را به عنوان اولین نفری ثبت کرد که سه بار متوالی برنده مدال طلای این رقابت‌ها در رشته پرش ارتفاع شده است.
در شرایطی که پیش از این هرگز نظیرش رخ نداده بود، این زن 26 ساله روس، رقیب اصلی خود یاروسلاو ماهوچیخ را شکست داد و روی سکوی نخست ایستاد. لاسیتسکین که در سال‌های 2015 و 2017 هم قهرمان جهان شده بود، پس از ثبت پرشی با ارتفاع دو متر و 4 سانتیمتر، بالاتر از ماهوچیخ قرار گرفت و سومین مدال طلای خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرد.
او یکی از تنها 30 ورزشکار روسی است که تحت نظارت مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک مجوز گرفته‌اند زیر پرچم این کمیته و به عنوان ورزشکاری بی‌طرف در رقابت‌های جهانی دوحه شرکت کنند.
لاسیتسکین پس از کسب مدال طلا به خبرنگاران گفت: «امروز من واقعاً برای هر یک از پرش‌هایم تلاش کردم. گرفتن سومین عنوان قهرمانی جهان برایم مانند یک افسانه بود. تمام کشور از من انتظار داشتند که روی سکو بروم و به همین دلیل من باید با فشاری که این انتظارات روی من می‌آورد کنار می‌آمدم.» پس از لاسیتسکین و ماهوچیخ، واشتی کانینگهاکم از آمریکا مدال برنز مسابقات پرش ارتفاع را در بخش زنان از آن خود کرد.
پیروزی لاسیتسکین در دوحه افتخاری دیگر را در کارنامه درخشان حرفه او به ثبت رساند که در سال‌های اخیر مدعی اصلی کسب مدال طلا در این ماده بوده است. او که به دلیل ماجرای دوپینگ ورزشکاران روس، از شرکت در بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو محروم شد، اکنون می‌تواند زیر پرچم IOC رقابت کند و حالا امیدوار است که سال آینده هم بتواند در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو افتخارآفرینی کند. او گفت: «امروز من فقط می‌خواهم از قهرمانی‌ام لذت ببرم. البته نیم نگاهی هم به المپیک دارم و دارم برای آن بازی‌ها آماده می‌شوم. امیدوارم که همه چیز روبه‌راه باشد و من بتوانم در المپیک هم شرکت کنم.»

 



آلونسو: از فرمول یک رفتم تا استراحت کنم


فرناندو آلونسو، راننده 38 ساله اسپانیایی با سابقه 2 عنوان قهرمانی فرمول یک که آخرین بار پیراهن تیم مک‌لارن را بر تن داشت، رسماً اعلام کرد در آینده‌‌ای نزدیک به این رقابت‌ها باز نمی‌گردد.
فرناندو آلونسو اظهار داشت: تصمیمی برای بازگشت به فرمول یک در آینده‌ای نزدیک ندارم. سال گذشته فرمول یک را پس از 18 سال رقابت در بالاترین سطح ترک کردم تا بتوانم استراحت کنم. تاکنون هم چیزی تغییر نکرده است.
این راننده مشهور اسپانیایی افزود: فرمول یک نیازمند توجه 365 روزه یک ورزشکار در طول سال است. اکنون من می‌توانم مقداری استراحت کنم. هر زمانی که شرایط مهیا باشد درباره بازگشت به فرمول یک فکر می‌کنم.
فرناندو آلونسو طبق اعلام رسانه‌ها عضوی از تیم تویوتای ژاپن در رالی داکار 2020 خواهد بود، البته این خبر هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.
 



دومین برد کوبنده نیوزیلند در جام جهانی راگبی

تیم راگبی نیوزیلند، قهرمان دو دوره متوالی جهان در دومین بازی‌اش در جام جهانی ژاپن هم کوبنده ظاهر شد و توانست تیم کانادا را 63 بر صفر خرد کند. آنها موفق شدند 9 بار توپ را از خط انتهای زمین رد کنند (ترای) که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. آنها در ده دقیقه شروع نیمه دوم چهار ترای داشتند و دفاع کانادا را کاملاً درمانده کردند.
این شانزدهمین برد متوالی نیوزیلند در مسابقات جام جهانی راگبی است و آخرین شکست آنها به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2007 مقابل فرانسه برمی‌گردد. این تیم رکورد فوق‌العاده‌ای دارد و هرگز در مرحله گروهی جام جهانی راگبی شکستی نداشته. نیوزیلند در بازی اول این تورنمنت موفق شد آفریقای جنوبی را 13-23 شکست دهد.
جام جهانی راگبی ژاپن با حضور 16 تیم در 4 گروه 4 تیمی برگزار می‌شود و دو تیم اول هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند.


 


Page Generated in 0.0052 sec