printlogo


کد خبر: 196001تاریخ: 1398/7/10 00:00
یادداشت
افتضـــاح
منچستریونایتد و آرسنال گیر بازیکنانی افتاده‌اندکه با فرگوسن و ونگر هم به جایی نمی‌رسیدند

Peter Staunton / پیتر استانتون

منچستریونایتد و آرسنال یک جفت تیم متوسط هستند؛ پر از اشتباه که می‌توانند برای چهار تیم بالای جدول لیگ انگلیس دردسر درست کنند؛ چیزی که از همین ابتدای فصل مشخص شده است.
روزگاری موقع مسابقه این دو تیم، همه دست از کار می‌کشیدند تا مهم‌ترین دیدار فوتبال انگلیس را از تلویزیون ببینند، در اولدترافورد هم جای خالی پیدا نمی‌شد. دوشنبه‌شب اما کانال‌های تلویزیونی دیگر برنامه‌های بهتری داشتند و گفت‌وگو با آنهایی که ابتدای فصل بلیت تمام فصل را می‌گیرند نشان می‌دهد بعد از مسابقه‌ای که در شب خیس منچستر تماشا کردند، چندان از انتخاب خود راضی نیستند.
حواس‌تان باشد منچستریونایتد زمانی با آرسنال بازی می‌کند که بیشتر تیم‌های درجه اول اروپا خود را برای مسابقات سه‌شنبه و چهارشنبه لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌کنند و همین به شما خواهد گفت دو تیم بزرگ سال‌های نه‌چندان دور فوتبال انگلیس در مسیر افت گام برمی‌دارند.
این یک واقعیت است که یونایتد این روزها به‌سختی می‌تواند روچدیل را از پیش رو بردارد و آرسنال مثل یونایتد در عبور از تیم‌های متوسط لیگ برتر مشکل دارد. هر دو تیم گیر بازیکنانی افتاده‌اند که حتی زیر نظر سر الکس فرگوسن یا آرسن ونگر هم نمی‌درخشیدند. هر دو مربی در ایجاد یک هویت هماهنگ برای تیم در زمین مسابقه با مشکل مواجه شده‌اند.
حداقل اوله‌گونار سولشر می‌داند تیمش اواخر نیمه اول بهتر بازی می‌کند هرچند بقیه تیم‌های لیگ هم این را فهمیده‌اند و تلاش می‌کنند در آن مقطع به یونایتد فرصت ندهند، خیلی وقت‌ها هم موفق نمی‌شوند. آرسنال اما به اندازه کافی دست و دلباز بود که روی یک ضدحمله به یونایتد فرصت بدهد و در نهایت اسکات مک تامینای کار را تمام کرد. خود گل هم پرعیب بود.
دانیل جیمز سریع است و شاید بهترین بازیکن منچستریونایتد تا اینجای فصل باشد، اما گاهی روی یک توپ سریع نمی‌تواند خودش را منطبق کند. قابل پیش‌بینی بود که سانتر او برای مارکوس رشفورد زیادی بلند باشد و او توپ را در ناامنی به پل پوگبا داد، بعد با یک تغییر مسیر خوشایند توپ به مک تامینای رسید و گل او تنها اتفاق متمایز نیمه اول از هر دو تیم بود.
گل تساوی آرسنال هم به همین اندازه از شلختگی به‌دست آمد. هری مگوایر زیادی جلو رفته بود و بوکایو ساکا با پاسی عمقی پیر امریک اوبامیانگ را پیدا کرد. داور و کمکش ابتدا گل را به‌دلیل آفساید مردود اعلام کردند اما بعد از اعلام کمک‌داور ویدئویی و بازبینی صحنه گل قبول شد.
هر دو تیم نشانه‌های امید هم داشتند. بازی ساکا برای آرسنال و نمایش اواخر مسابقه میسون گرینوود نشان داد فیلترینگ کیفیت در رده‌های سنی پایین‌تر دو باشگاه انجام می‌شود.
اگرچه ساکا حتی به گلزنی هم نزدیک شد اما نیکلا پپه، گران‌ترین خرید تاریخ آرسنال هنوز نتوانسته فرم خوبش در لیل را تکرار کند، اما در مقایسه با مسعود اوزیل که به تشخیص اونای امری برای این بازی انتخاب نشد، می‌توان گفت حداقل پپه بازی کرد. پپه در نیمه اول یک‌بار داوید دخئا را به واکنش واداشت اما فرصت‌های خوبی را هدر داد. همچنین تعلل ورزیدن او باعث شد مگوایر اشتباه خود در آفسایدگیری را جبران کند.
رشفورد به‌جز پاس گل، ناامیدکننده بود، هماهنگی لازم را نداشت و نمی‌توانست به‌خوبی ارتباط برقرار کند، از فرصت‌های به‌دست آمده هم درست استفاده نمی‌کرد. ضربه ایستگاهی او در وقت‌های تلف‌شده با واکنش دروازه‌بان آلمانی آرسنال راه به جایی نبرد.
به هر حال این بازی یک بر یک تمام شد بدون آنکه هیچ‌یک از تیم‌ها دلیلی ارائه دهند برای داشتن فصلی موفق؛ یک افتضاح دیگر.
منبع: سایت گل
 


Page Generated in 0.0047 sec