printlogo


کد خبر: 195998تاریخ: 1398/7/10 00:00
بارسا- اینتر؛ فرصت جبران
عیــار واقعــی کونتــه



آنتونیو کونته تابستان امسال به فوتبال ایتالیا برگشت و بازگشتش هم تا الان منجر به اوج‌گیری اینتر با تاکتیک‌هایی برگرفته از اصول ابتدایی فوتبال بوده است. پس از 6 پیروزی متوالی در سری A اینتر حالا خودش را برای یک آزمون اروپایی سخت آماده می‌کند که شاید مهم‌ترین محک برای مشخص شدن عیار واقعی تیم تحت هدایت آنتونیو کونته باشد. شاگردان کونته به واسطه کسب 6 پیروزی از 6 بازی ابتدای فصل خود در سری A بهترین شروع‌شان در لیگ ایتالیا از 53 سال پیش تاکنون را تجربه کرده‌اند. آخرین پیروزی آنها با نتیجه 3 بر یک در خانه سمپدوریا بود و در حالی رقم خورد که نراتزوری بیشتر دقایق نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر بازی می‌کرد. اینتر در حالی پیشتاز کورس قهرمانی کالچو است که رقیب دیرینه‌اش یوونتوس را تنها 2 امتیاز پایین‌تر از خود و در رده دوم می‌بیند و می‌داند که 4 روز پس از بازگشت از بارسلونا باید دربی ایتالیا را برگزار کند؛ دیداری که تعیین می‌کند اینتر صدرنشین جدول بماند یا این جایگاه را به یوونتوس تقدیم کند.
اینتر علاوه بر نیم نگاهی که به دربی ایتالیا دارد، می‌داند که باید تمام تلاشش را برای کسب حداقل یک امتیاز از خانه بارسلونا انجام دهد چرا که از اولین بازی اروپایی‌اش در این فصل - یک بازی خانگی مقابل اسلاویا پراگ - که روی کاغذ آسان‌ترین بازی‌اش در این دور از رقابت‌ها بود هم به زحمت یک امتیاز گرفت و این ممکن است کارش را برای صعود از مرحله گروهی سخت کند. برخلاف شروع خوبش در رقابت‌های داخلی، اینتر در لیگ قهرمانان اروپا استارت خوبی نداشت و یک امتیاز بازی خانگی را هم در شرایطی گرفت که از نماینده چک عقب افتاده بود.
کونته که با پیوستن به اینتر به پردرآمدترین سرمربی حال حاضر سری A تبدیل شده است - با حدود 10 میلیون یورو در سال - معتقد است دلیل شکوفا شدن پتانسیل تیمش این است که او راهی ساده برای فوتبال بازی کردن پیش روی شاگردانش قرار داده است. او می‌‌گوید: «من مربی هستم که همیشه یک ایده دقیق از فوتبال را به تیمش انتقال می‌دهد. به نظر می‌رسد که من در زمینه تاکتیکی بدعت‌گذاری کرده‌ام. فوتبال من همیشه سازمان‌یافته بوده است و برای یکسری سناریو‌ها، برنامه‌ای مشخص و تلاش فراوان داریم. تمام عملکردهای ما در این فصل به خوبی نشان دهنده وجود کیفیت و نظم در بازی ما بوده است اما در نهایت این ذهنیت است که در مواقع سرنوشت‌ساز بازی‌ها، تفاوت‌ها را رقم می‌زند.»
آخرین سرمربی اینتر که با این تیم 6 هفته متوالی در ابتدای فصل پیروز شد، هلنو هررا بود و این کار را در فصل 67-1966 انجام داد. او که با اینتر سه فصل پیاپی قهرمان سری A  شد، اینتر را در فاصله سال‌های 1964 تا 1965 به یک مدعی برای رقابت‌های اروپایی هم تبدیل کرد.
حالا کونته هدایت اینتر را برعهده گرفته و هدفش هم رساندن این تیم به اولین اسکودتویش از سال 2010 است. آخرین باری که اینتر قهرمان سری A شد همان سالی بود که با هدایت ژوزه مورینیو سه‌گانه را برد و به اولین تیمی تبدیل شد که در یک فصل لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را فتح می‌کند.
کونته که در آخرین سفرش به خانه بارسلونا - ماه مارس سال 2018 به همراه چلسی - با نتیحه 3 بر صفر تن به شکست داد، ادامه می‌دهد: «کاری که ما الان باید در اینتر انجام دهیم این است که دکمه ریست را بزنیم و برای بازی مقابل بارسلونا در نوکمپ تمرکز کنیم. ما داریم یک ذهنیت مناسب در تیم‌مان می‌سازیم اما هنوز نیاز به کلی پیشرفت داریم. ما تازه این پروژه را آغاز کرده‌ایم.»
کونته پس از ورودش به نراتزوری، هدایت تیمی را برعهده گرفته که تحت هدایت هموطن او لوچانو اسپالتی دو سال پرفراز و نشیب را تجربه کرد، کسی که در هر یک از دو فصل گذشته درست در آخرین روز فصل توانست سهمیه لیگ قهرمانان را برای اینتر کسب کند. اینتر تابستان امسال 11 بازیکن جدید به ترکیبش اضافه کرد و به همین دلیل شکل و شمایل کاملاً متفاوت از تیم تحت هدایت اسپالتی دارد. یکی از عوامل جنجال‌آفرین تیم، کاپیتان سابق تیم مائورو ایکاردی به صورت قرضی به پاری‌سن‌ژرمن پیوسته است و به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین عوامل حاشیه‌ساز تیم برطرف شده است. در همین حال جانشین بلژیکی او روملو لوکاکو فصل را درخشان آغاز کرده است و همچون هم‌تیمی ‌سابقش در منچستریونایتد، الکسیس سانچس و دیگر بازیکنان جدید تیم از جمله استفانو سنسی و نیکولو بارلا به اینتر برای تجربه شروعی رویایی سهم بسزایی داشته است. امشب برای او و کونته فرصت خوبی است که ثابت کنند نتیجه بازی اروپایی قبلی‌شان تصادفی بوده است و عیار واقعی تیم همان چیزی است که تا الان در سری A نشان داده‌اند.
منبع: ap
 
 


Page Generated in 0.0053 sec