printlogo


کد خبر: 195989تاریخ: 1398/7/10 00:00
سوژه


نظارت رنگرز به عنوان مدیر فنی بر عملکرد بنا
فال نیک یا طالع نحس


وحید جعفری

علیرضا دبیر در حکمی، حسن رنگرز قهرمان اسبق کشتی فرنگی جهان را به سمت مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون کشتی منصوب کرد تا معلوم شود برخلاف آنچه که گفته می‌شد کشتی فرنگی نیاز به مدیر فنی ندارد، این رشته نیز نیازمند مدیر فنی است.
اینکه این انتخاب درست بوده و حسن رنگرز - که تجربه سرمربیگری تیم ملی جوانان و سرپرستی نایب رئیسی فدراسیون و نایب رئیسی شورای کشتی آسیا را در کارنامه دارد - می‌تواند در این سمت در شرایط این روزهای کشتی موفق باشد یا نه را باید منتظر ماند تا گذر زمان مشخص کند اما چیزی که معلوم است اینکه او در سال المپیک کار سختی پیش رو دارد و دیگر اینکه باید ایستاد و دید که آب او با محمد بنا به یک جوی می‌ریزد یا نه.
روحیات خاص محمد بنا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. او دوست ندارد کسی در کارش کوچک‌ترین دخالتی کند، بخصوص فردی که در گذشته نیز با او زاویه داشته است اما حالا حسن رنگرز - که روزگاری با ورود محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی به کشتی ایران از کشتی فرنگی خارج شد - باید به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی بر عملکرد بنا نظارت کند. طبق حکمی که علیرضا دبیر برای رنگرز زده از او خواسته «در ارائه پیشنهاد جهت انتخاب سرمربیان و سرپرستان تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف، همفکری با سرمربیان تیم‌های ملی برای انتخاب مربیان پیشنهادی تیم‌های ملی در تمامی رده‌های سنی، اعلام گزارش عملکرد فنی تیم‌های ملی اعزامی به ریاست فدراسیون، اعلام ترکیب نهایی تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های رسمی و تدارکاتی بین‌المللی و بررسی برنامه‌های تمرینی اردوهای تیم‌های ملی و تشکیل کارگروه‌های مرتبط با این مهم» تلاش و فعالیت کند و این بدان معناست که رنگرز باید ورود مستقیم به تیم ملی کرده و از نزدیک بر فعالیت محمد بنا نظارت کند؛ چیزی که احتمالاً به مذاق سرمربی تیم ملی خوش نیاید و تبدیل به حاشیه‌ای برای کشتی فرنگی در سال المپیک شود. در واقع رنگرز این اختیار را دارد که از بنا ایراد گرفته، درخواست تغییر او را داده یا فردی دیگر را به عنوان سرمربی جدید پیشنهاد دهد و این موضوع حکم شمشیر دو لبه‌ای را دارد که از دو طرف می‌تواند ببرد، حال مانده تیغ دست اهل‌اش باشد یا نه. البته که رنگرز پس از دریافت حکم مصاحبه کرده و با رویکردی مثبت گفته است: «با توجه به شرایط امروز کشتی و با این نگاه و رویکرد که با حضور بنده به عنوان یکی از اهالی کشتی، زمینه برای ایجاد وحدت و همدلی هر چه بیشتر میان جامعه کشتی برقرار می‌شود، بنده برای این سمت انتخاب شدم. امیدوارم بتوانیم در جهت رشد و اعتلای هر چه بیشتر کشتی فرنگی و همدلی میان جامعه کشتی و همچنین رسانه‌ها به اهدافی که داریم، برسیم تا در سال المپیک حق مطلب در خصوص کشتی به معنای واقعی ادا شود. تمام تلاشمان این است که تمامی ملزومات و امکانات لازم برای اینکه کادر فنی با فراغ بال و خیالی آسوده به دنبال کسب موفقیت در تیم ملی باشند را فراهم کنیم. سرمربی تیم ملی طی سال‌های گذشته با عشق و علاقه کار کرده و در تلاشیم آرامش خاطر او را برای پیاده کردن برنامه‌هایش مهیا کنیم. امیدوارم همگی بتوانیم با همدلی و در آرامش باعث کسب افتخار برای کشتی ایران شویم. کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. کادر فنی تیم ملی شهامت زیادی به خرج داد که جوانان را به میدان آورد و این کار ارزش زیادی دارد. اعتقاد من بر این است با این تیمی که در اختیار داریم، می‌توانیم چشم‌انداز روشنی را در کشتی فرنگی جهان داشته باشیم.»
باری، تنها باید امیدوار بود که اختلافات قدیمی از یاد بنا و رنگرز رفته باشد و این انتصاب جدید را به فال نیک گرفت وگرنه احتمال اینکه طالع نحس گریبان کشتی را در این برهه حساس بگیرد نیز وجود دارد.

 


Page Generated in 0.0056 sec