printlogo


کد خبر: 193549تاریخ: 1398/6/5 00:00
دعواهای مالکیتی باز هم شروع شد
نساجی در خطر انحلال!
مدافع نساجی به دنبال فسخ قرارداد رضا علیاری مدافع وسط نساجی به دنبال فسخ قرارداد با این باشگاه است. علیاری که سابقه حضور در نفت تهران و سایپا را دارد در این فصل با نساجی قرارداد امضا کرد و در بازی اول برابر گل‌گهر سیرجان هم در ترکیب ثابت این تیم به میدان رفت. با این حال علیاری به خاطر اجرایی نشدن تعهدات مالی باشگاه، قصد فسخ قرارداد با نساجی را دارد و به احتمال فراوان ظرف روزهای آینده از این تیم جدا خواهد شد.

سمیرا شیرمردی

ماجراهای مالکیت باشگاه نساجی مازندران انگار تمام شدنی نیست. بعد از اینکه محمد اژدری نتوانست هزینه‌های باشگاه نساجی را بدهد، باز هم فرهاد صنیعی‌فر و رضا حدادیان مالکیت باشگاه را به عهده گرفتند تا این تیم در لیگ نوزدهم بتواند با شرایط نسبتاً خوبی کارش را ادامه دهد چراکه در زمان مالکیت اژدری نه خبری از پول بود، نه لباس و نه هیچ‌چیز دیگر. با بازگشت صنیعی‌فر و حدادیان امیدها به نساجی برگشت و هواداران خوشحال شدند اما ظاهراً این تیم قرار نیست روزهای آرام را به خود ببیند.

بعد از بازگشت فرهاد صنیعی‌فر و رضا حدادیان خبر رسید این 2 مالک که قبلاً با هم مشکلات زیادی داشتند، به دوستان صمیمی تبدیل شدند و می‌خواهند این بار با کمک هم نساجی را به روزهای خوب برسانند. در ابتدا خبرهای خوبی به گوش می‌رسید اما طولی نکشید که این بار هم همه چیز مثل قبل شد. یعنی اختلاف‌ها همچنان بین فرهاد صنیعی‌فر و رضا حدادیان ادامه دارد اما به گونه‌ای دیگر.
گفته می‌شود با بازگشت صنیعی‌فر و حدادیان، قرار بر این شد که طبق سهم مالکیتی‌شان، هزینه باشگاه را بدهند. بر این اساس، تصمیم بر این شد که 20 درصد از پیش پرداخت‌ها قبل از شروع فصل به حساب اعضای تیم واریز شود. طبق این قول و قرار، سهم رضا حدادیان که مالک 40 درصد سهام باشگاه نساجی است، 8 درصد می‌شد و سهم فرهاد صنیعی‌فر که مالک 60 درصد سهام باشگاه است، 12 درصد. با این حساب و کتاب، هر 2 متعهد شدند هزینه‌ها را بدهند و کار را به این صورت پیش ببرند اما این بار هم فقط حدادیان بود که دست به جیب شد. در واقع حدادیان سهم 8 درصدی خود را به تیم واریز کرد و البته هزینه‌های دیگر از جمله بلیت هواپیما، هتل، اردو و... را هم پرداخت کرد اما هیچ خبری از صنیعی‌فر نشد و این مالک کاری از پیش نبرد.
با این شرایط، رضا حدادیان به فرهاد صنیعی‌فر پیشنهاد داد سهم 60 درصدی‌اش از مالکیت باشگاه نساجی را واگذار کند که ظاهراً صنیعی‌فر هم از این پیشنهاد بدش نیامد. بر این اساس، صنیعی‌فر پیشنهاد 17 میلیاردی به حدادیان داد که او هم اعلام کرد فقط 15 میلیارد برای سهام 60 درصدی باشگاه پرداخت خواهد کرد. این چانه‌زنی‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه یکشنبه شب گذشته نماینده رضا حدادیان با فرهاد صنیعی‌فر جلسه داشت. در این جلسه ظاهراً نماینده حدادیان اعلام کرد با پیشنهاد 17 میلیاردی موافق هستند و می‌خواهند سهم 60 درصدی را با همان رقم پیشنهادی بخرند اما در عین ناباوری اتفاقی افتاد که خیلی عجیب بود.
گفته می‌شود فرهاد صنیعی‌فر وقتی با موافقت رضا حدادیان برای پرداخت 17 میلیاردی مواجه شد، خیلی زود نظر خود را تغییر داد و این بار اعلام کرد فقط با 19 میلیارد تومان حاضر به فروش سهم 60 درصدی خود از باشگاه نساجی است. با این شرایط، وقتی حدادیان متوجه شد صنیعی‌فر قرار نیست با او همکاری کند و هزینه‌های باشگاه را هم نمی‌دهد ناراحت شد و تصمیم گرفت دیگر کمکی به تیم نداشته باشد مگر اینکه صنیعی‌فر هم دست به جیب شود و هزینه‌های تیم را بدهد یا اینکه سهام خود را طبق پیشنهاد اولیه‌اش واگذار کند.
با این شرایط، حالا خبر می‌رسد رضا حدادیان که تا الآن هزینه‌های هتل و بلیت هواپیما را هم پرداخت می‌کرد، تصمیم گرفت دیگر نه بلیت هواپیما در اختیار تیم قرار دهد و نه هزینه‌های هتل را پرداخت کند. این بار به نظر می‌رسد اختلاف‌ها به گونه‌ای به اوج رسیده و شاید شرایط نساجی بدتر از هر زمانی شود. نکته جالب این است که دیگر هیچ‌کدام از مسئولان هم وارد این بحث‌ها نمی‌شوند و تلاشی برای حل اختلاف‌ها یا کنار رفتن صنیعی‌فر نمی‌کنند.
ضمن اینکه همین مسائل هم باعث شد باشگاه نساجی این روزها نه مدیرعاملی داشته باشد و نه سرپرست. در واقع از وقتی که علی امیری فصل گذشته به خاطر مشکلات زیاد در نساجی، از مدیرعاملی این باشگاه استعفا داد تا الآن هیچ مدیرعاملی برای این تیم انتخاب نشده. در زمانی که محمد اژدری مالکیت باشگاه را به عهده داشت، قنبری کارهای مدیرعامل را انجام می‌داد اما مدیرعامل نبود، بعد از آن هم که بار دیگر مالکیت تغییر کرد، باز هم خبری از انتخاب مدیرعامل نشد که نشد.
فرهاد کوچک‌زاده سرپرست تیم هم به خاطر یکسری مشکلات که آن هم بی‌ربط به مالکان باشگاه نیست، از نساجی کنار رفت و تا الآن هم جانشین او انتخاب نشده. با این شرایط به نظر می‌رسد هر روز باید شاهد رفتن‌ها در نساجی باشیم و اینکه شرایط تیم روز به روز بدتر و بحرانی‌تر از قبل می‌شود. تیمی که هواداران زیادی دارد و قرار بود این فصل نتایج بهتری بگیرد اما با این وضعیت، بعید نیست نساجی از هم بپاشد، مگر اینکه برای یک بار هم که شده مسئولان استانی خیلی جدی وارد این مسأله شوند و یک تصمیم محکم و اساسی بگیرند.

 


Page Generated in 0.0066 sec