printlogo


کد خبر: 191283تاریخ: 1398/5/3 00:00
علیپور آقای گل، یک دهم گلر ذخیره خارجی پول نمی‌گیرد
طارمی: ارزش بیرانوند 10 میلیارد است

مهدی طارمی در مصاحبه با سایت ورزش سه به‌طور مفصل درباره پیوستنش به ریوآوه پرتغال، تیم ملی، برانکو و ... صحبت کرده اما جالب‌ترین بخش حرف‌هایش درباره بازنگشتن به پرسپولیس است و توضیحاتی که در این خصوص داده است.
 * چند بار درباره پرسپولیس صحبت کردم و صادقانه به آقای نبی هم گفتم که دوست دارم فوتبال اروپایی را تجربه کنم. اصلا بحث مالی برایم به وجود نیامد. من یک پیشنهاد فوق‌العاده از قطر داشتم که نزدیک به 3 میلیارد به من می‌داد و هر کس جای من بود از آن نمی‌گذشت اما من گذشتم برای اینکه علاقه داشتم راهی اروپا شوم. طرفداران واقعی می‌دانند که من طی این سال‌ها دوست داشتم به هر شکلی شده در فوتبال اروپا باشم؛ شاید به شکل مناسبی نبوده و اشتباهاتی داشتم اما واقعا این خواسته قلبی‌ام بود که راهی فوتبال اروپا شوم. من پرسپولیس را خانه خودم می‌دانم و هیچ‌وقت بحث مالی نداشتم.
* من نزدیک به 3 میلیون دلار قطری‌ها را بی‌خیال شدم چراکه می‌خواستم به اروپا بروم، پس چرا باید این پیشنهاد را به پرسپولیس می‌دادم. نمی‌دانم دلیل اینکه می‌خواستند مرا روبه‌روی هواداران قرار دهند و خوشبختانه این اتفاق رخ نداد و من صادقانه با هواداران صحبت کردم. من هیچ‌وقت با پرسپولیس بحث مالی نداشتم، چه آن زمان که در این تیم بودم و چه اگر بخواهم روزی به تیم برگردم. فکر کنم تنها کسی که به پرسپولیس خیر رسانده من بودم و هر کس که رفته از این تیم گرفته، من اما از قراردادم هم بخشیدم، پول رضایتنامه هم دادم و از خودم هم باز پرداخت کردم. فکر کنم هیچ بازیکنی برای پرسپولیس این کار را نکرده و منت هم نیست. پرسپولیس مرا به اینجا رسانده و هر چه دارم از تیم ملی و آقای گلی تا جایگاه کنونی، از پرسپولیس بوده و من می‌خواستم با آن کار، حرکتی کوچک داشته باشم به خاطر لطفی که به من داشته است.
* من در اردوی تیم ملی با علیپور درد و دل کردم. من به او گفتم شرایط پرسپولیس را می‌دانی و باید در این تیم به خاطر عشقت بازی کنی و دنبال پول نباشی. مثلا بازیکنی مثل ایکس در ایران 400-300 هزار دلار می‌بندد اما علیپور که آقای گل این تیم در فصل گذشته و آقای گل فوتبال ایران در فصل قبل‌تر شده یک دهم این مبلغ هم نباید بگیرد؟ چرا باید اینطور باشد؟ با بازیکنان ایرانی مشکل دارند و فکر می‌کنند خارجی‌ها خیلی بهتر از ایرانی‌ها هستند. همه دنبال بازیکن خارجی هستند و بیشتر پول می‌دهند چون فقط خارجی است. به طور مثال قرارداد یک بازیکن ایرانی نهایت 2 میلیارد باشد؛ تازه مالیات هم باید بدهد و شاید در آخر فصل این مبلغ را هم به طور کامل نمی‌گیرد اما یک گلر خارجی و ذخیره باید 300-200 هزار دلار ببندد و با افزایش قیمت دلار هم ناگهان گلر ذخیره از گلر ثابت بیشتر می‌گیرد. بعد اگر بیاید آن را کم کند هم می‌گویند او غیرت دارد اما بازیکن ایرانی بی‌غیرت است. اینها را ببینید و بعد حق را به حقدار بدهید. مثلا علیرضا بیرانوند که ارزش‌اش 10 میلیارد است نباید بگیرد چون ایرانی است؟ علیپور چون آقای گل است و ایرانی نباید این مبلغ را بگیرد و فقط یک بازیکن با برچسب خارجی آن را بگیرد؟ ما خودمان با خودمان صادق نیستیم و مشکل همین است. وقتی دغدغه بازیکن را برطرف کنید مسلما بهتر و بیشتر تلاش خواهد کرد. علیپور آقای گل شد اما باز قراردادش یک دهم دیگر بازیکنان است. معلوم است بازیکن به این شکل از نظر فکری دچار مشکل می‌شود.
* تراکتور یکسری پیشنهاد داده بود اما من اولویت اول و آخرم پرسپولیس است. من زمانی به ایران برمی‌گردم که بدانم باشگاه پرسپولیس مرا می‌خواهد البته باید بگویم که در این مدت تجربه لازم را در فوتبال اروپا کسب خواهم کرد. تا زمانی که پرسپولیس مرا نخواهد به ایران برنمی‌گردم و دوست دارم در ایران در این تیم بازی کنم. همه چیزم را از پرسپولیس دارم و به تیم دیگری فکر نخواهم کردم. باشگاه‌های دیگر پیشنهادهایی داده بودند ولی من به آن فکر نکردم چرا‌که در ایران به جز پرسپولیس نمی‌توانم به تیم دیگری فکر کنم.
 


Page Generated in 0.0043 sec