printlogo


کد خبر: 191278تاریخ: 1398/5/3 00:00
پرده ویژه



آشیانه‌ گرگ‌ها برای نبیل کوچک نیست؟

سام ستارزاده

غیرمنتظره‌ترین انتقال فوتبال اروپا تا این لحظه پیوستن نبیل فکیر به رئال بتیس بوده‌است؛ هافبک هجومی تکنیکی و خلاقی که وقتی سن کمتری داشت موردعلاقه آرسن ونگر واقع شده‌بود؛ سال گذشته نقشی هرچند کوچک در فینال به‌یادماندنی جام‌جهانی ۲۰۱۸- که با قهرمانی تیم‌ملی کشورش پایان یافت- ایفا کرده‌بود؛ و در همین تابستان نیز مشتریان خوشنامی مانند لیورپول و ناپولی داشت.
 بازیکن الجزایری‌الاصل فرانسوی همراه برادر کوچک‌ترش، یاسین، راهی رئال بتیس، تیم دهم جدول فصل گذشته‌ لالیگا شد؛ در حالی‌که می‌توانست با تیم سابقش، لیون، در لیگ قهرمانان اروپا نیز خودنمایی کند.
برای هر فوتبال‌دوستی که نمایش چشم‌نواز فکیر را چند باری دیده ‌باشد عجیب است که چگونه هافبکی که چند سال قبل از او حتی به‌عنوان زیدان کوچک و آینده‌ فوتبال فرانسه یاد می‌شد آشیانه‌ کوچک گرگ‌های سفیدوسبزپوش را برای ادامه‌ دوران بازیگری خود انتخاب کرده ‌است، درحالی که مبلغ دریافتی وی از باشگاه جدیدش هم چندان نجومی نیست.
مصدومیت یکی از دلایل موجود می‌تواند باشد‌. پس از این انتقال عجیب، گمانه‌زنی‌ها راجع‌به مصدومیت احتمالی فکیر افزایش ‌یافت. پیش‌تر نبیل سابقه‌ یک مصدومیت سخت از ناحیه‌ زانو را داشت.
به همین دلیل روند انتقال وی به لیورپول در تابستان گذشته نیمه‌تمام ماند؛ گرچه وی در لوشامپیونا فصل موفقی را سپری‌ کرد و روی ۱۷ گل تیمش تاثیر مستقیم داشت. باشگاه رئال بتیس که از این شایعات آگاهی داشت، در فضای مجازی رسماً موفقیت نبیل در تست‌های پزشکی باشگاه را اعلام‌کرد تا خط بطلانی بر این فرضیه کشیده‌ باشد. حال، فرضیه‌ای به‌مراتب عجیب‌تر پیرامون این انتقال به‌گوش می‌رسد؛ فرضیه‌ای که باشگاه بارسلونا را در پشت پرده این داستان باورنکردنی مجسم می‌کند.
برطبق گمانه‌زنی‌های اخیر، اریک آبیدال که مدیر ورزشی بلوگرانا و در عین حال هموطن فکیر است به باشگاه بتیس کمک کرده تا فکیر را جذب‌کنند و بدین‌شکل، ستاره فرانسوی را از دست غول‌های مطرح کشورهای دیگر دور نگه ‌دارد.
یک هدف بلندمدت پشت این اقدام وجود دارد؛ خرید فکیر توسط بارسلونا در سال‌های آتی.
برخی رسانه‌های مطرح اروپا، ازجمله شبکه‌ RMC Sport مهر تاییدی بر این فرضیه کوبیده‌اند ولی نظرات آنها این موضوع را توجیه نمی‌کند که چگونه نبیل فکیر ۲۶ ساله حاضر شده ‌است نقدهای پیش‌رو را به‌هوای نسیه از دست بدهد.
با توجه به سن او، شاید فکیر در سال‌های آتی درهای باشگاه‌های نامی و جاه‌طلب اروپا را به‌روی خود باز نبیند.
 انتقال ۱۷میلیونی وی به بتیس ممکن‌ است در آینده موقعیت جذب وی توسط آبی ‌و اناری‌ها را با مبلغی کمتر بدهد؛ ولی پذیرش چنین ریسکی از یک بازیکن حرفه‌ای چندان معقول به‌نظر نمی‌رسد. اگر این فرضیه صحت داشته‌باشد، فارغ از اینکه آینده‌ فکیر و بارسلونا به هم گره خواهدخورد یا خیر، اریک آبیدال باید قویاً به‌خاطر مهارت مذاکره قوی‌اش مورد تمجید و تحسین قرار گیرد.
 به‌هرحال، فکیر احتمالاً جای خالی لوسلسو را در لانه‌ گرگ‌ها پر خواهدکرد؛ و درستی و نادرستی تصمیم دور از انتظار وی را تنها زمان می‌تواند مشخص‌کند.
 


Page Generated in 0.0047 sec