printlogo


کد خبر: 191276تاریخ: 1398/5/3 00:00
23 مهر در بحرین چه حریفی در انتظار شاگردان ویلموتس است؟
حمله به قلعه پرتغالی



به محض نهایی شدن قرعه تیم ملی برای مقدماتی جام جهانی 2022، نام بحرین در میان حریفان بیشتر از دیگران جلب توجه کرد. هرچند عراق جدی‌ترین رقیب ما در گروه C است، ولی خاطرات تلخی که از شکست 20 سال قبل در منامه داریم، هنوز از حافظه عمومی فوتبال ایران پاک نشده. بحرین در آن بازی بختی برای صعود نداشت، ولی با گرفتن سه امتیاز مسیر صعود عربستان را هموار کرد. این بار هم ایران و عراق بخت‌های اصلی صعود هستند، ولی بحرین با وجود بخت کمتر تیمی است که می‌تواند روی سرنوشت صعود تاثیر بگذارد.
تیم ملی مقدماتی جام جهانی را با دو بازی نسبتا آسان مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج شروع می‌کند و روز 23 مهر در بازی سوم میهمان بحرین است. آخرین مصاف دو تیم به جام ملت‌های 2015 برمی‌گردد که تیم کی‌روش توانست به برتری دو بر صفر برسد. از آن روزها چهار سال گذشته و تیم کاملا متفاوتی انتظار شاگردان ویلموتس را می‌کشد.
آخرین تصویری که از بحرین در خاطر داریم جام ملت‌های 2019 است که این تیم پس از امارات و تایلند در گروهش سوم شد و در مرحله یک هشتم نهایی در وقت اضافه مقابل کره جنوبی شکست خورد. هدایت بحرین در آن تورنمنت با میروسلاو سوکوپ بود، ولی این مربی اهل چک به تازگی جایش را به هلیو سوسای پرتغالی داده است.
انتخاب سوسا را می‌توان ادامه حضور کی‌روش در تیم ملی ایران و بنتو در تیم ملی کره جنوبی دانست و فدراسیون بحرین سراغ کسی رفته که در تیم‌های پایه پرتغالی موفقیت‌های خوبی داشته است. سوسا توانسته با تیم زیر 17 ساله‌ها و زیر 19 ساله‌های پرتغال به ترتیب در سال‌های 2016 و 2018 به قهرمانی اروپا برسد. او در مراسم معارفه‌اش مدعی شد که در نخستین گام می‌خواهد سبک بازی و شخصیت فنی جدیدی به تیم ملی بحرین بدهد.
سوسا گفت: «نخستین چیزی که روسای فوتبال بحرین از من خواستند اجرای برنامه‌ای بود که پیش از این به کار گرفته بودم. البته باید ببینم بازیکنان چه توانایی‌هایی دارند و اگر لازم باشد روش دیگری به کار می‌گیریم که مناسب آنها باشد. مهم‌ترین عامل برای ما بازیکنان هستند؛ کسانی که تطبیق‌پذیری بیشتر و ذهنیت قوی‌تر داشته باشند و بتوانند در میادین مهم توانایی‌شان را به نمایش بگذارند.»
سوسا اضافه کرد: «ما می‌خواهیم برنده باشیم. من به بردن عادت دارم. کار ما خیلی سخت است، ولی تلاش می‌کنیم به آن برسیم. با تکیه بر توانایی‌های بازیکنان تلاش می‌کنیم در هر بازی برنده باشیم. امیدواریم در جام جهانی بعدی حاضر باشیم. امیدوارم بتوانم بازیکنان بحرینی را به سطح بالاتری برسانم. این چالش سختی برای همه ماست، ولی باید به سختی تلاش کنیم تا به آن برسیم.»
سوسا در نخستین گام بحرین را برای اردوی تدارکاتی به زادگاهش پرتغال برده و حریف تیم ملی در آنجا چند بازی دوستانه دارد. جمعه هفته گذشته بحرین در نخستین بازی مقابل ماریتیمو که عابدزاده را یک نیمه درون دروازه داشت به تساوی 2 بر2 رسید. هر دو گل بحرین در دقایق آخر بازی زده شد. این تیم دوشنبه موفق شد تیم «آلورکا» که در دسته سوم پرتغال حضور دارد را دو بر صفر شکست دهد. سوسا می‌خواهد در این اردو از تمام بازیکنانش استفاده کند و این تیم پیش از ترک پرتغال یک بازی دوستانه دیگر هم خواهد داشت.

 


Page Generated in 0.0059 sec