printlogo


کد خبر: 191274تاریخ: 1398/5/3 00:00
چهره
بوریس جانسون؛ یک انگلیسی که طرفدار هیچ باشگاهی نیست!

خیلی‌ها لیگ انگلیس را جذاب‌ترین لیگ دنیا می‌دانند و فرهنگ هواداری در این سرزمین غنی و فراگیر است. حتی چهره‌های مشهور هنری و سیاسی هم ابایی از افشای نام تیم مورد علاقه‌شان ندارند و در این لذت و هیجان شریک می‌شوند.
 با این حال به نظر می‌رسد بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا طرفدار هیچ باشگاهی نیست.
جانسون قبل از اینکه هوادار فوتبال باشد، طرفدار پر و پا قرص راگبی است و زمانی که در آکسفورد تحصیل می‌کرده، عضو تیم «بالیول کالج» بوده. او در مسابقه فوتبال خیریه‌ای که در سال 2006 برگزار شد، با اجرای یکی از حرکات مشهور راگبی کمر مائوریزیو گودینیو، بازیکن حریف را گرفت به زمین کوبید و ویدئوی این صحنه هنوز هم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. جانسون زمانی که شهردار لندن بود در پاسخ به این سوال که طرفدار چه تیمی است، گفت: «من از تمام تیم‌های لندنی حمایت می‌کنم، ولی در دوران کودکی طرفدار نیوکاسل بودم.» این پاسخ بیش از آنکه سیاستمدارانه باشد، نشانه بی‌علاقگی جانسون به فوتبال باشگاهی انگلیس تعبیر شد.
با این حال نخست‌وزیر جدید بریتانیا طرفدار تیم ملی انگلیس است و بارها برای تماشای بازی‌های این تیم به ورزشگاه ویمبلی رفته است. او همچنین عضو تیمی بود که برای گرفتن میزبانی جام جهانی 2018 تلاش می‌کرد و در نهایت ناکام شد. پس از شروع خوب انگلیس در جام جهانی روسیه، جانسون هم تحت تاثیر جو هواداری قرار گرفت و بعد از پیروزی مقابل سوئد در یک‌چهارم نهایی در توییترش نوشت: «جام به خانه می‌آید». این بخشی از یک ترانه پاپ بود که در روزهای جام جهانی در انگلیس مرتبا زمزمه می‌شد و آنها امید داشتند تیم ساوت‌گیت بتواند قهرمان جهان شود، هرچند این تیم در فینال مقابل کرواسی متوقف شد و در نهایت با شکست مقابل بلژیک در بازی رده‌بندی به رتبه چهارم رسید.
 


Page Generated in 0.0073 sec