printlogo


کد خبر: 191010تاریخ: 1398/4/31 00:00
فدراسیون فوتبال چه نقشه‌ای برای خداداد دارد؟
شاید سرمربیگری تیم جوانان

مدتی است خداداد عزیزی را به جای اینکه کنار خط طولی زمین‌های فوتبال و روی نیمکت ببینیم در قاب تلویزیونی می‌بینیم که یا مشغول اجرای مسابقه روبیکیو است و سوال‌های این مسابقه را می‌خواند یا در نقش مربی برنامه ستاره‌ساز با بچه‌های عشق فوتبال کلنجار می‌رود و البته دیگر مربیان و میهمانان برنامه را از شوخی‌هایش بی‌نصیب نمی‌گذارد.
با این حال خداداد عزیزی را دیروز کنار یکی از مسوولان فدراسیون فوتبال دیدیم. حضور خداداد عزیزی در مرکز ملی فوتبال اتفاق ظاهرا ساده و کم اهمیتی بود اما می‌تواند تبدیل به یک خبر و یک اتفاق شود.
 با اینکه گروهی از بازیکنان تیم نوجوانان راهی چین شده‌اند تا در این تورنمنت شرکت کنند گروهی دیگر در تهران تمرین می‌کنند تا آماده حضور در تورنمنت کافا تاجیکستان شوند. تمرین این تیم در صبح روز یکشنبه یک میهمان ویژه داشت و او کسی نبود جز خداداد عزیزی ستاره سابق تیم ملی و فوتبال ایران.
محمدرضا ساکت سرپرست تیم ملی که در محل حضور داشت در کنار خداداد خطاب به ملی پوشان زیر 16 سال ایران گفت: در چند مدت اخیر شاهد این بودید که چهره‌های بزرگ فوتبال کشور در کنار شما حاضر شدند و این نشان از اهمیت شما است. خداداد عزیزی یکی از چهره‌های بزرگ ملی و بین‌المللی فوتبال کشورمان است که میزبان ایشان هستیم. عزیزی یکی از نفراتی است که چهره‌اش در موزه و سالن افتخارات کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته و باعث افتخار تمامی ایرانیان است.
وی افزود: برای آینده خود باید افرادی چون عزیزی را سرلوحه قرار دهید تا بتوانید حتی یک نفره در قالب تاکتیک تیمی، سرنوشت تیم ملی کشورتان را تغییر بدهید. این توقعی است که از شما داریم. حدود 50 نفر در اردو بودید که بخشی از شما اکنون در چین حضور دارد و بخش دیگر هم شما که عازم تاجیکستان خواهید شد. شما باید به قله برسید و بازیکنانی که به این قله‌ها رسیدند را در کنار خودتان در این مدت دیدید و در آینده هم در مرکز ملی فوتبال باز هم خواهید دید.
در پایان نیز حاضران عکسی را به یادگار گرفتند.
خداداد عزیزی که احمد تقوی دوست و همبازی سابقش در راه آهن را کنار خود داشت پس از حضور در تمرین تیم نوجوانان از امکانات و تجهیزات مرکز ملی فوتبال که شامل زمین‌های چمن طبیعی و زمین چمن مصنوعی، ساختمان در دست احداث فوتسال، مرکز پک، ایفمارک و موزه مرکز ملی فوتبال بازدید کرد و در نهایت با محصص و مربیان تیم‌های پایه نیز حرف زد.
اینکه ساکت از خداداد عزیزی خواسته تا او به مرکز ملی فوتبال بیاید و از امکانات پک، موزه و ... این مرکز دیدن کند احتمالا زمینه‌ساز یک خبر است. اینکه مثلا فدراسیون فوتبال برای خداداد نقشه‌هایی در سر دارد.
اگر خاطرتان باشد وحید هاشمیان قبل از حضور در کادر فنی و زمانی که قرار بود سرمربی تیم جوانان شود ابتدا در مرکز ملی فوتبال حاضر شد تا از امکانات این مرکز بازدید کند. شاید آن زمان هم تصور می‌شد مسوولان فدراسیون قصد داشتند به یکی از ملی پوشان با سابقه فوتبال پز بدهند که طی سال‌های اخیر چه دستاوردهایی داشته‌اند اما این پز دادن خشک و خالی نبود. آن زمان هاشمیان را به این دلیل به کمپ بردند که به او پیشنهاد سرمربیگری تیم نوجوانان و بعد جوانان را بدهند و حالا خداداد را به این مرکز برده‌اند تا مقدمه بحثی جدی‌تر را باز کنند.
گفته می‌شود مسوولان فدراسیون فوتبال از انتخاب سیروس پورموسوی به‌عنوان سرمربی تیم جوانان راضی نیستند و مدتی است شایعه برکناری او شنیده می‌شود. پورموسوی و تیمش در بازی‌های دوستانه از جمله تورنمنت روسیه نتایج جالبی نگرفتند ضمن اینکه بعد از چند ماه این مربی تازه تیمش را جمع و جور کرده است.
4 ماه به مسابقات جوانان قهرمانی آسیا باقی مانده و فدراسیون فعلی که نشان داده دوست دارد اسم‌های بزرگ مثل وحید هاشمیان و فرهاد مجیدی را در قالب تیم‌های ملی رو بیاورد بعید نیست حالا روی خداداد عزیزی انگشت گذاشته باشد. البته در فدراسیون فوتبال هیچ کس چنین مساله‌ای را تایید نمی‌کند اما باید منتظر ماند و دید آیا حضور خداداد در مرکز ملی فوتبال محض رضای خدا بوده یا دلیل دیگری داشته است.

 


Page Generated in 0.0051 sec