printlogo


کد خبر: 191007تاریخ: 1398/4/31 00:00
هشدار ویژه از یک مسوول در فدراسیون:
حریفان تیم ملی همه کادر فنی قدرتمندی دارند


مرتضی محصص رییس کمیته تدوین و توسعه فدراسیون فوتبال درباره قرعه‌کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی گفت: «به عقیده من ایران در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها قرار گرفته و تنها تیم‌های عراق و بحرین نیستند که در گروهمان حضور دارند. اکنون تیم‌ها در مسیر رشد قرار داشته و دیگر نمی‌توان حریفی را ضعیف قلمداد کرد.»
محصص که به واسطه حضورش در کشورهای آسیایی به‌عنوان مدرس ‌ای اف سی شناخت خوبی از فوتبال قاره و مربیانش دارد می‌گوید: «هنگ‌کنگ دارای یک مربی فنلاندی توانا است. کامبوج از سال گذشته کی سو کوهاندا بازیکن ژاپنی را در یک دوره‌ای به‌عنوان سرمربی استفاده کرد و اکنون از مربی آرژانتینی بهره می‌برد. حریفان ضعیف ما از بهترین‌ها بهره می‌برند. توانایی ما بیشتر از حریفان است اما به هیچ عنوان نمی‌توانیم 4 حریف را ساده بدانیم. عراق از مربی صاحبنام و مربی که هدایت 3 تیم ملی کشور اسلوونی، عراق و امارات را بر عهده داشته بهره می‌برد. بحرین سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان پرتغال را در اختیار دارد و این امر نشان دهنده این است که همگی کادر فنی قوی دارند.»
این کارشناس فوتبال ادامه می‌دهد: «سخت‌ترین حریف را بحرین می‌دانم چرا که کم و بیش بازیکنانش خصوصیات فیزیکی، ذهنی و تاکتیکی ما را دارند و شبیه به هم هستند. هیچ کدام از حریفان ما ضعیف نیستند. تیم ملی با بودن ویلموتس که مربی با تجربه‌ای در اروپا و آفریقا است و می‌داند برای صعود از مرحله ابتدایی چه برنامه‌ای داشته باشد می‌تواند موفق باشد.»
محصص با اشاره به تیم ملی ایران و کادر فنی‌اش می‌گوید: «حضور ویلموتس یک امتیاز بزرگ است و دستیارانش نیز عالی هستند و کادر فنی تکمیلی داریم. نمی‌دانم برنامه ویلموتس به چه صورت است اما بدون شک بازی دوستانه در پی خواهیم داشت. بازی‌های دوستانه به تدارک تیم ما کمک می‌کند و عیار بازیکنان مشخص می‌شود.»
وی در پایان می‌گوید: «سخت‌ترین حریف ما بحرین و بعد از آن عراق است. شانس مسلم صعود ما هستیم بدون هیچ تبعیضی اما نباید بدون تدارکات به این مسابقات برویم. تیم‌های دیگر هم خوب هستند و با عدم آمادگی وارد نمی‌شوند. من به گروه‌های دیگر کاری ندارم و به طور مسلم باید از بازی‌های خانگی خود بهترین بهره را ببریم تا موفق شویم.»
 


Page Generated in 0.0047 sec