printlogo


کد خبر: 191000تاریخ: 1398/4/31 00:00
نقل قول

اردوی پرسپولیس در ترکیه سمبل‌کاری بود
خوردبین: تا اینها هستند
پایم را در باشگاه نمی‌گذارم


مدیران امروز باشگاه پرسپولیس حتی یک نفر را راضی نگه نداشته‌اند. نه بازیکنان فعلی، نه جداشده‌ها و نه حتی پیشکسوتی در اندازه محمود خوردبین را که تا همین یکی دو سال پیش سرپرستی تیم را به عهده داشت و حالا به قول خودش باید ساعت‌ها پشت در اتاق مدیرعامل
منتظر بماند.
خوردبین معتقد است کسانی که الان در باشگاه پرسپولیس مسوولیت دارند، چیزی از فوتبال نمی‌دانند و به همین دلیل می‌گوید تا آنها هستند، دیگر پایش را در باشگاه نمی‌گذارد: «یک بار کاری با آقای ایرج عرب مدیرعامل باشگاه داشتم که بیش از یک ساعت مرا پشت در اتاقش معطل کردند. برای همین تا زمانی که اینها در پرسپولیس باشند، دیگر پایم را در باشگاه نمی‌گذارم. هر چند همیشه برای تیم آرزوی موفقیت می‌کنم و با موفقیت‌ها و قهرمانی‌هایش خوشحال می‌شوم.»
از نگاه محمود خوردبین، همدلی سال‌های گذشته از پرسپولیس پر کشیده و او دلیلش را این‌طور بیان کرده: «تیم و باشگاه در چند سال گذشته خیلی همدل بود اما الان دیگر در پرسپولیس چیزی به نام همدلی وجود ندارد. این مسأله به خاطر آدم‌هایی است که در باشگاه هستند ولی این‌کاره نیستند. من که ۵۰ سال در پرسپولیس زحمت کشیدم، باید بیرون باشم و کسی که حتی یک سال هم نیست به فوتبال آمده و چیزی از فوتبال نمی‌داند، در باشگاه مشغول به کار است. این آدم‌ها نه تنها کار مفیدی نمی‌کنند، بلکه مدام کارشکنی می‌کنند و به تیم لطمه می‌زنند. احترام گذاشتن را هم که کلا بلد نیستند.»
در ادامه، سرپرست پیشین پرسپولیس برای تأیید حرف‌هایش درباره ناکارآمدی مدیریت باشگاه، از رفتار ناشایست آنها با برانکو ایوانکوویچ گفته: «باشگاه با برانکو درست رفتار نکرد. این مربی به تیم ما و تمام بازیکنان شخصیت بالایی داد. حتی بازیکنانی که بدون اسم و رسم به پرسپولیس آمدند اما در پایان فصل، بهترین‌های فوتبال ایران بودند. حیف شد برانکو رفت و تأسف‌بار این است که آنطور با او برخورد کردند. برانکو یکی از بهترین مربیان تاریخ پرسپولیس بود اما احترامش را نگه نداشتند و او را بیرون کردند.»
خوردبین اگر چه هنوز از جدایی مرد کروات دلخور است اما خود را یکی از حامیان سرمربی جدید پرسپولیس معرفی می‌کند: «بخاطر پرسپولیس، همه باید از کالدرون حمایت کنیم. از هواداران می‌خواهم تمام اتفاقات گذشته را فراموش کنند و به‌خاطر خودِ پرسپولیس، کمک کنند تا تیم با گابریل کالدرون به روزهای خوبش ادامه بدهد. باید از این مربی حمایت شود تا نتیجه بگیرد.»
جدایی سروش و شایان هم از نظر محمود خوردبین یکی از اشتباهات باشگاه پرسپولیس است: «گذاشتن شایان مصلح و سروش رفیعی در فهرست مازاد کار خوبی نبود و می‌شد هر دو را حفظ کرد. اینکه آیا در کنار گذاشتن آنها پای افرادی غیر از کادر‌فنی در میان است یا نه، من از موضوع خبر ندارم ولی کار هر کسی بوده، اشتباه کرده. البته گابریل کالدرون سرمربی تیم حتماً تحقیقاتی داشته. شایان مدتی از تمرینات دور بود اما اینکه سروش رفیعی را چطور رد کردند، نمی‌دانم.»
موضوع آخرین اعتراض خوردبین هم اردویی است که اتفاقا بیرانوند هم آن را ناکارآمد و بی‌فایده خوانده بود: «فکر می‌کنم‌ سال‌های قبل اردوهای تیم بهتر بود. امکانات‌مان در اردوهای خارجی خیلی خوب بود و بازی‌های دوستانه مناسبی هم برگزار می‌شد. در مقایسه با سال‌های گذشته، اردوی امسال پرسپولیس خیلی ضعیف بود و مقصر این اتفاقات هم مدیریت ضعیف باشگاه است که نتوانست یک برنامه‌ریزی خوب برای تیم انجام بدهد و حتی یک حریف تدارکاتی مناسب پیدا کند. به نظرم مدیران باشگاه فقط می‌خواستند با برگزاری این اردو سمبل‌کاری کنند وگرنه مگر اردوی بدون بازی تدارکاتی داریم؟ نداشتن بازی تدارکاتی در اردوی خارجی صددرصد اثرش را در طول لیگ روی تیم می‌گذارد. مگر اینکه تا شروع لیگ چند بازی خوب و قدرتمند در ایران انجام بدهند.»


 


Page Generated in 0.0052 sec