printlogo


کد خبر: 190982تاریخ: 1398/4/31 00:00
گزارش
رونمایی از انتقال بازیکنان مصدوم به روش صندلی!

علی پورمند، مسوول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران به حاشیه‌های پزشکی به‌وجود آمده در دربی جوانان که روز جمعه برگزار شد واکنش نشان داد.
وی در خصوص اتفاقی که در دقایق پایانی دربی جوانان بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس رخ داد و فیلمی که از انتقال بازیکن مصدوم استقلال در فضای مجازی منتشر شد، می‌گوید: «بازیکن شماره 20 جوانان استقلال در دقایق آخر بازی مصدوم شد و پس از بررسی اولیه فهمیدیم این بازیکن از ناحیه دوقلوی ساق پا یک گرفتگی ساده دارد، اما برخی‌ها در فضای مجازی بدون بررسی موضوع و بدون کمی تحقیق، در خصوص نحوه انتقال این بازیکن مصدوم به بیرون از زمین جوسازی بدی کردند. یکی از راه‌های انتقال بازیکن مصدوم به بیرون از زمین، روش «صندلی» است و ما با همین روش بازیکن شماره 20 تیم جوانان استقلال را به بیرون از زمین منتقل کردیم، چراکه بازی در لحظات پایانی قرار داشت و طبق درخواست داور باید بازی سریعا آغاز می‌شد و ما هم حدود چهار متر با خط طولی زمین فاصله داشتیم.»
در فضای مجازی نسبت به فقدان برانکارد در ورزشگاه انتقادهایی شده که مسوول کمیته پزشکی هیات فوتبال این موضوع را تکذیب کرده است: «برانکارد هم در ورزشگاه وجود داشت اما تا می‌خواست به سمت ما بیاید کمی طول می‌کشید، از طرفی مصدومیت این بازیکن یک گرفتگی ساده بود و روش «صندلی» در انتقال مصدوم به بیرون از زمین یک روش معمول است. از آنجایی که مصدومیت این بازیکن از ناحیه سر، گردن، ستون فقرات، کمر و موارد سخت نبود به همین دلیل با سرعت عمل و روش صندلی، این بازیکن به بیرون از زمین منتقل شد. روش صندلی یک روش معمول است و ما آموزش این مساله را دیده‌ایم و آن را به سایر پزشکان هم آموزش داده‌ایم.»
این مسوول مدعی شده روش فوق در غالب اتفاقات به اجرا درمی‌آید: «در مسابقات شلوغ که در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود و شاید نزدیک به 300 مصدوم در این مسابقات داشته باشیم، حدود 80درصد مصدومان با روش صندلی از زمین بیرون برده می‌شوند. افرادی که این فیلم‌ها را در فضای مجازی منتشر کردند باید تا آخر این ماجرا را می‌دیدند. بعد از اینکه داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد، این بازیکن که مصدومیت ساده‌ای هم داشت، با تمام سرعت برای حضور در جشن بُرد به داخل زمین دوید و این نشان می‌دهد مصدومیت این بازیکن جدی نبود.»


Page Generated in 0.0042 sec