printlogo


کد خبر: 190973تاریخ: 1398/4/31 00:00
مصاحبه

کار برای کسب سهمیه المپیک سخت شده است
الهه احمدی: ما اردوی زیادی نداشته‌ایم


الهه احمدی، یکی از چهره‌های خاص تیراندازی و حتی ورزش زنان است و سال‌هاست که بدون حاشیه و گلایه کار حرفه‌ای‌ خود را انجام می‌دهد. پس زمانی که الهه تیراندازی ایران از موضوعی نقد می‌کند، مشخص می‌شود که او در مورد آینده ورزشی خود و هم تیمی‌هایش نگران شده است.
او تاکید دارد که روند رشد این رشته در ایران کند است: «برای مسابقات جهانی ریو آماده می‌شویم. این مسابقات آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک از مسابقات جهانی است. در دو سه مسابقه قبل سطح رکوردهای ما بالا بود اما سطح تیراندازی جهان بالا رفته و این در حالی است که روند رشد ما به دلایل خاصی که مربوط به خودمان و کشورمان است، کند است. رقبای ما مدام در مسابقه و اردو هستند. ما با اختلاف‌های بسیار کم از رسیدن به فینال‌ها باز ماندیم و کسی هم که به فینال نرود، شانسی برای کسب سهمیه ندارد.»
این بانوی تیرانداز ادامه می‌دهد: «سهمیه‌ها در مسابقات جهانی کاهش یافته است. قبلا سه سهمیه بود اما در این دوره به دو سهمیه کاهش یافته است. یک نفر هم از رده‌بندی سهمیه می‌گیرد. در مسابقات جهانی که بالای 120 شرکت کننده دارد، مثلا در تفنگ 10 متر تنها یک نفر سهمیه می‌گیرد. خیلی از تیراندازان خوب دنیا هنوز نتوانسته‌اند فینال بروند و این شرایط در مورد تیراندازان ایران نیز صدق می‌کند.»احمدی حرف‌هایش را اینطور به پایان می‌برد: «همه باید بدانند که شرایط در تیراندازی سخت است. این رشته وابسته به تجهیزات و فشنگ است. ما نتوانستیم اردوی زیادی داشته باشیم و فشنگ تهیه و تمرین کنیم. این رشته انفرادی و سخت است. من با یک دهم و دو دهم امتیاز به فینال هند و چین نرسیدم. این برای من که تلاش زیادی را انجام می‌دهم، بسار سخت است اما معتقدم از نظر استعداد، توانایی و اعتماد به نفس چیزی کمتر از رقبا نداریم. در مسائل مادی کمبود است که آن را با انگیزه و امیدواری می‌پوشانیم‌.»

 


Page Generated in 0.0043 sec