printlogo


کد خبر: 190971تاریخ: 1398/4/31 00:00
توضیحات مبهم و عجیب رییس صندوق حمایت پس از یک سال
صنــدوق اسـرار!


یک سال از حضور سید مصطفی ابطحی در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش به‌عنوان مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره این صندوق می‌گذرد. طی این مدت کمتر اخباری از فعالیت‌های صندوق منتشر شده در حالی ‌که او تاکید دارد تحولات خوبی در مجموعه تحت مدیریتش ایجاد شده است. تحولاتی که توضیح خاص و روشنی درباره آنها نمی‌دهد و کلی‌ترین جملات ممکن را به هم می‌بافد تا از پاسخگویی دقیق درباره دستاوردها و ریز فعالیت‌های این صندوق شانه خالی کند.
ابطحی حرکت چراغ خاموش صندوق و نیفتادن اتفاق خاصی در این یک سال را به همین سادگی توجیه می‌کند: «فعالیت‌های در دستور کار تا زمانی که نتیجه نهایی حاصل نشده، اقدام به اطلاع‌رسانی نمی‌کند اما به زودی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد!»
او می‌گوید در تلاش است که این صندوق را به خودکفایی برساند. آن هم در شرایطی که این صندوق از ابتدا با همین فرض تاسیس شده و شرایطی برایش فراهم شده که از طریق فعالیت‌های اقتصادی، بتواند بدون بودجه دولتی، به پیشکسوتان و ورزشکاران خدمت کند.
او در ادامه بدون اینکه توضیح خاص و دقیقی بدهد، به برنامه‌های بلند مدت و بدون هدفگذاری خاص اشاره می‌کند و در ادامه هم از امکانات بسیار جزیی، به‌عنوان ثمرات یکساله دوران مدیریتش نام می‌برد: «با پیشنهاد صندوق حمایت از قهرمانان، ۱۷ مهرماه، روز درگذشت مرحوم تختی به‌ عنوان روز ملی «پیشکسوت ورزش» به ثبت رسیده است. و دیگر اینکه با پیشنهاد ما و موافقت وزیر ورزش در ورزشگاه‌هایی مانند آزادی، بخشی با ظرفیت حداکثر ۱۰۰ صندلی برای پیشکسوتان در نظر گرفته می‌شود. این بخش در قسمت زیرین VIP از سایر بخش‌های دیگر جدا می‌شود. ممکن هم است هیچ پیشکسوتی برای تماشای مسابقات به آزادی نرود تا از این جایگاه‌ها به صورت رایگان استفاده کند اما نگاه ما این است. دیگر اینکه در این چند ماه قراردادی با مجموعه‌های شهرداری و حتی شرکت توسعه منعقد نشده که در آن به ارائه خدمات رایگان به پیشکسوتان تاکید نشده باشد.»
صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان، برای تامین هزینه‌هایش، یک شرکت هواپیمایی در اختیار دارد که قرار بر این بوده تا با سود حاصل از این فعالیت اقتصادی، به پیشکسوتان و قهرمانان خدمات ارائه کرده و مستمری بدهد. با این حال ابطحی از طرحی صحبت‌ می‌کند که البته هنوز عملی نشده و مشخص نیست که چه مانعی بر سر راهش قرار دارد: «همیشه پول مهم است اما خدمات ارزش بیشتری دارد. بعضاً به پیشکسوتان بودجه‌ای داده می‌شود که آن را خرج مواردی می‌کنند اما اینکه به آنها خدمتی ارائه دهیم، ارزش بیشتری دارد. چه اشکالی دارد شرایطی فراهم شود که آنها بتوانند سالانه با یک نفر و همراه با پزشک به شمال یا مشهد سفر کنند. این برنامه جزو مواردی است که آن را دنبال می‌کنیم.»
او درباره آمار حقوق بگیران صندوق نیز گفت: «در حال حاضر ۱۰۴۱ نفر از صندوق حقوق دریافت می‌کنند. ۳۰۰ هزار تومان و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حداقل و حداکثر پرداختی صندوق به مدال‌آوران است.»
او در ادامه خودش را مرد تحقق رویاها عنوان می‌کند و قول می‌دهد که کف حقوق را از 320 هزار تومان به 500 هزار تومان برساند! به عبارت دیگر حقوق 500 هزار تومانی را برای پیشکسوتان یک رویا می‌داند.
ظاهرا بودجه صندوق برای سال جاری ۲۵ میلیارد تومان بوده است. آن هم در شرایطی که قرار بوده این صندوق خود کفا باشد! با این شرایط ابطحی باز هم به نوعی آن را کمتر از هزینه‌ها عنوان می‌کند: «این رقم تصویب شده اما مهم تخصیص است و بودجه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد، در حالی‌که به نظر به خاطر شرایط اقتصادی نتوانیم این بودجه را به طور کامل در اختیار بگیریم، با این حال باید به گونه‌ای مدیریت شود که پیشکسوتان آسیب نبینند به خصوص که خرج ما ۲۰۰ است اما دخل‌مان ۱۹.»

 


Page Generated in 0.0057 sec